Παρασκευή, 30 Μαΐου 2008

"Αν μάθουν ότι οι δυνάμεις είναι συντηρητικές ..." ή στον αστερισμό του PISA#2

… Το μάθημα [του καθηγητή Καίσαρα Αλεξόπουλου] στους πρωτοετείς είχε δύο βασικές επιδιώξεις: 1ον) να διορθώσει τα λάθη και τις ασάφειες που έφερναν μαζί τους οι φοιτητές από τη μέση εκπαίδευση και 2ον) να διδάξει τις βασικές αρχές της Φυσικής, τονίζοντας κάθε φορά τις εφαρμογές τους στον κόσμο που μας περιβάλλει.Και χρειαζόταν μεγάλη προσπάθεια για να πεισθούν ότι π.χ. στο κέντρο βάρους ενός σώματος δεν ασκείται καμία δύναμη, ότι οι δυνάμεις δεν χωρίζονται σε κινούσες και μη κινούσες, ότι σ’ ένα περιστρεφόμενο σώμα δεν ασκείται φυγόκεντρος δύναμη, ότι η τριβή δεν αντιτίθεται πάντα στην κίνηση και άλλα τέτοια (…) Ως προς την αναφορά των εφαρμογών, θυμάμαι την ικανοποίηση στα πρόσωπα και μερικές φορές το χειροκρότημα, όταν μετά τη σχετική θεωρία εξηγούσε π.χ. γιατί οι χωρικοί έφτιαχναν από πολύ παλιά τα κάρα τους με μεγάλες ρόδες, γιατί όταν κλείσουμε το στόμιο μιας μάνικας το νερό πάει μακριά, γιατί τη γάτα τη λέμε ψιψίνα, γιατί στο τηλέφωνο άλλα γράμματα ακούγονται και άλλα όχι, γιατί στα αεροδρόμια οι κύριοι διάδρομοι επισημαίνονται με κίτρινα φώτα ενώ οι βοηθητικοί με μπλε, γιατί ο νόμος των ραδιενεργών μετατροπών μας επιτρέπει να βρούμε το πλήθος των ζωντανών μιας πόλης, όχι με απογραφή, αλλά μετρώντας τους πεθαμένους κ.ά.
Μιλάω με κάποιο πάθος στο σημείο αυτό, γιατί η κατοπινή παραδοχή από την πολιτεία ότι οι ακαδημαϊκοί πολίτες θα κατανοήσουν καλύτερα τον κόσμο που τους περιβάλλει, αν μάθουν ότι οι δυνάμεις είναι συντηρητικές και μη, ότι το μήκος συστέλλεται και ο χρόνος διαστέλλεται, και κυρίως αν μελετηθεί το ελατήριο σε όλες του τις στάσεις (όρθιο, ξαπλωτό, πλαγιαστό, σε συνδυασμό με άλλα), οδήγησε τον τιμώμενο καθηγητή και εμέ στην απόφαση να διακόψουμε τη συγγραφή (...)

Περισσότερα Διονύση Μαρίνου: Ο Καίσαρ Αλεξόπουλος που γνώρισα. Μαρτυρίες από μια εποχή αθωότητας, στο http://mikrokellari.blogspot.com/ posted Τετάρτη, 28 Μάιος 2008

Ελληνική (και πανευρωπαϊκή) πρωτιά

Η 13χρονη Ευδοκία Βάλλη, μαθήτρια του 5ου Γυμνασίου Μυτιλήνης, είναι η Ελληνίδα που με μια ζωγραφιά της κατάφερε να πάρει την πρώτη θέση στην Ευρώπη στο διαγωνισμό παιδικής ζωγραφικής για το περιβάλλον, που για 17η χρονιά διοργάνωσε από κοινού το Πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών για το Περιβάλλον (UΝΕΡ), το Ίδρυμα για την Παγκόσμια Ειρήνη και το Περιβάλλον (FGΡΕ) και οι εταιρείες «Βayer» και «Νikon». Ο διαγωνισμός ζωγραφικής διεξάγεται από το 1990 και μέχρι σήμερα έχει δεχτεί 200 000 αιτήσεις από παιδιά. Φέτος το θέμα του διαγωνισμού ήταν: «Κλιματικές αλλαγές: Πράξεις που μπορώ να κάνω τώρα». Τα έργα των παιδιών είχαν ως θέμα την ανακύκλωση, τη δενδροφύτευση κλπ.
Κατά τη βράβευσή της στο Ζάππειο (παρέλαβε ως έπαθλο 1000 δολάρια) από τον υφυπουργό ΠΕΧΩΔΕ Σταύρο Καλογιάννη και το Συντονιστή UΝΕΡ/ΜΑΡ Πολ Μιφσούντ, η Ευδοκία δήλωσε: «Θέλησα μέσα από τη ζωγραφική μου να δείξω έναν από τους πολλούς τρόπους για να προστατεύσουμε τη φύση, όπως είναι η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Οι ανεμογεννήτριες και ο χαμογελαστός Ήλιος μπορούν να αξιοποιηθούν για την παραγωγή ενέργειας, αποφεύγοντας τους μη ανανεώσιμους φυσικούς πόρους, η χρήση των οποίων ρυπαίνει το περιβάλλον. Ζωγράφισα τη Γη να κάνει ποδήλατο, προκειμένου να τονίσω ότι πρέπει να ελαττώσουμε, όσο μπορούμε, τη χρήση των αυτοκινήτων και να στραφούμε σε άλλα μέσα μεταφοράς πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Αυτά τα μηνύματα ήθελα να περάσω μέσα από το έργο μου».

Από το περιοδικό GEO, τεύχος 25, Ιούνιος 2008

Πέμπτη, 29 Μαΐου 2008

Η αθέατη πλευρά της πρόσβασης στα πανεπιστήμια

(…) Μιλάμε για το σύστημα επαγγελ-ματικού αποπροσα-νατολισμού, το έλλειμ-μα στη φοιτητική μέριμνα που απογει-ώνει το ιδιωτικό κόστος του πτυχίου, την αυξανόμενη εγκα-τάλειψη των σπουδών και τη δυσαρμονία ανάμεσα στην παραγωγή πτυχιούχων και στην αγορά εργασίας. Η συντριπτική πλειονότητα των υποψηφίων εισάγεται σε τμήματα και σχολές που κάτω από άλλες συνθήκες δεν θα επέλεγε ποτέ. Η συντριπτική πλειονότητα των σπουδαστών των ΤΕΙ αλλά και πολλών πανεπιστημιακών σχολών δηλώνει με σαφήνεια ότι «εμείς γι΄ αλλού κινήσαμε κι αλλού η ζωή μας πάει...», καθώς η είσοδός τους είναι κομμένη και ραμμένη στο πατρόν ενός «ρεαλιστικού συμβιβασμού», διαδικασία η οποία λίγο αργότερα, για αρκετούς, λιπαίνει το έδαφος της καθυστέρησης και της εγκατάλειψης των σπουδών.
Ωστόσο το σημαντικότερο είναι άλλο. Πλέον, χιλιάδες πτυχιούχοι συνωστίζονται για χρόνια στις λίστες ανεργίες του ΟΑΕΔ. Ωστόσο, αν η ανεργία είναι η μία όψη του προβλήματος, η ετεροαπασχόληση, δηλαδή, το να απασχολείται κάποιος σε εργασίες που είτε δεν έχουν καμιά συνάφεια με τις σπουδές του είτε έχουν πολύ μικρή, κυριαρχεί στις τάξεις των πτυχιούχων, καθώς περιλαμβάνει περίπου τέσσερις στους δέκα. Μάλιστα στον τομέα της ετεροαπασχόλησης η Ελλάδα κατέχει σήμερα τη δεύτερη θέση σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Μόνο ο ένας στους πέντε από τους νέους πτυχιούχους των Τμημάτων Φιλοσοφίας, Φιλολογίας, Κοινωνιολογίας, Ανθρωπολογίας, Θεολογίας, Ιστορίας, Γεωγραφίας, Ζωικής και Φυτικής παραγωγής, Ανθοκομίας, κλπ. βρίσκει δουλειά σχετική με τις σπουδές του. Στην ίδια θέση βρίσκονται και χιλιάδες πτυχιούχοι των Τμημάτων ΜΜΕ, Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Μαθηματικών, Φυσικής, Αρχαιολογίας, Γεωλογίας, Δημόσιας Διοίκησης, Πολιτικών Επιστημών κ.ά., οι οποίοι έχουν μικρή έως μηδενική συνάφεια μεταξύ σπουδών και θέσης εργασίας. Από το σύνολο των 50.000 πτυχιούχων που θα πάρουν μέσα στο 2008 το πτυχίο τους, οι περίπου 15.000- 20.000 κατά πάσα πιθανότητα δεν πρόκειται να ασχοληθούν επαγγελματικά με το αντικείμενο των σπουδών τους.

Χρήστου Κάτσικα: Επαγγελματικός αποπροσανατολισμός, εφ. ΤΑ ΝΕΑ, 29-5-2008
http://www.tanea.gr//ColumnCategory.aspx?d=20080529&nid=8673792&sn=&spid=876

Η απαξίωση του πανεπιστημίου...

Πλήγμα στη δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση αποτελούν τα χθεσινά έκτροπα στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και στο Πανεπιστήμιο Πειραιά. Λεηλασίες και καταστροφή δημόσιας περιουσίας, φωτιά βανδάλων σε αυτοκίνητα πολιτών, επέλαση ασύδοτων κουκουλοφόρων και μη ταραξιών, συγκρούσεις ''παρατάξεων'', τραυματισμοί, ένας Πρύτανης στο νοσοκομείο, νηφαλιότητα της ΠΟΣΔΕΠ (...) Τα ελληνικά πανεπιστήμια απαξιώνονται μέρα με τη μέρα και φτάνουν στο σημείο μηδέν. Κι όπως σχολιάζει στην «Καθημερινή» η Βάσω Κιντή, επίκουρος καθηγήτρια Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, προξενεί κατάπληξη και αποτροπιασμό η τυφλότητα με την οποία άτομα που δεν μπορεί να έχουν σχέση με την ακαδημαϊκή κουλτούρα διαλύουν, με κάθε έννοια της λέξης, τα πανεπιστήμια. Και προκαλεί βαθιά ανησυχία η ανευθυνότητα εκείνων των κομμάτων που ανέχονται, αν δεν υποδαυλίζουν, τέτοιες συμπεριφορές. Χωρίς καμία νομιμοποίηση, ούτε καν προσχηματική, τάγματα κρούσης υποδύονται το φοιτητικό κίνημα, ενώ οι κομματικές παρατάξεις της πλειοψηφίας της ΠΟΣΔΕΠ χρησιμοποιούν τα όργανα τα οποία ελέγχουν για τις δικές τους επιδιώξεις που δεν έχουν καμία σχέση με τα πανεπιστήμια. Οι αποφάσεις των οργάνων αυτών δεν βρίσκουν καν ακροατήριο για να συζητηθούν σε συνελεύσεις των μελών ΔΕΠ. Η συμπεριφορά αυτή που εμπνέεται από μια λογική επαναστατικής βίας (δημιουργώντας τρικυμία στη λίμνη που προσπαθεί να ελέγξει) το μόνο που θα επιτύχει είναι η καταστροφή του δημόσιου πανεπιστημίου και ασφαλώς η αναίρεση κατακτήσεων, όπως το πανεπιστημιακό άσυλο και η συμμετοχή στη διοίκηση των φοιτητών. Αυτή τη στιγμή δεν πρόκειται για ζήτημα εφαρμογής του νόμου-πλαίσιο στα πανεπιστήμια. Έχουμε ζήτημα δημοκρατίας, σοβαρότητας και υπευθυνότητας. Η κατάσταση είναι κρίσιμη και πρέπει όλοι να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

Κάπνισμα και σεξουαλική (αν)ικανότητα...

Είναι μόνο μία από τις δέκα συνολικά αντικαπνιστικές αφίσες που κυκλοφορούν στη Βραζιλία. Άλλωστε, και η σεξουαλική ανικανότητα δεν είναι παρά μία μόνο από τις δεκάδες βλαβερές συνέπειες που προκαλεί το τσιγάρο. Κάθε ημέρα, χάνονται 13.500 ζωές εξαιτίας του καπνού που τρυπώνει στα πνευμόνια των καπνιστών. Κάθε χρόνο, το κάπνισμα σκοτώνει 5 εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Σύμφωνα με μετριοπαθείς υπολογισμούς, σβήνονται τρισεκατομμύρια τσιγάρα στα τασάκια του πλανήτη.

Τα "Αμερικανάκια" πάνε ... Φινλανδία

΄Υμνος στη μισητή κοσμοκράτειρα που δυναστεύει την υφήλιο; Ναι! Ευθέως και απροκάλυπτα. Διότι σε κάποιους τομείς είναι παράδειγμα προς μίμηση... Είδαν, λοιπόν, τα «Αμερικανάκια» ότι η Φινλανδία διαθέτει το καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα στον κόσμο (βάσει του συστήματος αξιολόγησης PISA, όπως σημειώνει στα «Νέα» ο Ρούσσος Βρανάς) και έσπευσαν επί τόπου. ΄Εστειλαν μια αποστολή για να μάθουν το μυστικό της επιτυχίας. Και το έμαθαν. Η αυτοκρατορία διδάχτηκε από μια λιλιπούτεια χώρα. Κανένα σύμπλεγμα. Καμιά συνοφρυωμένη σκέψη ότι θα εκτεθεί ... Ποιο είναι το μυστικό της Φινλανδίας; ΄Οτι η δωρεάν δημόσια εκπαίδευση - για την οποία τρέμουν μήπως υπονομευτεί από το κύμα των ιδιωτικοποιήσεων που σαρώνει την υφήλιο - επιτρέπει στους καθηγητές να διαλέγουν οι ίδιοι τα βιβλία και «να προσαρμόζουν τα μαθήματα ανάλογα με τις ανάγκες των παιδιών»! Οι μαθητές δεν μελετούν στο σπίτι, οι εξετάσεις είναι ελάχιστες και οι γονείς δεν λειώνουν από την αγωνία πίσω από τα κάγκελα των σχολείων ούτε προβληματίζονται για τα δίδακτρα σε πανεπιστήμια της ξένης. Α! Τα παιδιά αρχίζουν το σχολείο μετά το 7ο έτος της ηλικίας τους. Αυτά...

Από την εφ. Ελευθεροτυπία, ΤΥΠΟΣ των ήλων, 28-5-2008
http://www.enet.gr/online/online_fpage_text/id=18712664,46648536,40855384,32772568

Τετάρτη, 28 Μαΐου 2008

Το πανηγύρι της Καλομοίρας

Ιλιγγιώδες ποσοστό τηλεθέασης, το κορυφαίο στην Ευρώπη. Γιουροβίζιον και Καλομοίρα, όλη η Ελλάδα μια παρέα. Καταβύθιση στο τέλμα του κιτς και της ευτέλειας ή μια έκρηξη χιούμορ και σαρκασμού σε κεφάτες συνάξεις, που συμμετέχουν με τον τρόπο τους σ' ένα ανώδυνο πανηγύρι ελαφρότητος, αποθεώνοντας το κατ' έθος ντελίβερι; Οι απόλυτες κριτικές προσεγγίσεις απέναντι σε τέτοια φαινόμενα είναι συνήθως αμήχανες. Κάποιος που ακούει Μπαχ ή Χατζιδάκι κάλλιστα μπορεί να παρακολουθήσει το πανηγυράκι της «Γιουροβίζιον» χωρίς να μείνει η χρυσόσκονη του τίποτε στο δέρμα του. Το ίδιο κι ένας άνεργος που πένεται χρεωμένος και ζει μεταξύ σφύρας και άκμονος. Ο κόσμος ξέρει. Δεν χρειάζεται βαρύγδουπες διακηρύξεις και εξαγγελίες ποιότητος (λ.χ. το αντι-Καλομοίρα πάρτι, η «Γιουροβίζιοφ» του Συνασπισμού) για να προσπεράσει αλώβητος την ελαφρότητα.

Από την εφ. Ελευθεροτυπία, ΤΥΠΟΣ των ήλων, 27-5-2008
http://www.enet.gr/online/online_fpage_text/id=26886488,55412184,69528408,47529048,41080536

Τρίτη, 27 Μαΐου 2008

Είναι ο καθηγητής του κέντρο του μαθήματος;

Ο Timo Kärkkäinen, εκπαιδευτικός στο Normal Lyceum of Helsinki στο Σεμινάριο με θέμα: «Στον Αστερισμό του PISA: Οι φυσικές επιστήμες στο ελληνικό και το φινλανδικό σχολείο. Μια κριτική και συγκριτική θεώρηση», που έγινε το Σάββατο 24 Μαΐου 2008 στο Ίδρυμα Ευγενίδου, με έμφαση, μεταξύ άλλων, δήλωσε ότι η μετωπική διδασκαλία με κέντρο τον καθηγητή είναι το σύνηθες στο φινλανδικό σχολείο (…) Κάτι που υποστηρίζει και η Γαλλίδα εκπαιδευτικός και δημοσιογράφος Natacha Polony με το βιβλίο της «Τα χαμένα παιδιά μας», που βάλλει εναντίον όσων θέλουν τον μαθητή και όχι τον καθηγητή στο κέντρο του μαθήματος. Η Polony θέλει τον εκπαιδευτικό να ξεχειλίζει από κύρος, όταν αποδεικνύει ένα θεώρημα στον πίνακα ή όταν διδάσκει μια σελίδα αρχαίου κειμένου και επιμένει ότι από τις νέες προτεινόμενες μεθόδους (κονστρουκτιβισμός, πολιτικοκοινωνικές θεωρίες κλπ.), τις απομακρυσμένες από το παλιό πρότυπο του καθηγητή-παντογνώστη, χαμένοι βγαίνουν τα παιδιά των πιο αδύνατων οικονομικά τάξεων, αφού οι πλούσιοι έχουν πάντα τον τρόπο να εμφανίζονται όσο τους χρειάζεται μελετημένοι και καλλιεργημένοι... «Αντί να τραβήξουμε όλους τους μαθητές προς τις γνώσεις που αυτό δίνει φέρνουμε το σχολείο στον μικρότερο κοινό παρονομαστή».

Πηγή: O ίδιος (αυτόπτης και αυτίκοος μάρτυς) &
http://tovima.dolnet.gr/print_article.php?e=B&f=15367&m=H06&aa=1

«Επιστροφή βιβλίων»

Πρόσφατη εγκύκλιος του ΥΠΕΠΘ καλεί τους διευθυντές των σχολείων, με δική τους ευθύνη, να ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές για την ανάγκη επιστροφής των βιβλίων στα σχολεία στο τέλος της φετινής σχολικής χρονιάς (…) στη λογική ότι «με την εφαρμογή του συστήματος της επιστροφής των βιβλίων θα γίνεται εξοικονόμηση χρημάτων, αφού θα επαναχρησιμοποιούνται τα καθαρά αντίτυπα και θα ανακυκλώνονται τα φθαρμένα». Βιβλίο από δεύτερο χέρι θα παίρνουν οι μαθητές από το σχολικό έτος 2008-2009; Ίδωμεν…

Δευτέρα, 26 Μαΐου 2008

«Πυρηνική» στροφή στην Ευρώπη

Σαφής τάση υπέρ της χρήσης της πυρηνικής ενέργειας διαμορφώνεται στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Ο μέχρι πριν από λίγα χρόνια «εφιάλτης», επιστρέφει ως μια αξιόπιστη λύση απέναντι στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, την ενεργειακή εξάρτηση και την κούρσα των τιμών του πετρελαίου.

Την περασμένη Παρασκευή, ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Χοσέ Μανουέλ Μπαρόζο ήταν κάτι περισσότερο από σαφής στο ευρωπαϊκό φόρουμ για την πυρηνική ενέργεια που πραγματοποιήθηκε στην Πράγα. «Η πυρηνική ενέργεια μπορεί να έχει μεγαλύτερη συμβολή στη μάχη εναντίον των κλιματικών αλλαγών», τόνισε, χωρίς να παραλείψει να αναφερθεί στην οικονομική διάσταση: «Πρόκειται για μία από τις πιο φθηνές πηγές ενέργειας κι επομένως μπορεί να προστατεύσει την ευρωπαϊκή οικονομία από την κούρσα των τιμών». Είκοσι δύο χρόνια από το πυρηνικό ατύχημα στο Τσερνόμπιλ, η πυρηνική ενέργεια αποκτά μια δεύτερη ευκαιρία ως «πράσινη», οικονομική, και παράγοντας ενεργειακής αυτοτέλειας. Όπως σημειώνει η εφημερίδα «Le Μonde», ο πρόεδρος της Κομισιόν κατέγραψε μια τάση που διαμορφώνεται στην Ευρώπη. Οι χώρες που αρνούνται να επενδύσουν σε αυτόν τον τομέα, όπως η Γερμανία, η Αυστρία και η Ελλάδα, μειώνονται συνεχώς.

Περισσότερα

http://www.tanea.gr//Article.aspx?d=20080526&nid=8637196&sn=&spid=877

Στον αστερισμό του PISA ...


To Σεμινάριο Ειδικών με θέμα: «Στον Αστερισμό του PISA: Οι Φυσικές Επιστήμες στο Ελληνικό και το Φινλανδικό Σχολείο. Μια κριτική και συγκριτική θεώρηση» οργανώθηκε από το Εργαστήριο Συγκριτικής Παιδαγωγικής, Διεθνούς Εκπαιδευτικής Πολιτικής και Επικοινωνίας του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με το Ίδρυμα Ευγενίδου και τη Φινλανδική Πρεσβεία και πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 24 Μαΐου 2008 στο αμφιθέατρο του Ιδρύματος Ευγενίδου. Από φινλανδικής πλευράς παρέστησαν και μίλησαν ο Πρεσβευτής της Φινλανδίας στην Αθήνα Erkki Huittinen και οι Irmeli Halinen, από το Φινλανδικό Εθνικό Συμβούλιο Εκπαίδευσης (FNBE), Timo Kärkkäinen, εκπαιδευτικός στο Normal Lyceum of Helsinki, Jari Lavonen, καθηγητής φυσικών επιστημών στο Πανεπιστήμιο του Ελσίνκι και Helena Lalu-Toivio, υπεύθυνη του διαγωνισμού PISA για τη Φινλανδία.

Νόμπελ Ειρήνης σε δύο Έλληνες επιστήμονες

Ο καθηγητής Χρήστος Ζερεφός, πρόεδρος του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών και τακτικό μέλος της Ακαδημίας Αθηνών, και ο καθηγητής Αλκιβιάδης Μπάης είναι εδώ και λίγες ημέρες κάτοχοι του βραβείου Νομπέλ Ειρήνης - το βραβείο το «μοιράζονται» με άλλους 45 διακεκριμένους επιστήμονες από όλο τον κόσμο! Πώς προέκυψε;
Ως γνωστόν, η Διακυβερνητική Επιτροπή για την Κλιματική Αλλαγή (IPCC) των Ηνωμένων Εθνών βραβεύθηκε, μαζί με τον πρώην αντιπρόεδρο των ΗΠΑ Αλ Γκορ, με το Νομπέλ Ειρήνης 2007. Ο πρόεδρος του IPCC δρ Ρ. Πασαούρι

αποφάσισε να «διανείμει» τη διάκριση στους επιστήμονες που περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον οδήγησαν στην απονομή του βραβείου στην Επιτροπή.
«Μου έκαναν την τιμή να με συγκαταλέξουν στους τιμώμενους και προ δέκα ημερών έφθασε στο σπίτι μου το Δίπλωμα Συμμετοχής στο Νομπέλ Ειρήνης 2007», λέει ο καθηγητής Ζερεφός, επιστημονικές εργασίες του οποίου έχουν συμπεριληφθεί σε όλες τις εκθέσεις του IPCC. «Η χαρά μου είναι διπλή γιατί ο πολύ στενός μου συνεργάτης στο Εργαστήριο Φυσικής της Ατμόσφαιρας Αλκιβιάδης Μπάης βραβεύεται μαζί μου», συμπληρώνει. Σημειώνεται ότι σε άλλες χώρες έγιναν ειδικές εκδηλώσεις για την ανακοίνωση της απονομής του βραβείου Νομπέλ (έστω και κατά το 1/45 αυτού) στους επιστή-μονες που επέλεξε η IPCC. Εδώ παρολίγον να μην το μάθουμε (...)


Περισσότερα http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_21/05/2008_270686
ΝΕΟ! posted 6 Ιουνίου 2008 Η άλλη άποψη :
http://greekuniversityreform.wordpress.com/2008/06/04/nobelistes/
http://greekuniversityreform.wordpress.com/2008/05/28/nobe/

Εκπαίδευση & ΤΠΕ


H απογευματινή ημι-ημερίδα ''Διοικητικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις'' διοργανώθηκε από το Τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης ΔΕ της Περιφεριακής Διεύθυνσης Π&Δ Εκπαίδευσης Πελοποννήσου και το Γυμνάσιο Λαγκαδίων στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Λαγκαδίων, στις 12 Μαίου 2008, για τους εκπαιδευτικούς των γυμνασίων και λυκείων της Γορτυνίας.

Blogs και anti-bloggers

«Ο κόσμος των blogs είναι ένας κόσμος φημών (...) κραυγών ναρκισσισμού και ''πληροφόρησης'' χωρίς τεκμηρίωση», υποστηρίζει μεταξύ άλλων ο Αμερικανός συγγραφέας Tom Wolfe σε δηλώσεις του στην εφημερίδα Wall Street Journal για τα 10 χρόνια από την ανάρτηση του πρώτου blog.

http://online.wsj.com/article/SB118436667045766268.html

Εξάρτηση ή καθημερινότητα;

- Οταν είμαι στο PC και μου πούνε έλα να φάμε, θα πω έρχομαι σε δυο λεπτά, αλλά πάντα υπάρχει πρόβλημα, γιατί πραγματικά χάνω την αίσθηση του χρόνου. Δεν ξέρω αν είναι τόσο θέμα εξάρτησης, όσο της ευχαρίστησης που νιώθω μπροστά στον υπολογιστή.
- Εγώ το έχω λύσει αυτό το πρόβλημα. Τρώω μπροστά στο PC.
- Δεν τίθεται θέμα, μπροστά στο PC τρώω κι εγώ, αλλά μερικές φορές τρώω στο τραπέζι, όταν βρίσκεται ο πατέρας μου στο σπίτι.
- Αυτό που μου τη σπάει είναι με το mouse και το πιρούνι. Το ιδανικό είναι να μπορείς να φας με το αριστερό και να έχεις το ποντίκι στο δεξί, γιατί το ποντίκι στο αριστερό δεν γίνεται με τίποτα (...)
Related Posts with Thumbnails