Διαβάζω στον τύπο ότι το «παρωχημένο και εσωστρεφές» πανεπιστήμιο της μεταπολίτευσης φεύγει, το σύγχρονο ανώτατο ίδρυμα της αριστείας, της ανταγωνιστικότητας και της ανάπτυξης έρχεται. Το δρόμο θα στρώσουν οι ριζικές αλλαγές σε διοίκηση-φοίτηση-χρηματοδότηση των ιδρυμάτων αλλά και στη «γεωγραφία» της Ανώτατης Εκπαίδευσης (δες εδώ)! Κι αλλού (δες εδώ) ότι θα είναι ευκολότερη εισαγωγή στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ καθώς οι φοιτητές θα εισάγονται σε σχολές ή ακόμα και σε πανεπιστήμια (π.χ. στο Πάντειο) αντί σε τμήματα όπως τώρα, αλλά θα είναι δυσκολότερη η αποφοίτηση, καθώς θα κρίνονται βάσει των επιδόσεών τους μέσα στα ιδρύματα και δεν θα μπορούν πια να μετατρέπονται σε «αιώνιους»… Επίσης διαβάζω ότι «τη σύνθεση της διεθνούς συμβουλευτικής επιτροπής για τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας» (δες εδώ).Μεταξύ των όσων εξαγγέλθηκαν εν Δελφοίς από τον πρωθυπουργό και την υπουργό Παιδείας, περιλαμβάνονται και τα εξής: Οι φοιτητές θα εισάγονται σε ομοειδείς σχολές ή και σε πανεπιστήμια - αλλά όχι σε τμήματα, οι εξετάσεις και εξεταστικές περίοδοι θα μειωθούν, θα επιδιωχθεί η διεθνής αναγνωρισιμότητα, καταξίωση και διάκριση ιδρυμάτων και καθηγητών (δες κι εδώ).
Αλλά να που κάτι παρόμοιο είχα διαβάσει στον τύπο προ …45ετίας και βάλε με την εξαγγελία της ίδρυσης του πανεπιστημίου Πατρών, το οποίο ...θα επέφερε αυτόματη βελτίωση στα προγράμματα διδασκαλίας των άλλων πανεπιστημίων της χώρας και θα διευκόλυνε την προσαρμογή της στις νέες συνθήκες της οικονομικής και τεχνολογικής ανάπτυξης, προσδίδοντας διεθνή χαρακτήρα (!) στην αποστολή του (δες εδώ). Αυτά επί πρωθυπουργίας Γ. Παπανδρέου παππού (και των δανείων από τη Διεθνή Τράπεζα). Για όσους δεν το θυμούνται, το πανεπιστήμιο Πατρών πρωτολειτούργησε το 1966 με μία σχολή, τη Φυσικομαθηματική. Κάποιοι από τους καθηγητές του ήταν Έλληνες με "μετεγγραφή" από πανεπιστήμια των ΗΠΑ, της Αγγλίας, της Γερμνανίας. Οι φοιτητές του εισάγονταν το πρώτο έτος στη μοναδική σχολή και στο δεύτερο έτος επίλεγαν ένα από τα τμήματα: Φυσικό, Χημικό, Μαθηματικό, Βιολογικό. Επίσης, το πανεπιστήμιο διοικούνταν από διοικούσα επιτροπή, υπήρχαν δυο μόνο εξεταστικές περίοδοι για τους φοιτώντες και δεν υπήρχε η (κλασική) μεταφορά μεταφερομένου μαθήματος. Βέβαια όλα αυτά τα «καινοτομικά» κράτησαν δεν κράτησαν τρεις ακαδημαϊκές χρονιές. Και να που εν έτει 2010, επί πρωθυπουργίας του εγγονού ΓΑΠ και του ΔΝΤ, ξανακουβεντιάζουμε τα ίδια, με ολίγη από ψηφιακά συγγράμματα (αντί των χειρόγραφων πολυγραφημένων σημειώσεων, και μάλιστα επί πληρωμή, του τότε), τις εξ ανάγκης ευρωπαϊκές πιστωτικές μονάδες (ECTS) (που τότε δεν υπήρχαν, παρά μόνο στα αμερικανικά πανεπιστήμια).
΄Αντε και να (προλάβω) τα δω, αν και έχω πολλές επιφυλάξεις…
Αλλά να που κάτι παρόμοιο είχα διαβάσει στον τύπο προ …45ετίας και βάλε με την εξαγγελία της ίδρυσης του πανεπιστημίου Πατρών, το οποίο ...θα επέφερε αυτόματη βελτίωση στα προγράμματα διδασκαλίας των άλλων πανεπιστημίων της χώρας και θα διευκόλυνε την προσαρμογή της στις νέες συνθήκες της οικονομικής και τεχνολογικής ανάπτυξης, προσδίδοντας διεθνή χαρακτήρα (!) στην αποστολή του (δες εδώ). Αυτά επί πρωθυπουργίας Γ. Παπανδρέου παππού (και των δανείων από τη Διεθνή Τράπεζα). Για όσους δεν το θυμούνται, το πανεπιστήμιο Πατρών πρωτολειτούργησε το 1966 με μία σχολή, τη Φυσικομαθηματική. Κάποιοι από τους καθηγητές του ήταν Έλληνες με "μετεγγραφή" από πανεπιστήμια των ΗΠΑ, της Αγγλίας, της Γερμνανίας. Οι φοιτητές του εισάγονταν το πρώτο έτος στη μοναδική σχολή και στο δεύτερο έτος επίλεγαν ένα από τα τμήματα: Φυσικό, Χημικό, Μαθηματικό, Βιολογικό. Επίσης, το πανεπιστήμιο διοικούνταν από διοικούσα επιτροπή, υπήρχαν δυο μόνο εξεταστικές περίοδοι για τους φοιτώντες και δεν υπήρχε η (κλασική) μεταφορά μεταφερομένου μαθήματος. Βέβαια όλα αυτά τα «καινοτομικά» κράτησαν δεν κράτησαν τρεις ακαδημαϊκές χρονιές. Και να που εν έτει 2010, επί πρωθυπουργίας του εγγονού ΓΑΠ και του ΔΝΤ, ξανακουβεντιάζουμε τα ίδια, με ολίγη από ψηφιακά συγγράμματα (αντί των χειρόγραφων πολυγραφημένων σημειώσεων, και μάλιστα επί πληρωμή, του τότε), τις εξ ανάγκης ευρωπαϊκές πιστωτικές μονάδες (ECTS) (που τότε δεν υπήρχαν, παρά μόνο στα αμερικανικά πανεπιστήμια).
΄Αντε και να (προλάβω) τα δω, αν και έχω πολλές επιφυλάξεις…
28-9-2010 Ποιους θίγουν οι αλλαγές στα πανεπιστήμια
28-9-2010 Τι είπε η υπουργός Παιδείας σε συνέντευξή της στη ΝΕΤ (βίντεο)
28-9-2010 Μάχη για την εξουσία στα ΑΕΙ
30-9-2010 Διαμαρτυρία ΠΟΣΔΕΠ
1-10-2010 Χρειάζεται αλλαγή νοοτροπίας στην παιδεία
28-9-2010 Τι είπε η υπουργός Παιδείας σε συνέντευξή της στη ΝΕΤ (βίντεο)
28-9-2010 Μάχη για την εξουσία στα ΑΕΙ
30-9-2010 Διαμαρτυρία ΠΟΣΔΕΠ
1-10-2010 Χρειάζεται αλλαγή νοοτροπίας στην παιδεία
2-10-2010 Μια εκτενής συζήτηση για τη συνάντηση εν Δελφοίς, πριν και μετά τα εξαγγελθέντα, κι άλλα σχετικά, στο Greek University Reform Forum, εδώ
3-10-2010 Πινελιές και «χρησμοί» από τους Δελφούς
3-10-2010 Μεταρρύθμιση για περιεχόμενο
3-10-2010 Με ξένους υπότιτλους η μετάλλαξη των πανεπιστημίων
20-10-2010 ΠΑΣΠ vs Διαμαντοπούλου
20-10-2010 Υπουργού ΠΔΒΜ&Θ ελληνικά… 23-10-2010 Κείμενο διαβούλευσης για την έναρξη διαλόγου για την Ανώτατη Εκπαίδευση
3-10-2010 Πινελιές και «χρησμοί» από τους Δελφούς
3-10-2010 Μεταρρύθμιση για περιεχόμενο
3-10-2010 Με ξένους υπότιτλους η μετάλλαξη των πανεπιστημίων
20-10-2010 ΠΑΣΠ vs Διαμαντοπούλου
20-10-2010 Υπουργού ΠΔΒΜ&Θ ελληνικά… 23-10-2010 Κείμενο διαβούλευσης για την έναρξη διαλόγου για την Ανώτατη Εκπαίδευση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου