Ήλθαν και φέτος τα Χριστούγεννα (Χριστού+γέννα). Τι μπορούν να σημαίνουν για τον καθένα μας οι γιορτές των Χριστουγέννων; Για την Ορθόδοξη Εκκλησία και τους πιστούς τα Χριστούγεννα είναι η σημαντικότερη από τις ακίνητες εορτές. Για τους νηστεύοντες το τέλος της 40ήμερης νηστείας, για τα παιδιά δώρα, κάλαντα (δες κι εδώ), στολισμός δένδρου (και "το πιο ψηλό δένδρο της Ευρώπης στο Σύνταγμα" κατά απελθόντα Δήμαρχο Αθηναίων...), για τους μαθητές μια περίοδος 15νθήμερων διακοπών, για τους εμπόρους μια –δυο βδομάδες αύξησης του τζίρου, για τους μισθωτούς η καταβολή του πάλαι ποτέ 13ου μισθού, για κάποιους γαλοπούλα γεμιστή με κάστανα, κουραμπιέδες και μελομακάρονα, κ.ο.κ. Και για όσους το έχουν ξεχάσει, όλα ξεκίνησαν τον καιρό του Ρωμαίου Αυτοκράτορα Οκταβιανού Αυγούστου, τότε, που διέταξε απογραφή πληθυσμού σε όλη την Αυτοκρατορία. Κατά τους ευαγγελιστές, άγγελος Κυρίου επισκέφθηκε τον Ιωσήφ και τον ενημέρωσε για τη Θεία Γέννηση του Θεανθρώπου εκ της Παρθένου Μαρίας (Ματθαίος Α΄ 20). Τότε ο Ιωσήφ παρέλαβε τη Μαρία και από τη Ναζαρέτ ήλθαν στη Βηθλεέμ της Ιουδαίας για να απογραφούν. Στη Βηθλεέμ, «εν φάτνη των αλόγων»- όπου σήμερα η Βασιλική της Γεννήσεως - γεννήθηκε ο Ιησούς Χριστός (Ματθ. Β΄ 1, Λουκ. Β΄ 4-7). Ταυτόχρονα άγγελος Κυρίου εμφανίζεται σε ποιμένες, αγγέλλοντας το χαρμόσυνο γεγονός, ενώ πλήθος αγγέλων ψάλλουν «Δόξα εν υψίστοις Θεώ και επί γης ειρήνη εν ανθρώποις ευδοκία» (Λουκ. Β΄ 8-14). Ενώ συμβαίνουν αυτά, άστρο φωτεινό εξ Ανατολής οδηγεί τους τρεις Μάγους προς τα Ιεροσόλυμα , οι οποίοι μετά από συνάντησή τους με τον βασιλιά της Ιουδαίας Ηρώδη , συνεχίζουν και φθάνουν στη Βηθλεέμ, όπου μαζί με τους βοσκούς προσκυνούν τον Θεάνθρωπο προσφέροντας χρυσό, λίβανο και σμύρνα (Ματθ. Β΄ 2-12) (από τη Wikipedia).Τα αναρτημένα βιντεάκια επιχειρούν να δώσουν το πνεύμα των Χριστουγέννων: το πρώτο κατά τη Βιβλική εκδοχή και το δεύτερο κατά μια μεταμοντέρνα Web άποψη με αντιστροφή του χρόνου. Καλές γιορτές λοιπόν (Merry Christmas για τους της τρόικα και του ΔΝΤ...), και του χρόνου να ΄μαστε καλά να ξαναγιορτάσουμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου