tag:blogger.com,1999:blog-9085998299845719073.post3264078691203612103..comments2023-10-25T17:17:20.091+03:00Comments on BlogOut: Η οικονομία των Πανελλαδικών: φροντιστήρια και «ιδιαίτερα»N.http://www.blogger.com/profile/03341248823891918396noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-9085998299845719073.post-42152061070892476332009-06-06T15:59:48.421+03:002009-06-06T15:59:48.421+03:00@ teagun Αντιγράφω: Χθες, Κυριακή, 30 Νοεμβρίου 20...@ teagun Αντιγράφω: Χθες, Κυριακή, 30 Νοεμβρίου 2008, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, με θέα τον ιερό βράχο της Ακρόπολης, έγινε η πρώτη παρουσίαση του συστήματος διαχείρισης της ποιότητας υπηρεσιών φροντιστηρίων μέσης εκπαίδευσης (ΕΛΟΤ 1433:2008). Η εκδήλωση οργανώθηκε από την ΟΕΦΕ, τον ΕΛΟΤ και τον ΕΣΙΦΜΕΑ (το τοπικό σωματείο εκπαιδευτικών φροντιστών της Αθήνας)…Ο πρόεδρος της ΟΕΦΕ, παρουσίασε τα κριτήρια αξιολόγησης της ποιότητας υπηρεσιών φροντιστηρίων μέσης εκπαίδευσης , όπως αυτά τίθενται από την τεχνική προδιαγραφή ΕΛΟΤ 1433:2008.Ο διευθύνων σύμβουλος του ΕΛΟΤ, παρουσίασε τη διαδικασία με την οποία ένα φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης [και ένα κέντρo ξένων γλωσσών] θα μπορέσει να πιστοποιήσει την εφαρμογή του συγκεκριμένου προτύπου διαχείρισης και να αποκτήσει το σχετικό σήμα ποιότητας…(δες http://www.oefe.gr/pdf/elot1433.pdf )<br />Σύμφωνα με τον ΕΛΟΤ (δες http://193.218.125.20/465_ELL_HTML.aspx ) οφέλη από την πιστοποίηση της ποιότητας υπηρεσιών εκπαίδευσης (ΕΛΟΤ 1433:2008) είναι:<br />• Βελτίωση της αποτελεσματικότητας της παρεχόμενης εκπαιδευτικής υπηρεσίας – διασφάλιση της ποιότητάς της. <br />• Αποδοτικότερη κάλυψη των αναγκών των εκπαιδευομένων και εκπλήρωση των προσδοκιών τους.<br />• Ενίσχυση της αξιοπιστίας του οργανισμού ως προς την παροχή της υπηρεσίας.<br />• Η βέλτιστη αξιοποίηση των διατιθέμενων πόρων.<br />• Η βελτίωση της εικόνας του οργανισμού.<br />• Η δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος – προσέλκυση νέων πελατών.<br /> Τώρα, μήπως γνωρίζεις αν για τα δημόσια σχολεία μας υπάρχουν κριτήρια αξιολόγησης της ποιότητας των υπηρεσιών που προσφέρουν; Εγώ 30 τόσα χρόνια ξέρω μόνο το μπλα-μπλα-μπλα των «αγνών» προθέσεων όλων των εμπλεκόμενων, τα σχετικά νομοθετήματα που ναι μεν ψηφίζει η Βουλή (δες λ.χ. Ν. 2525/1997 άρθρο 8 και Ν. 2986/2002 άρθρα 4 και 5), αλλά που η εκτελεστική εξουσία βάζει στην μπάντα, μην και τα χαλάσει με τα δικά της παιδιά - τους (τάχα) συνδικαλιστάδες- και τη λοιπή δημοσιοϋπαλληλία ψηφοφόρους της…<br />Για τον κομπασμό τώρα των επιχώριων φροντιστών, τι να πω, αν εσύ δεν δίδασκες κι αν δεν υπήρχαν σχολεία, θα απέδιδαν εύσημα οι φροντιστές προς την …ΚΕΕ; Και θα υποστήριζαν αναιδώς ότι «τα φετινά θέματα ήταν διδαγμένα μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια από τους συνάδελφους φροντιστές» και «είμαστε υποχρεωμένοι να συγχαρούμε επίσης όλους τους συναδέλφους φροντιστές του νομού μας που στάθηκαν αρωγοί στην προσπάθεια των μαθητών όχι μόνο επειδή δίδαξαν τις σωστές κατευθύνσεις διαπραγμάτευσης των θεμάτων, αλλά και γιατί τους στήριξαν και τους ενίσχυσαν ψυχολογικά σε αυτή τη δοκιμασία».Το νοσηρό κλίμα που διατρέχει δημόσια παιδεία και αγοραία παραπαιδεία το έχω από χρόνια επισημάνει (δες http://nikosblogout.blogspot.com/2009/05/blog-post_7232.html και τα σχόλια που υπάρχουν). Και νομίζω ότι συνεργοί στην όλη …αρωγή είναι και η πλειοψηφία των γονέων, οι οποίοι τα λίγα τελευταία χρόνια εν μέσω μιας μαζικής υστερίας απαξιώνουν πλήρως το δημόσιο σχολείο και θεοποιούν τα φροντιστήρια. <br />Για να κλείσω, διάβαζα χθες στην κριτική Γερμανίδας που ζει στην Ελλάδα το εξής: «Καμία γενιά στην ιστορία της Ελλάδας δεν είχε μια τόσο καλή σχολική μόρφωση όπως η σημερινή» (δες http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_05/06/2009_283191), παρ εκτός κι αν εννοεί τα …πιστοποιημένα φροντιστήρια!N.https://www.blogger.com/profile/03341248823891918396noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9085998299845719073.post-79795688095742133782009-06-06T11:54:58.744+03:002009-06-06T11:54:58.744+03:00Και ενώ τα πατατάκια έπεφταν σαν αφράτο χιόνι
Ο ...Και ενώ τα πατατάκια έπεφταν σαν αφράτο χιόνι <br /><br />Ο Σύλλογος των Εκπαιδευτικών Φροντιστών Μέσης και Ανωτάτης Εκπαίδευσης του Νομού Χ. <br />σε ανακοίνωση του δημοσιευθείσα στον τοπικό επαρχιακό τύπο γράφει:<br /><br />Μετά την ολοκλήρωση των Πανελλαδικών Εξετάσεων στα βασικά μαθήματα των κατευθύνσεων και επιλογής, ο Σύλλογος Εκπ/κων Φροντιστών του νομού μας κρίνει ότι τα θέματα των φετινών εξετάσεων (2009) κάλυπταν όλη την ύλη, απαιτούσαν ολοκληρωμένη μελέτη και επιμελή προσπάθεια από τους μαθητές, και ήταν διδαγμένα μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια από τους συνάδελφους φροντιστές.<br />Θεωρούμε ότι δεν ήταν θέματα εντυπωσιασμού και ανούσια σαν εκείνα που διδάσκονται στην παραπαιδεία των ιδιαίτερων μαθημάτων αποπροσανατολίζοντας ουσιαστικά τους μαθητές.<br />Για μια ακόμη φορά αποδείχτηκε η σημασία και η προσφορά του οργανωμένου φροντιστηρίου και το συγκριτικό του πλεονέκτημα έναντι της ατομικής διδασκαλίας των ιδιαίτερων μαθημάτων.<br />Ευχόμαστε σε όλους τους μαθητές καλά αποτελέσματα και να ευδοκιμήσει η προσπάθεια τους κάνοντας τα όνειρά τους πραγματικότητα.<br />Οφείλουμε να συγχαρούμε τις επιτροπές των σχολείων του νομού μας για την α΄ψογη διεξαγωγή των εξετάσεων και τη διασφάλιση του αδιάβλητου κύρους τους.<br />Είμαστε υποχρεωμένοι να συγχαρούμε επίσης όλους τους συναδέλφους φροντιστές του νομού μας που στάθηκαν αρωγοί στην προσπάθεια των μαθητών όχι μόνο επειδή δίδαξαν τις σωστές κατευθύνσεις διαπραγμάτευσης των θεματων αλλά και γιατί τους στήριξαν και τους ενίσχυσαν ψυχολογικά σε αυτή τη δοκιμασία.<br />Δεσμευόμαστε απέναντι στους μαθητές και στους γονείς τους να συνεχίσουμε την προσφορά μας σε όλα τα επίπεδα με συνέπεια και υπευθυνότητα.<br /> Το Δ.Σ. Ένωσης Φροντιστών <br />Τι να πρωτοσχολιάσει κανείς, ότι δίνουν εύσημα στην θεματοδότηση, όταν σε μερικά μαθήματα τα πατατάκια έπεφταν σαν το χαλάζι, στην παραπαιδεία των ιδιαίτερων γίνεται αποπροσανατολισμός της γνώσης,ότι τα θέματα ειχαν διδαχθεί μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια - τ ακους Παγώνα μ (ΚΕΓΕ) τ΄ακούς- <br />Δίνει τα εύσημα στα μέλη των επιτροπών των σχολείων (κλείνοντας τους το μάτι δεν πειράζει εσείς κάντε κανένα μαθηματάκι, αλλά προσέξτε αν θέλουμε τα λέμε και για σας)<br />Αφού μας πεί πως μόνο τα μέλη της εκπαιδευτικοί Φροντιστές διδαξαν τις σωστές κατευθύνσεις διπραγμαγμάτευσης -σιγά το Κυπριακό- των θεμάτων.<br />Τέλος εύχεται για την πολύχρονη προσφορά σέ όλα τα επίπεδα, δωρεάν αρωγή στον μαθητικό πληθυσμό και ευδοκίμηση σε όλους.teaganhttps://www.blogger.com/profile/05012745007539890190noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9085998299845719073.post-19010101194296394322009-06-05T22:34:33.563+03:002009-06-05T22:34:33.563+03:00Αγαπητέ teagan
Μεγάλο το θέμα και διαρκές νομίζω…...Αγαπητέ teagan<br /><br />Μεγάλο το θέμα και διαρκές νομίζω…Για το «Πώς άρχισαν τα φροντιστήρια πρώτα και αργότερα τα ιδιαίτερα;» δες μεταξύ των άλλων κι εδώ http://www.lytras.edu.gr/synolo/index.php?option=com_content&task=view&id=431&Itemid=26<br />Συνοπτικά να αναφέρω ότι το φροντιστήριο και τα ιδιαίτερα μαθήματα θεσμοθετήθηκαν με τον Α. Ν. 2525/40 «Περί ιδιωτικών σχολείων, φροντιστηρίων και οικοτροφείων» από την κυβέρνηση του Ι. Μεταξά, νόμος που ισχύει μέχρι σήμερα! Και –στο άσχετο – κάνω το σχόλιο πώς το γεγονός αυτό έχει «ξεφύγει» της κριτικής από τους ποικιλώνυμους «δημοκράτες», όταν μεταπολεμικά η πλειονοψηφία των φροντιστών υπήρξαν/ είναι γενικώς αριστεροί, οι οποίοι λόγω των πολιτικών τους φρονημάτων δεν μπορούσαν να διοριστούν (τότε) στη δημόσια εκπαίδευση και κατέφυγαν είτε σε αυτή των επίσημων φροντιστηρίων είτε στα ιδιωτικά σχολεία…Στη συνέχεια, και μέχρι και το 1965 κινητήρια αρχή για την ίδρυση των φροντιστηρίων αποτέλεσε το εξεταστικό σύστημα, από έδρα σχολής σε έδρα σχολής όπως λες κι εσύ, σύστημα στο οποίο δεν προβλεπόταν καθορισμένη ύλη ( δηλ. ό,τι διδάσκονταν από το δημοτικό μέχρι και την τελευταία τάξη του τότε 6τάξιου γυμνασίου στο κάθε γνωστικό αντικείμενο) και υπήρχε/ δημιουργήθηκε αναντιστοιχία ανάμεσα στην εξεταστέα και τη διδακτέα ύλη του σχολείου (τα εξεζητημένα θέματα που αναφέρεις).Αργότερα, και μέχρι το 1980, προ δηλαδή των Πανελληνίων Εξετάσεων, ο ρόλος των φροντιστηρίων περιορίζεται μόνο στη διαδικασία των εξετάσεων για τα ΑΕΙ (το γνωστό Ακαδημαϊκό…) και δεν εμπλέκεται στη λειτουργία του σχολείου. Από τότε και μετά, κι ιδιαίτερα μετά την καθιέρωση των Δεσμών, άρχισε το πανηγύρι…<br /><br />Στα μεγάλα ονόματα που αναφέρεις να προσθέσω, απ΄ εκείνα που ίδιος θυμάμαι, αυτά του Μανωλκίδη και των (φιλόλογων) Μπελεζίνη και Πατάκη (του νυν εκδότη).<br /><br />Όσο για το ότι «δεν πρέπει να γίνονται ιδιαίτερα σε μαθητές που έχει ο άλλος στην τάξη του, συμφωνώ και όσο μπόρεσα το τήρησα», ε, ουδείς …άσφαλτος κατά τo ρηθέν από τη lady Angela (Δημητρίου) Να αναφέρω δυο περιπτώσεις (ηλικίας 20ετίας και βάλε): Φιλοξενούμενος στο σπίτι φίλου και συναδέλφου στην πρωτεύουσα αιγαιοπελαγίτικου νησιού, το πρώτο που παρατηρώ είναι το ειδικά διαμορφωμένο δωμάτιο του σπιτιού με πάγκους-θρανία και πίνακα. Για τα …ανίψια, κατάλαβες. Να σημειώσω ότι τότε υπήρχε ένα λύκειο στην πόλη. Άλλοτε πάλι μου έλεγε συνάδελφος: Ήλθε η μητέρα του Κωστάκη και με παρακάλεσε. Τι να κάνω, μαθητής μου ή όχι στο σχολείο ο Κωστάκης, ενέδωσα…Έλα όμως που μια μέρα καθώς μπαίνω στο σπίτι για το ιδιαίτερο, ακούω τον Κωστάκη να λέει σε συμμαθητή του στο τηλέφωνο «Σε αφήνω τώρα, ήλθε ο Χ. για τα Μαθηματικά!». <br /><br />Όσο για τον ½ ή τον ένα μισθό επιπλέον, ναι είναι αλήθεια, αλλά και …ψέματα. Φίλος και συνάδελφος «εκθεσάς», πρώην διευθυντής λυκείου, στη σύνταξη τώρα, μόνο …δυο πολυκατοικίες έκτισε στα προικώα οικόπεδα! Βάζοντας γραμμάτια, καθώς έλεγε.N.https://www.blogger.com/profile/03341248823891918396noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9085998299845719073.post-26320003502228261312009-06-04T16:32:48.457+03:002009-06-04T16:32:48.457+03:00Μεγάλη ιστορία άνοιξες φίλε Ν. καλά βλέπω τεκμηριω...Μεγάλη ιστορία άνοιξες φίλε Ν. καλά βλέπω τεκμηριωμένη.<br />Πως άρχισαν τα φροντιστήρια πρώτα και αργότερα τα ιδιαίτερα;<br />Όταν τη δεκαετία του 50 και μετά οι πολυτεχνικές σχολές ήταν στα πολύ πάνω τους, η Ελλάδα χτίζονταν από άκρο σε άκρο και η ζήτηση των πολιτικών μηχανικών μεγάλη και το επάγγελμα από τα πιο προσοδοφόρα. Ακόμη και υπομηχανικοί από το λεγόμενο μικρό πολυτεχνείο αν έστηναν μια μικρή τεχνική εταιρεία για δημόσια έργα μέσα σε λίγα χρόνια πλούτυναν.<br />Θυμάμαι σε μικρή επαρχιακή πόλη, το 1971, όταν πέρασε ένας γνωστός στη Σχολή Ναυπηγών είπαν όλοι να ένας καλός γαμπρός για τα κορίτσια των πλούσιων οικογενειών. Ήρθε ο καιρός μετά και ο ναυπηγός δανείστηκε από τον «αγραμματο» φούρναρη αδερφό του να χτίσει σπίτι.<br />Τα θέματα των εισαγωγικών λίαν εξεζητημένα, κάθε σχολή τις δικές της εξετάσεις στην έδρα της, οι πανεπιστημιακοί να βάζουν ότι πιο πορωμένο και εξεζητημένο.<br />Το θέμα π.χ. της Φυσικής με τους δυο κυλίνδρους να περιστρέφονται αντίρροπα και τη ράβδο απάνω τους να κάνει ΑΑΤ (το είχε έλεγαν ο Ντιμοσένκοφ ένα ρώσικο βιβλίο) Στη γεωμετρία απίθανα θέματα έβαζε ένας επιμελητής του ΕΜΠ Ιωαννίδης ονόματι, που μετά έβγαλε βιβλίο σχετικό στις εκδόσεις Μαντά.<br />Μεγάλα ονόματα στη Γεωμετρία ένας Ντανος, ο Βασιλειάδης από τη Θεσσαλονίκη άσε ο Μαντάς στα μαθηματικά αυθεντία – όλο θέματα έπιανε. (Για να προσλάβει κάποιον μαθηματικό ο Μαντάς να διδάξει στο φροντιστήριό του, τον έβαζε να λύσει πρώτα μερικά ασκησάκια)<br />Στη Χημεία μεγάλα ονόματα ο Κυριακού, και αργότερα οι Θεοδωρόπουλοι ξανά στο φροντιστήριο του Μαντά.<br />Στη Σόλωνος κατεβαίνοντας αριστερά ο Σπύρος Κανέλος με βιβλία μαθηματικών αλλά και Φυσικής.<br />Όλη η επαρχία στην Αθήνα ή στη Θεσσαλονίκη κατέφευγε το καλοκαίρι να κάνει φροντιστήριο για τις εισαγωγικές του Σεπτεμβρίου.<br />Το ίδιο συνεχίστηκε και μετά την καθιέρωση του Ακαδημαϊκού Απολυτήριου το 1964 επί ενώσεως κέντρου με υπουργό οικονομικών τον Μητσοτάκη.<br />Παράλληλα τότε ανοίγουν καλά φροντιστήρια και σε επαρχιακές πόλεις. Μαλιστα οι τότε φροντιστές επεδίωκαν την είσπραξη του καλοκαιριού, όσοι είχαν μυαλό, να την επενδύουν αγοράζοντας καταστήματα, οικόπεδα, φαγάδικα – αυτά ήταν λεπτά – τώρα το χτύπα εδώ κουδούνι χτύπα εκεί άντε να βγάζει για τους περισσότερους από ½ μέχρι έναν ακόμη μισθό, που εξανεμίζεται γρήγορα.<br /><br />Να πω τώρα μερικά λόγια για τα ιδιαίτερα- με συγχωρείτε που γράφω έτσι ακατάστατα είναι για να είμαι πιο αυθόρμητος.<br />Δίκιο έχουν όσοι λένε ότι δεν πρέπει να γίνονται ιδιαίτερα σε μαθητές που έχει ο άλλος στην τάξη του, συμφωνώ και όσο μπόρεσα το τήρησα. <br />Να πω μόνο τα εξής;<br /> Αν ο μαθητής είναι πολύ καλός, το δε σπίτι τα έχει πώς να αφήσεις την ευκαρία. Και για τον ίδιο τον μαθητή αυτό είναι καλό, γιατί θα χτίσει από εκεί και πάνω που τον άφησες στην τάξη. Υποτίθεται βέβαια ότι στην τάξη θα γίνεται δουλειά, επομένως το όφελος θα είναι και για τους υπόλοιπους.<br />Μετά σκέφτεσαι και λες γιατί ρε γαμώτο μου έρχονται μόνο προτάσεις από το δικό μου σχολείο και όχι από το διπλανό. Άρα στο διπλανό οι προτάσεις γίνονται στον εκεί συνάδελφο.<br />Οι βαθμοί δεν πιάνονται , με την έννοια ότι έχουν όλοι 18,19,20. Βάζουμε για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο. Πάρε και αν είσαι ικανός κράτησέ τον.<br />Το άσχημο είναι όταν ο μαθητής σου (να μην παραγίνει δεν μπορείς να έχεις παραπάνω από δύο μαθητές από την τάξη σου) δεν τραβάει που λέμε, και αναγκάζεσαι να ρίξεις το επίπεδο του μαθήματος.<br />Τέλος να μην σας τρώω την ώρα – μπορεί να επανέλθω- πολλές φορές εκεί που νομίζεις ότι ο τάδε έχει πολλά μαθήματα, η πραγματικότητα μπορεί να είναι εντελώς διαφορετική – αυτό που λέμε άλλος έχει το όνομα και άλλος τη χάρη.teaganhttps://www.blogger.com/profile/05012745007539890190noreply@blogger.com