Δευτέρα, 22 Σεπτεμβρίου 2014

Περί IQ μας...


Τι διαβάζω, τι διαβάζω… Ο αυτοχαρακτηριζόμενος από κάποιους σαν «ο εξυπνότερος λαός του κόσμου» (δες εδώ) εν μέρει πιάνει δε πιάνει τη βάση στην παγκόσμια κατάταξη δείκτη νοημοσύνης, σύμφωνα με την ιστοσελίδα targetmap.com, που δημοσιεύει έναν παγκόσμιο χάρτη που δείχνει το δείκτη νοημοσύνης των πολιτών χωρών όλου του κόσμου. Πρώτοι στη σχετική λίστα εμφανίζονται οι πολίτες της Σιγκαπούρης με μέσο όρο 108, ενώ οι Έλληνες βρίσκονται συγκριτικά ψηλά στην 16η θέση, μαζί με Ιρλανδία και Μαλαισία, με μέσο όρο IQ, 92 (δες κι εδώ).
Πρόκειται για μια προ 4ετίας εργασία του Βρετανού ψυχολόγου Richard Lynn και Φιλανδού πολιτικού επιστήμονα Tatu Vanhanen (δες κι εδώ), που ανάλυσαν μελέτες για  βαθμό ευφυΐας/δείκτη νοημοσύνης (IQ) των πολιτών από 113 χώρες (με κλικ στο χάρτη δείτε τα ενδεικτικά αποτελέσματα). Περισσότερα για το δείκτη νοημοσύνης εδώ κι εδώ.

5-10-2014 Ποιοι είναι πραγματικά έξυπνοι

Δευτέρα, 15 Σεπτεμβρίου 2014

«Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση»

«Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση», είναι το ελεύθερης πρόσβασης ηλεκτρονικό περιοδικό, η έκδοση του οποίου αποσκοπεί στη βελτίωση της διδασκαλίας των φυσικών επιστημών, από το Νηπιαγωγείο μέχρι και το Λύκειο, και η ενθάρρυνση της επικοινωνίας και της ανταλλαγής απόψεων μεταξύ όλων των μελών της κοινότητάς των δασκάλων των μαθημάτων των φυσικών επιστημών, με την ενεργό συμβολή των δασκάλων της Πρωτοβάθμιας, των καθηγητών Φυσικών Επιστημών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των Πανεπιστημιακών που ενδιαφέρονται για το αντικείμενο με την υποβολή εργασιών, προτάσεων, ερωτήσεων, κριτικής, σχολίων, κτλ. (δες κι εδώ). Ήδη κυκλοφορεί το τέταρτο τεύχος. Όλα τα τεύχη στην ιστοσελίδα του περιοδικού http://physcool.web.auth.gr/

Παρασκευή, 12 Σεπτεμβρίου 2014

Στο δρόμο για το σχολείο...

Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς ως είθισται οι διαφημίσεις για τα σχολικά είδη  και …τα φροντιστήρια έχουν εδώ και αρκετό καιρό ξεκινήσει, μαθητές  τε και καθηγητές αποχαιρετούν επίσημα το καλοκαίρι  και οι εγχώριες ενώσει ς εκπαιδευτικών ΔΟΕ- ΟΛΜΕ κατ΄ έθιμο διαμαρτύρονται (…), με τον αρμόδιο υπουργό να τα βρίσκει όλα σχεδόν υπέροχα. Με γονείς και ιδιόκτητες λεωφορείων να διαμαρτύρονται για τη μεταφορά μαθητών  σε κάποιες επαρχιακές πόλεις για τους δικούς τους λόγους, σε μερικά μέρη του κόσμου το να πηγαίνουν τα παιδιά στο σχολείο  και  να επιστρέφουν μάλλον είναι μαρτύριο. Η UNESCO εξηγεί ότι οι ρυθμοί της διαδικασίας «σύνδεσης» των παιδιών με τα σχολικά κτίρια έχουν επιβραδυνθεί. Περιοχές που χρησιμοποιούν διαφορά παιδιά ανά τον κόσμο ως περάσματα συχνά πλημμυρίζουν. Γι’ αυτό και –όπως αναφέρει- τα δύσβατα μονοπάτια είναι ένας από τους λόγους που αρκετά πιτσιρίκια εγκαταλείπουν το σχολείο και μαζί λένε «αντίο» στη μόρφωση. Η λύση μπορεί να μοιάζει απλή. Χτίσιμο δρόμων, γεφυρών, αγορά λεωφορείων. Παρόλα αυτά η έλλειψη πόρων σε αρκετές χώρες, αλλά και οι φυσικές καταστροφές δεν μπορούν να προσφέρουν το μέλλον που τα παιδιά χρειάζονται. Γιατί για κάποια από αυτά, η μάθηση είναι μεγάλη πολυτέλεια. Δείτε τις σχετικές φωτογραφίες εδώ, εδώ -και στο σχολείο ούτε θρανία έχουν (δες εδώ). Να σχολιάσω ότι και μέχρι το τέλος της 10ετίας του ΄50 προβλήματα επί προβλημάτων αντιμετώπιζαν εκατοντάδες παιδιά της ελληνικής υπαίθρου για να πάνε και να γυρίσουν από το- μακριά από το χωριό τους- σχολείο...

Κυριακή, 7 Σεπτεμβρίου 2014

Η αποδοτικότητα του εκπαιδευτικού μας συστήματος…


Διαβάζω (δες εδώ) ότι σε πρόσφατη έκθεση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) η  χώρα μας κατατάσσετε  στην 27η θέση από τις 30 χώρες-μέλη ως προς την αποδοτικότητα του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Συγκεκριμένα, η χώρα μας σημείωσε αποδοτικότητα 60,04% μένοντας πίσω από χώρες όπως η Τουρκία, η Πορτογαλία και η Ιταλία. Τα στοιχεία αφορούν έκθεση που διενεργήθηκε από την GEMS education Solutions και αφορά την αποδοτικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος σε σχέση με τα χρήματα που διαθέτει η κάθε χώρα για την Παιδεία, το μισθό των καθηγητών, αλλά και την αναλογία μαθητή-καθηγητή ανά τάξη.Χαμηλό σκορ σημείωσαν όλες οι μεσογειακές χώρες στη βαθμίδα αποδοτικότητας, ενώ η έκθεση παραθέτει παράλληλα και τις επιδόσεις των μαθητών στο διαγωνισμό PISA του 2012 (δες κι εδώ).Πρόκειται για τρεις θεματικές μαθημάτων (μαθηματικά, κατανόηση κειμένου και φυσικές επιστήμες) στις οποίες εξετάζονται 15χρονοι μαθητές από τις χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η απόδοση των μαθητών της Ελλάδας ανάμεσα σε 65 χώρες έκανε βουτιά εκείνη τη χρονιά, πέφτοντας στη 42η θέση και στην 26η ανάμεσα σε 30 χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ έναντι της 25ης που κατείχε το 2009. Σιγά το νέο να σχολιάσω. Τώρα θα μου πεις τι τα κουβεντιάζω όλα αυτά, όταν (δες εδώ) στις φετεινές Πανελλαδικές υποψήφιος, ο οποίος έγραψε σχεδόν 0 στα 6 μαθήματα, αν και  τελευταίος, πέρασε στο τμήμα Ισπανικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών! Ο εν λόγω υποψήφιος είχε μέσο όρο στα 6 μαθήματα που εξετάστηκε, σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας, 0,53, ενώ σε Αρχαία και Ιστορία Κατεύθυνσης έγραψε (!) 0. Ωστόσο, η εισαγωγή του στο τμήμα ισπανικής γλώσσας πραγματοποιήθηκε λόγω της άριστης επίδοσης (δες κι εδώ) του στο μάθημα της ισπανικής γλώσσας- κάτι είναι κι αυτό, δε λέω... Πάντως σύμφωνα με εγκύκλιο του υπ. παιδείας στο μέλλον θα μπορούσε να διδάξει και το μάθημα της Ιστορία στο γυμνάσιο!

Related Posts with Thumbnails