Μαθητικός φορητός υπολογιστής και …Ολυμπιακός vs Παναθηναϊκού!
Ολοκληρώνεται η παράδοση των κουπονιών των 450 € στους μαθητές που φέτος φοιτούν στην Α΄ τάξη γυμνασίου στο πλαίσιο του έργου «Ψηφι-ακή Τάξη». Και να που άρχισε η αναθέρμανση της «ψηφιακής» αγοράς, με όλα τα παρεπόμενα του μάρκετινγκ …Προσφορές από όλους (δες λ.χ. εδώ, εδώ , εδώ και εδώ). Μέχρι που (δες εδώ) «διατίθενται αποκλειστικά για τους φίλους του Ολυμπιακού και του Παναθηναϊκού το netbook με το σήμα και τα χρώματα της ομάδας τους – μέσα και έξω!». Η αποθέωση της ευρηματικότητας...Άντε και laptop με το λογότυπο της Barbie, της Hannah Montana και του Βοb Σφουγγαράκη! Στην πράξη τίποτε το ιδιαίτερο όταν από χρόνια κυκλοφορούν laptops με τα χρώματα της Ferrari! Εμφανίστηκαν και κάποια παρατράγουδα (θες παραπληροφόρηση;) από καταγγελία στο troktiko που γρήγορα πήρε έκταση στα blogs, ότι δηλαδή γνωστή αλυσίδα του χώρου βάφτισε μαθητικό netbook των 349€. Δημοσίευμα στο οποίο δόθηκε επαρκώς αιτιολογημένη απάντηση από τους θιγόμενους (δες εδώ). Από την άλλη, η έρευνα του Παρατηρητηρίου για την ΚτΠ καταγράφει ότι όλο και πιο εξοικειωμένοι εμφανίζονται με τη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή και του Διαδικτύου οι μαθητές, όταν τα 3/5 των εκπαιδευτικών δεν έχουν λογαριασμό e-mail και το 56% των γονιών εξακολουθεί να κάνει παράπονα τόσο για τον χρόνο που περνούν οι μαθητές μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή όσο και για τους ενδεχόμενους κινδύνους από την πλοήγηση (περισσότερα εδώ). Μια απάντηση για τους ποικίλους μεμψίμοιρους αυτής της ομάδας- συμπεριλαμβανόμενων και των εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας, εμού συμπεριλαμβανόμενου, με αιτιάσεις δικαιολογημένες και μη (δες εδώ)- δίνει ίσως σημερινό άρθρο στην εφ. Καθημερινή που μεταξύ των άλλων υποστηρίζει: «Σ’ αυτόν τον υπαρκτό εκδημοκρατισμό της γνώσης ορθώνονται τρεις γκρίνιες. Η μία είναι η άρνηση της τεχνολογίας, εξαιτίας των πιθανών κινδύνων που έχει η ανάπτυξή της. Ο Πολ Βιρίλιο, για παράδειγμα, (…) είναι σίγουρος ότι η κοινωνία της γνώσης ενέχει κινδύνους, αλλά άγνωστους. Δεν τους ξέρει, αλλά... υπάρχουν. Η δεύτερη γκρίνια έχει να κάνει με "τα παιδάκια της Αφρικής". Το ακούμε για κάθε νέα τεχνολογία: "Τι να το κάνω εγώ το εμβόλιο για το Αλτσχάιμερ, όταν τα παιδιά της Αφρικής δεν έχουν ούτε ασπιρίνη για τον πυρετό;". Το επιχείρημα έχει εν μέρει λογική. Πραγματικά "τι να το κάνεις το εμβόλιο για το Αλτσχάιμερ, αν δεν έχεις Αλτσχάιμερ;". Αν όμως αποκτήσεις, το πρώτο που ξεχνάς είναι τα "παιδάκια της Αφρικής".Η τρίτη γκρίνια έχει να κάνει με το διαβόητο "ψηφιακό χάσμα". Βέβαια, καμιά τεχνολογία, καμιά επιστημονική επανάσταση δεν διαχέεται αμέσως σε όλη την υφήλιο. Ο Γουτεμβέργιος τύπωσε την πρώτη Βίβλο το 1455, στην Ελλάδα η τυπογραφία ήρθε στις αρχές του 19ου αιώνα. Όσο για το τυπωμένο βιβλίο, ακόμη πασχίζουμε να γίνει κτήμα του ελληνικού λαού. Το σημαντικό, όμως, είναι ότι η επανάσταση έγινε και ακόμη προχωρεί. Εξάλλου, αυτοί που μιλούν για ψηφιακό χάσμα στην Αφρική πρέπει να αναλογιστούν ποιο είναι το τυπογραφικό χάσμα του δυτικού κόσμου με την Αφρική.» Από τον Οκτώβριο και μετά που οι φορητοί μαθητικοί υπολογιστές θα μπουν στις τάξεις, θα δούμε τα συν και τα πλην της καινοτομίας «ψηφιακή α΄τάξη γυμνασίου»…Τώρα, απλά, ας το συζητάμε, κάτι σαν το αναμενόμενο θετικό για την ομάδα μας αποτέλεσμα ενός προσεχούς αγώνα Παναθηναϊκός vs Ολυμπιακός!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου