Τρίτη, 30 Αυγούστου 2011

Μea culpa και αντί για βιβλία, φωτοτυπίες και cd!

Σχολιάζαμε σε παλαιότερο post (εδώ) την αισιόδοξη  δήλωση- εμένα μου λες (…)-  του ΓΓ  του ΥΠΔΒΜ&Θ ότι «οι μαθητές θα παραλάβουν τα αναγκαία βιβλία για να ξεκινήσουν τα μαθήματα με μία –δυο ημέρες καθυστέρηση». Και να που η υπουργός Παιδείας , δυο βδομάδες μετά,  τον «διαψεύδει» – τρόπος του λέγειν – δηλώνοντας ότι τα σχολικά βιβλία θα καθυστερήσουν να φθάσουν στα σχολεία,  δεδομένου ότι , εκτός από τους συνολικά 35 τίτλους βιβλίων (για το Δημοτικό κυρίως), δεν έχει ξεκινήσει ακόμη η εκτύπωση! Και «πως δεν υπάρχει άλλη λύση εκτός από το να μοιραστούν στους μαθητές φωτοτυπίες και cd» (δες εδώ). Και γελά το παρδαλό κατσίκι! Αλλά δε …διατάχθηκε ΕΔΕ για το συμβάν, μια και κανείς δε φαίνεται να φταίει ή να είναι υπεύθυνος για την καθυστέρηση αυτή! Αν όμως ένας διευθυντής σχολείου κάπου σε κάποιον μαθητή παρέλειπε να δώσει ένα βιβλίο και ο γονέας διαμαρτύρονταν και η τοπική ΕΛΜΕ φρικάριζε για την «ανικανότητά» του κτλ., και τα φύλλα το έγραφαν, ε, τότε θάχε έλθει το ραβασάκι της ΕΔΕ. Τώρα όμως η υπουργός θα δώσει συνέντευξη τύπου για να εξηγήσει τα ανεξήγητα, α ρε Liako.gr, κι όλα ωραία και καλά! Μea culpa που λένε κι όλα μέλι γάλα. «Νέο Σχολείο» και εκπαιδευτική(;) και κοινωνική πολιτική…
Επικαιροποίηση
1-9-2011 Ζητήθηκε η παραίτηση του ΓΓ του υπουργείου Παιδείας
2-9-2011 Αντί βιβλίων ...Δελτίο Τύπου! 
2-9-2011 Γραφειοκρατία και ολιγωρία «έσβησαν» τα σχολικά βιβλία
4-9-2011 To σαμποτάζ των βιβλίων
4-9-2011 Yπήρχε χαρτί στον ΟΕΔΒ (!)... 
5-9-2011 Συγγνώμη για τα βιβλία ζήτησε η Αννα Διαμαντοπούλου...
Ε, και; Λύθηκε το πρόβλημα;
16-9- 2011 Κληρώνουν γουρούνι για να βγάλουν φωτοτυπίες!
28-9-2011 15,5 εκατομ. ευρώ στον ΔΙΟΦΑΝΤΟ, προκειμένου να προβεί στις διαδικασίες προμήθειας χάρτου και εκτύπωσης σχολικών βιβλίων για τη σχολική χρονιά 2012-2013

Τρίτη, 23 Αυγούστου 2011

Αρχαίες μορφές ζωής εντοπίστηκαν στη Δ. Αυστραλία

Απολιθώματα που αποδεικνύουν πως υπήρχε ζωή στη Γη πριν την εμφάνιση του οξυγόνου, εντόπισαν επιστήμονες στη λεκάνη Strelley της Δ. Αυστραλίας - οι βράχοι του σχηματισμού Strelley (φωτο) είναι από τα αρχαιότερα τμήματα του γήινου φλοιού που διατηρούνται ως σήμερα.Τα απολιθώματα, ηλικίας 3,43 δισ ετών, προέρχονται από μικροβιακούς οργανισμούς που μεταβόλιζαν το θείο αντί του οξυγόνου. Η διαπίστωση οδηγεί(;) στο συμπέρασμα πως αντίστοιχες μορφές ζωής μπορεί να υπήρχαν (ή να υπάρχουν) και σε άλλους πλανήτες στην ατμόσφαιρα των οποίων δεν υπάρχει οξυγόνο. Οι επίμαχες δομές -σφαιρίδια και ραβδία- έχουν μήκος από 5 έως 80 μικρόμετρα, περίπου όσο τα σημερινά βακτήρια (φωτο εδώ). Είναι πλούσια σε άνθρακα και τα τοιχώματά τους έχουν ομοιόμορφο πάχος, χαρακτηριστικά που ενισχύουν την πιθανότητα να μην έχουν ανόργανη προέλευση.Το ενδιαφέρον είναι ότι μέσα και γύρω από αυτές τις δομές εντοπίστηκαν μικροσκοπικοί κρύσταλλοι θειικού σιδήρου, όπως συμβαίνει και με μερικά σύγχρονα βακτήρια, τα οποία αντλούν ενέργεια από την αναγωγή θειούχων ενώσεων σε θειικές ενώσεις.Και αυτό αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο οι πρώτοι κάτοικοι του πλανήτη να τρέφονταν αποκλειστικά με ανόργανες ενώσεις. Περισσότερα εδώ κι εδώ.

Δευτέρα, 22 Αυγούστου 2011

Περί Σκοπιανών και του Μ. Αλεξάνδρου αγαλμάτων «πόλεμος»

Διαβάζω ότι άγαλμα του Μ. Αλεξάνδρου, ύψους 1,5 μέτρου, τοποθετήθηκε στο νέο κτίριο του αεροδρομίου των Σκοπίων, το οποίο από τα τέλη του 2006 έχει μετονομαστεί σε αεροδρόμιο "Μέγας Αλέξανδρος" και ακόμη ένα άγαλμα του Μ. Αλεξάνδρου, τεραστίων διαστάσεων, έχει τοποθετηθεί από τον περασμένο Ιούνιο στην κεντρική πλατεία των Σκοπίων (δες εδώ). Από την άλλη επιστολογράφος στην εφ. Καθημερινή εκφράζει την απορία και την έκπληξή του «διότι κάθε φορά που στήνεται ένα άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου ή του Φιλίππου, σε κάποια πλατεία του σκοπιανού κράτους, όλες οι εφημερίδες, τηλεοράσεις, ραδιόφωνα «διαφημίζουν» με το παραπάνω τα έργα των Σκοπιανών!» Ενώ «την Παρασκευή 29 Ιουλίου 2011, έγιναν τα αποκαλυπτήρια του αγάλματος του Μεγάλου Αλεξάνδρου στον κόμβο Δίου - Λιτόχωρου στην Πιερία» που έχει ύψος 7 μέτρα (φωτο), «η είδηση που πέρασε μάλλον απαρατήρητη» (όχι και τόσο, δες λ.χ. εδώ). Και συνεχίζει ο επιστολογράφος: «Η απορία μου είναι γιατί το έθαψαν, σχεδόν όλες, οι ("μεγάλες") εφημερίδες, τηλεοράσεις και ραδιόφωνα (…) Μήπως γιατί ήταν στη Μακεδονία και όχι κάπου αλλού; Μήπως δεν θέλαμε να ενοχλήσουμε τους Σκοπιανούς; Ή μήπως, όπως ανακοινώθηκε επιτόπου κατά τη διάρκεια της τελετής, το άγαλμα ήταν δωρεά του Γιώργου Καρατζαφέρη, προέδρου του ΛΑΟΣ;»- μμμ, είναι κι αυτό ένα …θέμα!- κτλ. κτλ. (ολόκληρη η επιστολή εδώ). Και μια και αναφερόμαστε στο σκοπιανο-σλαυο-μακεδονικό πολιτικο-ιδεολογικό  αχταρμά των γειτόνων (δες εδώ, εδώ), να και μια είδηση που αλιεύθηκε από το φίλο Στέλιο: Ο πρώην πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ Λιούμπκο Γκεοργκιέφσκι, σε πρόσφατη συνέντευξή του σε τηλεοπτικό σταθμού των Σκοπίων, ορθά κοφτά αντικρούει με αδιάψευστα ιστορικά στοιχεία τις ανιστόρητες θέσεις των Σλαβομακεδόνων περί ύπαρξης «Μακεδονικού» έθνους και «Μακεδόνων» και διακηρύττει, ότι ο Μέγας Αλέξανδρος πολέμησε ως Έλληνας, μετέδωσε τον ελληνικό πολιτισμό στα πέρα του τότε κόσμου και έχτισε ένα ελληνικό κόσμο (δες εδώ), θέσεις που και ακαδημαϊκοί των Σκοπίων έχουν υποστηρίξει (δες εδώ).

Πέμπτη, 11 Αυγούστου 2011

Φεγγαράκι μου λαμπρό, «Νέο σχολείο» και σχολικά βιβλία

Σχολιάζαμε δεικτικά σε προηγούμενο post (δες εδώ)  τα αναφερόμενα για το «Νέο Σχολείο» στην έκθεση του ΟΟΣΑ για το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Και πριν αλέκτωρ λαλήσει, ο γενικός γραμματέας του ΥΠΔΒΜ&Θ δηλώνει ευθαρσώς, μεταξύ άλλων, ότι «θα είναι η πιο δύσκολη σχολική χρονιά –η φετινή –λόγω της οικονομικής κρίσης, μετά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο» (δες εδώ). Τι να πρωτοθαυμάσω; Μήπως την άμετρη αισιοδοξία ότι  «τα μαθήματα θα ξεκινήσουν κανονικά χωρίς ελλείψεις καθηγητών και δασκάλων», όταν περίπου 10 000 εκπαιδευτικοί υπέβαλλαν  αίτηση συνταξιοδότησης και στη θέση τους θα προσληφθούν …600; Ή ότι «οι μαθητές θα παραλάβουν τα αναγκαία βιβλία για να ξεκινήσουν τα μαθήματα με μία –δυο ημέρες καθυστέρηση», όταν μόλις προχθές(!) ξεκίνησαν οι διαδικασίες για την αγορά χαρτιού (δες εδώ) από τον ήδη καταργημένο ΟΕΔΒ; Νύχτα βαθειά , αλλά και «ψηφιακό "νέο" σχολείο» κατά τους «ειδήμονες» του υπουργείου και τους ειδήμονες της έκθεσης του ΟΟΣΑ. Πάλι καλά που τα σχολεία θα έχουν διευθυντές  μετά …το μαραθώνιο  «είπα ξείπα» του υπουργείου για την επιλογή των άξιων –  αν και μια πρόχειρη ματιά στους πίνακες για τα γυμνάσια και τα λύκεια μου άφησε την εντύπωση ότι το ποσοστό ανανέωσης δεν ξεπέρασε το 50% και πολλοί διαμαρτύρονται (ως συνήθως...) για τις κρίσεις!

Τετάρτη, 3 Αυγούστου 2011

Αρνητικά ρεκόρ καταγράφει το εκπαιδευτικό μας σύστημα

Αρνητικά ρεκόρ και δυσλειτουργίες παρουσιάζει το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, όπως διαπιστώνεται σε έκθεση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ). Διαπιστώνεται ότι η Ελλάδα εμφανίζεται να υστερεί στο διεθνές πρόγραμμα μαθητικής αξιολόγησης PISA σε σχέση με χώρες που έχουν την ίδια ή και χαμηλότερη οικονομική ανάπτυξη, ενώ την τελευταία δεκαετία χώρες που ξοδεύουν το ίδιο ή και χαμηλότερο ποσό ανά μαθητή, σε σχέση με την Ελλάδα, εμφανίζουν μεγαλύτερη πρόοδο στις μαθητικές επιδόσεις. Αντίθετα, η πρόοδος των Ελλήνων μαθητών κινείται με πιο αργούς ρυθμούς. Επισημαίνεται ακόμη ότι ο λόγος εκπαιδευτικός/μαθητές, καθώς και ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη, είναι από τους χαμηλότερους στην Ευρώπη, ενώ οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν τις λιγότερες ώρες την εβδομάδα σε σχέση με όλους τους Ευρωπαίους συναδέλφους τους. Από την έρευνα των ειδικών του ΟΟΣΑ, πάντως, προκύπτει ότι οι μισθοί των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα είναι χαμηλότεροι από τον μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ. Παράλληλα, όμως, ο μέσος μισθός σε σχέση με τον αριθμό των μαθητών ξεπερνάει τον μέσο όρο των χωρών-μελών του Οργανισμού. Επίσης, η Ελλάδα είναι μια από τις ελάχιστες χώρες της Ευρώπης, όπου απουσιάζει ένα σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του έργου τους όπως και αξιόπιστοι δείκτες μέτρησης της αποτελεσματικότητας και της ποιότητας του συστήματος. Πάντως, στην έκθεση αναφέρεται ότι η σημερινή κυβέρνηση έχει προωθήσει σημαντικές μεταρρυθμίσεις στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης αλλά και τη διοικητική δομή του εκπαιδευτικού συστήματος. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στον θεσμό του νέου σχολείου και το νόμο-πλαίσιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Όπως επισημαίνεται, οι μεταρρυθμίσεις αυτές κινούνται στο πνεύμα των «καλύτερων πρακτικών που έχουν υιοθετηθεί στις χώρες του ΟΟΣΑ» (δες εδώ). Τώρα θα μου πεις την έκθεση του ΟΟΣΑ περιμέναμε να διαπιστώσει τα αυτονόητα; Ότι ο «κλάδος» σνομπάρει την αξιολόγηση  PISA και κάθε μορφής αξιολόγηση που θίγει τα κακώς κείμενα; Ότι το πρόβλημα δεν είναι μόνο οι πιστώσεις για την εκπαίδευση και οι χαμηλοί μισθοί των εκπαιδευτικών ή/και ο αριθμός των μαθητών στην τάξη και το ωράριο των εκπαιδευτικών –από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη – αλλά, και κυρίως, η ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου; Ότι τις κακές επιδόσεις των μαθητών «δημιουργούν» οι κακές επιδόσεις στην τάξη των εκπαιδευτικών; Ότι τα 12 χρόνια στα θρανία ένα και μοναδικό σκοπό φαίνεται να έχουν, αυτό της όποιας επιτυχίας στις Πανελλαδικές εξετάσεις για μια θέση σε ΑΕΙ ή ΤΕΙ; Και ότι στο βωμό των Πανελλαδικών, εν πολλοίς, το σχολείο από την τετάρτη Δημοτικού έχει αντικατασταθεί – τρόπος του λέγειν – από τη φροντιστηριακή «παιδεία» για έχοντες και κατέχοντες ή όχι, για ικανούς (και φυτά αποκαλούμενους) και για όλους τους «άντε να τους περάσουμε, να ξεμπερδεύουμε από δαύτους»; Αλλά και ότι τα χρήματα του Β΄ΚΠΣ, του Γ΄ ΚΠΣ και του τρέχοντος ΕΣΠΑ έχουν κατασπαταληθεί στις θεαθήναι εκπαιδευτικές – ο Θεός να τις κάνει – μεταρρυθμίσεις και ευκαιριακά μπαλώματα και ότι μια τέτοια μοιάζει να είναι και το «Νέο Σχολείο»; Δεν το έχουν αντιληφθεί οι του ΟΟΣΑ ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα μπάζει από παντού; Ποιο «Νέο Σχολείο», με τα παλιά υλικά και τις υφιστάμενες νοοτροπίες στη βάση και στην κορυφή της πυραμίδας;
Related Posts with Thumbnails