Διάλογος για τα … ''ιδιαίτερα'' μαθήματα!
Διαβάζω κι αντιγράφω από μαθητικό blog: «Θα ήθελα να σας εκφράσω με μεγάλη θλίψη ένα γεγονός το οποίο συμβαίνει σε μεγάλο βαθμό στο σχολείο μας το οποίο είναι και παράνομο. Γιατί ορισμένοι καθηγητές που διδάσκουν στο ΓΕ.Λ μας (…) κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα σε μαθητές του σχολείου μας; Το θεωρείτε αυτό σωστό; Ας μου απαντήσει κάποιος καθηγητής.» Ορθή, νομίζω, η απορία και το ερώτημα, αλλά το «σπορ» κρατά από παλιά, όπως μας υπενθυμίζει Σιγίλλιο (=διαταγή) του 1691 του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Καλλίνικου του Β΄ προς τους καθηγητές της Πατριαρχικής Σχολής Κωνσταντινουπόλεως, που λέει: «Προσέχειν δε όλως εαυτοίς εντέλλεται ειλικρινώς και απροσωπολήπτως μη ετεροζύγοις πως ποιείν τας διδόσεις των μαθημάτων, αλλ’ ούτε τινός μεν εν κρύπτω διδάσκειν των μαθητών, τινάς δε μόνον εν τη κοινή ακροάσει τούτο γαρ παράλογον αν είη, φαΰλον τε και επίψογον έργον και σκανδάλων ου μικρών παραίτιον αλλ’ ισοπάλως πως και ισοστάθμως, οσίως τε και ανεπιλήπτως κοινήν την διδασκαλίαν προβάλλεσθαι, καθώς ευάρεστόν εστί θεώ και ανθρώποις», όπως δημοσιεύθηκε στο Δελτίο ΟΛΜΕ τ. 553, Δεκέμβριος 1982. Και για ξανάρθουμε στο σήμερα, να μια επώνυμη απάντηση που αλίευσα που υποστηρίζει ότι: (…)Το καθεστώς των ιδιαίτερων είναι μια πραγματικότητα για τους καθηγητές. Ίσως είναι και η άμυνα μερικών στους χαλεπούς από οικονομικής άποψης καιρούς που ζούμε .Όταν όμως το ιδιαίτερο μεταφέρεται εντός σχολείου, για να διαχωρίσει μαθητές και να πιέσει καταστάσεις, τότε μιλάμε για τον ορισμό της αναξιοπρέπειας (…) Να θεωρήσω τα παραπάνω σαν συμβολή από "πρώτο χέρι'' των «ταπεινών» (=μαθητών και καθηγητών) στο νυν διάλογο (=παράλληλοι μονόλογοι) για τη δωρεάν (μας) α-παιδεία; Πέρα από τα τιτιβίσματα της ΟΛΜΕ, ΔΟΕ και των λοιπών ΕΣΥΠ-εταίρων σε μια συζήτηση που χρόνια τώρα αποκλειστικά περιστρέφεται γύρω από τις εισαγωγικές εξετάσεις (το ψωμοτύρι μας μεταφορικά και ...κυριολεκτικά, αφού σύμφωνα με έρευνα του ΚΑΝΕΠ/ ΓΣΕΕ, το 71,4% των χρημάτων που δαπανούν οι γονείς των μαθητών για να εισαχθούν σε ΑΕΙ και ΤΕΙ πάνε σε ιδιαίτερα και είναι «μαύρα», με 6 στους 10 καθηγητές δημόσιων λυκείων παραδίδουν παράνομα ιδιαίτερα μαθήματα...δες κι εδώ), άντε και με την εκ νέου αλλαγή των ΑΠΣ, ΔΕΠΠΣ και των σχολικών βιβλίων (για την αύξηση της απορρόφησης του ΚΠΣ και μόνο, όπως λέγαμε…). Άστα να πάνε…κι όλα τα σχόλια δεκτά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου