Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφ. ΤΑ ΝΕΑ , φωτιές άναψε στην επιστημονική κοινότητα το στοίχημα των 100 δολαρίων που έβαλε ο Stephen Hawking, ότι το εν εξελίξει πείραμα στον Μεγάλο Επιταχυντή Αδρονίων (LHC) του CERN δε θα βρει το (αναμενόμενο) μποζόνιο του Χιγκς, γνωστού και ως το «σωματίδιο του θεού», το οποίο εξηγεί πώς αποκτούν μάζα τα υπόλοιπα σωματίδια. Η αντίδραση του Peter Higgs υποστηρικτή της ύπαρξης του φερώνυμου σωματιδίου, ήταν άμεση και σε συνέντευξή του στους «Times», επιτέθηκε ευθέως κατά του Hawking, λέγοντας ότι το έργο του τελευταίου «δεν είναι αρκετά καλό». Αλλά, το βαθύτερο αίτιο της διαμάχης (δες εδώ) φαίνεται πως είναι ένα από τα επόμενα βραβεία Νόμπελ Φυσικής, το οποίο διεκδικούν και οι δύο επιστήμονες!
Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, αξίζει να ρίξετε μια ματιά στα σχόλια των αναγνωστών της εφημερίδας ( forum '' Οι απόψεις σας ''), στα οποία αφενός παρατηρώ τη γνώμη όσων έχουν επαφή ή (τη σχετική) γνώση για το επίμαχο πείραμα του CERN κι όλων των άλλων, των οποίων η α-γνώση θα ξανάριχνε σήμερα τον Giordano Bruno στην πυρά! Και διερωτώμαι, για ποιο λόγο άραγε, στο μάθημα Φυσικής Γενικής Παιδείας της Γ΄ τάξης του Γεν. Λυκείου δεν περιλαμβάνεται στη "διδακτέα-εξεταστέα ύλη" η Ενότητα 3.2 '' Τα στοιχειώδη σωματίδια''; Στο άσχετο, λέω τώρα, τι χρειάζεται να γνωρίζει ο μαθητής –απόφοιτος του λυκείου ότι υπάρχουν λεπτόνια και αδρόνια και quarks, είτε τι θα συμβεί κατά τη σύγκρουση ηλεκτρονίου – ποζιτρονίου, αφού δεν υπάρχουν … Ασκήσεις (προς επίλυση εντός κι ...εκτός σχολείου)! Αλήθεια, ποιος και πότε θα …ανασυγκροτήσει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (…τίποτε το προσωπικό), σύμφωνα με παλαιότερες και νεότερες εξαγγελίες των εκάστοτε Υπουργών Παιδείας;
Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, αξίζει να ρίξετε μια ματιά στα σχόλια των αναγνωστών της εφημερίδας ( forum '' Οι απόψεις σας ''), στα οποία αφενός παρατηρώ τη γνώμη όσων έχουν επαφή ή (τη σχετική) γνώση για το επίμαχο πείραμα του CERN κι όλων των άλλων, των οποίων η α-γνώση θα ξανάριχνε σήμερα τον Giordano Bruno στην πυρά! Και διερωτώμαι, για ποιο λόγο άραγε, στο μάθημα Φυσικής Γενικής Παιδείας της Γ΄ τάξης του Γεν. Λυκείου δεν περιλαμβάνεται στη "διδακτέα-εξεταστέα ύλη" η Ενότητα 3.2 '' Τα στοιχειώδη σωματίδια''; Στο άσχετο, λέω τώρα, τι χρειάζεται να γνωρίζει ο μαθητής –απόφοιτος του λυκείου ότι υπάρχουν λεπτόνια και αδρόνια και quarks, είτε τι θα συμβεί κατά τη σύγκρουση ηλεκτρονίου – ποζιτρονίου, αφού δεν υπάρχουν … Ασκήσεις (προς επίλυση εντός κι ...εκτός σχολείου)! Αλήθεια, ποιος και πότε θα …ανασυγκροτήσει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (…τίποτε το προσωπικό), σύμφωνα με παλαιότερες και νεότερες εξαγγελίες των εκάστοτε Υπουργών Παιδείας;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου