Αναζητώντας στο Google «αποβολή μαθήτριας λόγω facebook» η μηχανή αναζήτησης δίνει μερικές 100ντάδες αποτελέσματα. Θέμα δυο τριών ημερών στο Διαδίκτυο και στον τύπο. Από το group υποστήριξής της στο facebook με 5600 μέλη (δες εδώ) που απαιτούν(!) να ανακληθεί η απόφαση, μέχρι τις ήξεις αφίξεις δηλώσεις του προέδρου της τοπικής ΕΛΜΕ από τη μια «…θεωρούμε ότι η συγκεκριμένη περίπτωση αναδεικνύει το μεγάλο έλλειμμα και το κενό που υπάρχει στους εκπαιδευτικούς, όσον αφορά τη γνώση για τον ψηφιακό κόσμο και την ψηφιακή κοινωνία στην οποία ζούμε. Η συγκεκριμένη τιμωρία δεν θα έπρεπε, κατά την προσωπική μου γνώμη, να επιβληθεί και δεν θα δινόταν αν οι εκπαιδευτικοί είχαν επιμορφωθεί επί της ουσίας και χρησιμοποιούσαν τις νέες τεχνολογίες» (δες εδώ) και από την άλλη «Οι εκπαιδευτικοί είχαν δίκιο, το γκρουπ ήταν γεμάτο υβριστικά και απαξιωτικά σχόλια», για τους καθηγητές του σχολείου και την διευθύντρια (καθόλου δεν αμφιβάλλω, αν και δεν είδε το φως της δημοσιότητας τα περιεχόμενο της εν λόγω σελίδας…) αναιρώντας την προηγούμενη δήλωσή του, επειδή «όταν την παραχώρησε δεν είχε πλήρη γνώση του περιστατικού» (δες εδώ, update εδώ.).Αλλά και την δίκην Πυθίας γενικόλογη παρέμβαση της υπουργού Παιδείας: «Η ανάγκη των νέων να εκφράζονται και να διατυπώνουν το συναίσθημα τους είναι όχι μόνο αυτονόητη, αλλά πρέπει και να ενθαρρύνονται να το κάνουν. Όλα αυτά, όμως, μέσα σε ένα πλαίσιο σεβασμού της προσωπικότητας και της ομαλής λειτουργίας της σχολικής κοινότητας. Οι ραγδαίες εξελίξεις στην τεχνολογία και στην επικοινωνία, σε συνδυασμό με την ανάγκη ενημέρωσης, αλλά και εκσυγχρονισμού των κανόνων μάς επιβάλλουν να εγκύψουμε με σοβαρότητα και υπευθυνότητα πάνω στις νέες προκλήσεις». Αλλά αποβολές μαθητών για παρεμφερή συμβάντα έχουν και πρόσφατα (δες λ.χ. εδώ) και παλαιότερα συμβεί… Τα ίδια και απαράλλακτα συμβαίνουν και αλλού στην αλυσίδα μαθητές-σχολείο-σελίδες κοινωνικής δικτύωσης με απαξιωτικά σχόλια. Και θα συμβαίνουν όσο το χάσμα μεταξύ των ψηφιακών μεταναστών και των ψηφιακών ιθαγενών βαθαίνει (ενδεικτικά δες εδώ για παρόμοια περίπτωση αλλά και εδώ, όπου: «το γεγονός ότι οι μαθητές εκφράζουν ανώνυμα κριτικές παρατηρήσεις και σχόλια για τους δασκάλους τους δεν θεωρείται επιλήψιμο»). Μέτρα υπάρχουν και ισχύουν σε αυτό που ονομάζεται κυβερνο-εκφοβισμός είτε συμβαίνει μεταξύ ομάδος μαθητών και συμμαθητή τους είτε ομάδας μαθητών και του σχολείου/καθηγητών ή οποιουδήποτε άλλου (δες εδώ, εδώ). Και για να καταλήξω, γράφω και σχολιάζω αλλού για την ποινή αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος της 14χρονης μαθήτριας όπου υποστηρίζω ότι: «(…) το σχολείο οφείλει μεταξύ των άλλων (που δεν κάνει) να διδάξει και την τήρηση των αρχών netiquette που διέπουν το Διαδίκτυο (δες εδώ κι εδώ) και προφανώς τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, όπως είναι το facebook. Αλλά τι να πρωτοδιδάξει το σχολείο, όταν ατιμώρητα κλείνουν δρόμοι, καταλαμβάνονται εθιμικά και ατιμώρητα δημόσιες υπηρεσίες, σχολεία και πανεπιστήμια, ανταλλάσσονται ύβρεις ή χυδαία υπονοούμενα στα έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ (μη πω και στο Κοινοβούλιο) κτλ. κτλ. Η αφελής μαθήτρια μάς μάρανε ή οι αγκυλώσεις και οι παρωπίδες μας στα “σχολεία χαβαλέ” που δημιουργήσαμε;» Και για να μη πάω μακριά, ο καθηγητής Χρ. Γιανναράς στολίζει συχνά πυκνά (δίκαια ή άδικα, δεν παίζει ρόλο...) τον πρωθυπουργό και τους άλλους πολιτικούς αρχηγούς στις επιφυλλίδες του με χαρακτηρισμούς (δες ενδεικτικά εδώ και εδώ) όχι και πολύ μακράν αυτών που φαντάζομαι ότι υπήρχαν στη σελίδα του facebook της εν λόγω μαθήτριας... Μη πω για ένα-δυο από τα πλάνα του "αλ τσαντίρι" του Λ. Λαζόπουλου στις 16 Ιανουαρίου 2010 (δες το βίντεο εδώ), ιδιαίτερα αυτό στο 04:00 λεπτό και το τελευταίο πλάνο 09:35-09:45 (σχετικά έχω αναφερθεί κι εδώ). Άραγε θα έπρεπε να «εξοριστούν»; Ιδού η απορία... Και εν κατακλείδι, η απάντηση φίλου διευθυντή γυμνασίου περί facebook: «Κοίταξε, έφτιαξα σελίδα στο facebook και έκανα φίλους όλους τους μαθητές του σχολείου για να ελέγχω- τρόπος του λέγειν- την κατάσταση».
Δες συμπληρωματικά:Οι μαθητές οργανώνονται στο facebook .
Δες συμπληρωματικά:Οι μαθητές οργανώνονται στο facebook .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου