Σάββατο, 15 Φεβρουαρίου 2014

Υπάρχουν και τέτοια δημόσια σχολεία!


Το 38ο Λύκειο Αθηνών έχει κάτι να ζηλέψει κάτι από ένα αντίστοιχο σχολείο, ας πόυμε ...της  Φινλανδίας; Νομίζω πως όχι.Μπράβο τους! Κι όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του σχολείου "Το νέο κτίριο μας έδωσε τη δυνατότητα, να αξιοποιήσουμε τις αίθουσες του σχολείου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να τις εξοπλίσουμε κατάλληλα για το σκοπό που χρησιμοποιείται η καθεμιά.Για το λόγο αυτό, εκτός από την αίθουσα Πληροφορικής και τα δύο εργαστήρια Φυσικής, έχουμε τρεις αίθουσες αποκλειστικά για Φιλολογικά μαθήματα, μια αίθουσα Ξένων Γλωσσών και τρεις που χρησιμοποιούν οι μαθηματικοί. Οι αίθουσες είναι εξοπλισμένες με ηλεκτρονικούς υπολογιστές, κασετόφωνα, μηχανές προβολής (projectors), τηλεοράσεις με DVD και βίντεο, αξιόλογη συλλογή εκπαιδευτικών βιντεοκασετών και CD/DVD, καθώς επίσης με βιβλιοθήκες και χάρτες. Στο δεύτερο όροφο από το Σχολικό Έτος 2012-2013 λειτουργεί Αναγνωστήριο με Βιβλιοθήκες και Χώρος Σκακιού για τον ελεύθερο χρόνο των μαθητών. Στο διάδρομο του δεύτερου ορόφου υπάρχουν επίσης προσωπικά ντουλαπάκια για τους μαθητές."... Και λίγα "ιστορικά"για τις αίθουσες μαθημάτων, σωστότερα οι προσπάθειες που έγιναν και δεν τελεσφόρησαν...- με άλλα λόγια μιλάμε για τη  μετατροπή των αιθουσών διδασκαλίας από "αίθουσες μαθητικών τμημάτων " σε " αίθουσες μαθημάτων " δηλαδή καταργείται η παραδοσιακή έννοια της σχολικής αίθουσας ως αίθουσας συγκεκριμένου τμήματος μαθητών και στη θέση τους δημιουργούνται ειδικά εξοπλισμένες αίθουσες γνωστικών αντικειμένων ή γνωστικών περιοχών ( λ.χ. αίθουσα φιλολογικών μαθημάτων, αίθουσα μαθηματικών, αίθουσα φυσικών επιστημών, εργαστήριο καλλιτεχνικών μαθημάτων, κ.ά.) στις οποίες θα γίνεται η διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων. Ήταν, λοιπόν, Ανοιξη του ΄93, που μαζί με τον τότε Σύμβουλο του [αλήστου μνήμης] Π.Ι. Στέφανο Π. επισκεφτήκαμε το ACS στην Αγ. Παρασκευή .Ο Στέφανος εξεπλάγη με τον τρόπο λειτουργίας του σχολείου, μεταξύ αυτών οι αίθουσες μαθημάτων, τα ατομ ικά ντουλαπάκια των μαθητών, κτλ.… Του πρότεινα να κάνει μια εισήγηση για την μετατροπή των αιθουσών διδασκαλίας σε αίθουσες μαθημάτων- μεταξύ των άλλων θα αυξάναμε τα εργαστήρια φ.ε.  μια και τρέχαμε τότε το πιλοτικό πρόγραμμα ΦυσικήPSSC...  Μου απάντησε, «Άστο, ποιος ακούει…». Την μεθεπόμενη χρονιά έκανα την ίδια πρόταση, μαζί με επίσκεψη στο ACS,  στον νεοαφιχθέντα τότε Πάρεδρο του Π.Ι. Χρήστο Ρ. Την υιοθέτησε αμέσως, έκανε μια πολυσέλιδη εισήγηση στην Ολομέλεια του Π.Ι., η οποία …ομοφώνως απερρίφθη(!) «Δεν γίνονται τέτοια πράματα …» τον λοιδόρησαν. Τέλος πάντων, μια δυο θέσαμε το θέμα, θάταν Φεβρουάριος του ΄95,  στον τότε δ/ντή Δ.Ε . Μανώλη Τ., ο οποίος αφού την έθεσε υπόψη της «ηγεσίας» μας απάντησε ότι δεν υπάρχουν χρήματα για τα ντουλαπάκια κτλ. Λίγο αργότερα παραβρέθηκα σε μια σύσκεψη για τα εποπτικά μέσα, τα εργαστήρια φ.ε., κτλ. στο ΥΠΕΠΘ υπό την προεδρεία του δ/ντή του γραφείου του τότε υφυπουργού Φ. Πετσάλνικου. Ξαναέθεσα το θέμα και την απορριφθείσα από το Π.Ι. πρόταση και, ω(!) του θαύματος, μετά μια βδομάδα μας κάλεσε ο δ/ντής σπουδών Δ.Ε. και ζήτησε πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος, μια και όταν το θέμα ετέθη στον υπουργό, τον ΓΑΠ, είπε ότι πρέπει να γίνει «επειδή έτσι ήταν τα σχολεία στη Σουηδία όταν ήταν μαθητής, κτλ.»- αλλά και επέρχοντο εκλογές! Έτσι  βρέθηκαν χρήματα (λεφτά υπάρχουν) για να δοθούν στα πιλοτικά σχολεία , 2 εκ, δρχ. ανά σχολείο για τα  ντουλαπάκια, ο Γιάννης Γ. σχεδίασε τα ντουλαπάκια, και το πρόγραμμα ξεκίνησε και ολοκληρώθηκε σε 15 Γυμνάσια –αν και πριν τις εκλογές  του Σεπτεμβρίου ’96 είδα κι άκουσα τον ΓΑΠ στη TV  να μιλά για 50 σχολεία… δε βαριέσαι. Επί υπουργείας Γεράσιμου Αρσένη οι αίθουσες μαθημάτων εντάχτηκαν στη δράση ΣΕΠΠΕ (δες  http://www.pi-schools.gr/programs/seppe/programms.htm) και  μετείχαν 86 γυμνάσια και 69 λύκεια, αν και ο ίδιος είχε προαναγγείλει ότι θα υλοποιείτο σε όλα τα Λύκεια! Μετά ταύτα, των ετών παρελθόντων, όλα σχόλασαν και το σχολεία που συμμετείχαν επανήλθαν στην προτεραία κατάσταση, πλην εξαιρέσεων. Τι τα θες, εντώ  είναι Ελλάντα!...

Related Posts with Thumbnails