Τρίτη 7 Ιουλίου 2009

Διαρροή θεμάτων του International Baccalaureate

Έγινε κι αυτό. Πρωτοφανής υπόθεση διαρροής θεμάτων στις εξετάσεις του Διεθνούς Απολυτηρίου/Mπακαλορεά (International Baccalaureate) με δράστη τον Έλληνα εκπαιδευτικό που είχε την ευθύνη των εξετάσεων στη χώρα μας! Σύμφωνα με πληροφορίες η Ιντερπόλ τον συνέλαβε με την κατηγορία ότι έκλεψε τα θέματα και τα διέρρευσε από τη Γενεύη, όπου βρίσκεται η έδρα του διεθνούς οργανισμού, σε μαθητές στην Ελλάδα που συμμετείχαν στις εξετάσεις και επιθυμούν να εισαχθούν σε ορισμένα από τα σημαντικότερα πανεπιστήμια της Ευρώπης και της Αμερικής. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να κυκλοφορούν έντονες φήμες μεταξύ των αποφοίτων του προγράμματος, το οποίο προσφέρουν 13 ελληνικά ιδιωτικά σχολεία (δες εδώ) , ότι οι φετινοί εξ Ελλάδος περίπου 2000 υποψήφιοι κινδυνεύουν να μείνουν εκτός των πανεπιστημίων (όλα μεγάλου κύρους και φήμης) που έχουν επιλέξει, αν δεν ανακοινωθούν έγκαιρα τα αποτελέσματα που έχουν ήδη ανακοινωθεί για όλες τις υπόλοιπες χώρες του κόσμου (δες εδώ).
Το International Baccalaureate (ΙΒ) είναι ένα από τα πλέον ακριβά και περιζήτητα προγράμματα σπουδών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διεθνούς επιπέδου που προσφέρουν πάνω από 2700 σχολεία σε 130 και πλέον χώρες σε όλο τον κόσμο. Περίπου 50% των σχολείων αυτών είναι δημόσια. Οι 40 000 περίπου απόφοιτοι του International Baccalaureate κάθε χρόνο έχουν την ευκαιρία να εισαχθούν στα πιο ανταγωνιστικά Πανεπιστήμια όλου του κόσμου (φυσικά πλην των ελληνικών…) χωρίς επιπλέον εξετάσεις. Πρόκειται για ένα διετές προ-πανεπιστημιακό πρόγραμμα για μαθητές ηλικίας 16-19 ετών (δευτέρα και τρίτη τάξη Λυκείου) που συντονίζεται και ελέγχεται, από το 1968 που ιδρύθηκε, από το διεθνή μη κερδοσκοπικό Οργανισμό International Baccalaureate Organisation (ΙΒΟ) που εδρεύει στη Γενεύη κι έχει περιφερειακά γραφεία στο Λονδίνο, το Όσλο, τη Νέα Υόρκη, το Μπουένος Αϊρες, τη Σιγκαπούρη και τη Μόσχα (δες εδώ κι εδώ). Για τη συμμετοχή ενός σχολείου στο πρόγραμμα απαιτείται προηγούμενη έγκριση του Οργανισμού η οποία παρέχεται ύστερα από έλεγχο της δυνατότητας του σχολείου να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις του International Baccalaureate. Στο Διεθνές Απολυτήριο γίνονται δεκτοί μαθητές που έχουν τελειώσει την πρώτη τάξη Λυκείου και επιθυμούν να σπουδάσουν στο εξωτερικό. Οι μαθητές παρακολουθούν σε διάστημα δύο ετών, έξι μαθήματα που καλύπτουν έξι (6) θεματικές ενότητες: α΄ ενότητα: Λογοτεχνία / Μητρική Γλώσσα, β΄ ενότητα: Ξένη Γλώσσα (Αγγλικά, Γαλλικά. Γερμανικά, Ισπανικά ), γ΄ ενότητα Ανθρωπιστικές-Κοινωνικές Επιστήμες (Οικονομικά, Γεωγραφία, Ευρωπαϊκή Ιστορία, Ψυχολογία ), δ΄ ενότητα Πειραματικές Επιστήμες (Βιολογία, Χημεία, Φυσική, Περιβαλλοντικά Συστήματα), ε΄ ενότητα: Μαθηματικά και στ΄ ενότητα Καλές Τέχνες ( Μουσική, Τέχνη ) ή ένα δεύτερο μάθημα των ενοτήτων β, γ ή δ. Τα μαθήματα προσφέρονται σε δύο επίπεδα, το υψηλό και το βασικό. Το πρόγραμμα κάθε μαθητή πρέπει να περιλαμβάνει τρία μαθήματα από κάθε επίπεδο. Τα μαθήματα στο βασικό επίπεδο διδάσκονται 3 - 4 ώρες την εβδομάδα και στο υψηλό 5 - 6 ώρες.Τα Μαθηματικά παρέχονται σε υψηλό επίπεδο για όσους σκοπεύουν να συνεχίσουν σπουδές που συνδέονται άμεσα με αυτά, και σε βασικό επίπεδο για όσους θα ακολουθήσουν συναφείς επιστήμες. Όσοι θα συνεχίσουν σε τομείς όπως Φιλολογία, Ιστορία, Τέχνες κλπ. μπορούν να παρακολουθήσουν σε βασικό επίπεδο έναν ειδικό κύκλο Μαθηματικών (Mathematical Studies). Όλα τα μαθήματα εκτός φυσικά από τα γλωσσικά, διδάσκονται στα Αγγλικά. Εκτός από τα μαθήματα ο μαθητής πρέπει:
-Να συντάξει με την καθοδήγηση ενός καθηγητή μια διπλωματική εργασία (extended essay) 4000 περίπου λέξεων σε επιστημονικό θέμα που επιλέγει ο ίδιος.
-Να παρακολουθήσει το μάθημα της Θεωρίας της Γνώσης (TOK) που αποτελεί συνδετικό κρίκο των άλλων μαθημάτων.
-Να συμμετάσχει σε οργανωμένες και προγραμματισμένες αθλητικές και πολιτισμικές δραστηριότητες, και επιπλέον να προσφέρει 150 συνολικά ώρες κοινωνικής προσφοράς και εθελοντικής δραστηριότητας (CAS: Creativity, Action, Service) κατά τη διάρκεια της διετίας, πέρα από τις ώρες διδασκαλίας.
Τα μαθήματα είναι κοινά σε όλα τα Διεθνή Απολυτήρια του κόσμου και οι κεντρικές εξετάσεις γίνονται ταυτόχρονα, το Μάϊο της δεύτερης χρονιάς, δηλαδή στην τρίτη τάξη λυκείου, με θέματα που βγαίνουν από τα κεντρικά εξεταστικά γραφεία του Διεθνούς Απολυτηρίου, στο Κάρντιφ της Αγγλίας, και αφορούν την ύλη που διδάχθηκε και τα δυο χρόνια. Τα 6 μαθήματα βαθμολογούνται στην κλίμακα από 1 (κατώτερος βαθμός) έως 7. To μάθημα Θεωρία της Γνώσης και η διπλωματική εργασία βαθμολογούνται στην κλίμακα 0-3. Η βαθμολόγηση των γραπτών γίνεται από ειδικούς βαθμολογητές που ορίζονται από την κεντρική υπηρεσία. Στην τελική βαθμολογία προσμετράται με ποσοστό 30-35% η σχολική επίδοση και με 65-70% η επίδοση στις εξετάσεις κατά τις οποίες τα μαθήματα βαθμολογούνται με άριστα το 7. Το Απολυτήριο εκδίδεται εφόσον ο μαθητής συγκεντρώσει τουλάχιστον 24 μονάδες (βάση), με άριστα το 42, που μπορεί να γίνει 45 , με 3 μονάδες "μπόνους" από τη διπλωματική εργασία (δες κι εδώ).

Στη χώρα μας το Διεθνές Απολυτήριο θεωρείται ισότιμο και αντίστοιχο του απολυτήριου τίτλου που χορηγούν τα λύκεια σύμφωνα με το νόμο 2327/1995, άρθρο 10 παρ. 23, που μεταξύ άλλων ορίζει: «Στις τάξεις Β' και Γ' των δημόσιων και ιδιωτικών λυκείων μπορεί να λειτουργεί τμήμα για την απόκτηση Διεθνούς Απολυτηρίου. Στους μαθητές των τμημάτων αυτών διδάσκεται οπωσδήποτε, πέραν του προγράμματος σπουδών του Διεθνούς Απολυτηρίου, το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας και της Ιστορίας των τάξεων αυτών, κατά το πρόγραμμα των δημόσιων σχολείων που ισχύει» και «Για την ίδρυση, οργάνωση, λειτουργία και κατάργηση τμήματος Διεθνούς Απολυτηρίου στα δημόσια σχολεία εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του άρθρου 8 του νόμου 1566/1985. Οι διατάξεις του ίδιου νόμου εφαρμόζονται αναλόγως και για όλα τα λοιπά θέματα που έχουν σχέση με το εκπαιδευτικό προσωπικό, τους μαθητές κλπ.»(δες κι εδώ). Απ΄ό,τι γνωρίζω κανένα δημόσιο ελληνικό λύκειο δεν τόλμησε να οργανώσει και τμήμα Διεθνούς Απολυτηρίου. Τα δίδακτρα των δυο χρόνων φοίτησης στα αντίστοιχα τμήματα των (ελληνικών) ιδιωτικών σχολείων ξεπερνούν τις 20 000 ευρώ. Εξετάσεις στα πρότυπα του Διεθνούς Απολυτηρίου αντί των Πανελλαδικών ευαγγελίζονται με δηλώσεις τους τόσο ο προηγούμενος υπουργός Παιδείας όσο και ο πρώην υπουργός και βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Ε. Βενιζέλος (δες εδώ).
Αφιέρωμα της εφ. Καθημερινή (31-5-2008) στο Διεθνές Απολυτήριο, εδώ.
Νεώτερα 7-7-2009 περί της "διαρροής" εδώ, εδώ , εδώ κι εδώ.
Ανανέωση 8-7-2009: Ανακοινώθηκαν, σήμερα, οι βαθμολογίες των μαθητών όλων των σχολείων, πλην ενός, στις εξετάσεις του International Βaccalaureate, παρότι συνεχίζονται οι έρευνες για τη διαρροή. «Η έρευνα έφτασε σε στάδιο, που μας επιτρέπει να αποστείλουμε τα αποτελέσματα για το δικό σας σχολείο», τονίζει ο ΙΒΟ σε ανακοίνωσή του προς τα σχολεία, που πήραν τις βαθμολογίες (δες εδώ, εδώ κι εδώ). Λοιπή ειδησεογραφία για τη "διαρροή" εδώ, εδώ κι εδώ.
Επιμύθιο 9-7-2009 :«Δεν έχω συλληφθεί ούτε ανακριθεί», δες εδώ κι εδώ.
10-7-2009 : Αποσύρονται οι βαθμολογίες για το Μπακαλορεά
Σύνοψη 12-7-2009 Η ιστορία της "διαρροής"
14-7-2009 : Νέες καταγγελίες για το IB
4-8-2009 : Ανάκληση αδείας ΙΒ
27-9-2009 : Υπό την επιτήρηση του ΙΒΟ στο εξής οι εξετάσεις στην Ελλάδα!
11-5-2010 21 άτομα διώκονται για διαρροή θεμάτων εξετάσεων
23-5-2010 Ελληνική μπακαλική στο Μπακαλορεά
27-6-2010 Διάτρητες εξετάσεις στο Κολλέγιο Αθηνών

5 σχόλια:

Miltos είπε...

ΣΧΟΛΙΑ απ’ άλλο καφενείο (το preza tv)

κ΄εγώ έτσι θά λεγα, αλλά μετά έμαθα...
βλέπεις σπούδασα στη Γερμανία
κ έμαθα πως εδώ στις εξεταστικές τα παιδιά (προεραιτικά) παίρνουν κ σκονάκι μαζί.
Άσε καλύτερα.
Προς Θεού δεν λέω οτι είναι ο κανόνας.

At 10:31 μμ, Ανώνυμος

θα συμφωνούσα απόλυτα μαζί σου, αν εδώ δεν κυριαρχούσε το σκονάκι, οι εκπρόσωποι των φοιτητικών παρατάξεων για το ...10, το βόλεμα των κολλητών στα μεταπτυχιακά, η αγορά εργασιών, πτυχιακών, διδακτορικών, η οικογενειοκρατία και οι ...σχέσεις για να γίνεις ...καθηγητής

At 12:05 πμ, Ανώνυμος

Συμφωνώ με τον 10:31 Ανώνυμο κάνουμε λές και το σύστημα το ελληνικό είναι Η παρθένα παιδεία
έλεος πιάx

N. είπε...

...είπαμε, ξεχωρίζουμε σαν λαός από τους λεγόμενους "κουτόφραγκους" και "χαζοαμερικάνους". Εξάλλου μην και ο Αλκιβιάδης, ο Αθηναίος πολιτικός και στρατηγός, αν έδινε Πανελλαδικές ή ΙΒ, ας πούμε, δε θάχε μαζί κανά δυο σκονάκια!Και για το λόγο αυτό από τα δίδυμα Καραμανλή μέχρι τη Θυγατέρα Παπαρήγα κι αυτές Αλαβάνου, μη αυτών του Σιμήτη εξαιρουμένων, σπούδασαν/σπουδάζουν εν Ελλαδιστάν σε ιδιωτικά σχολεία και άμα, με το καλό, την αποφοίτησή τους, αμέσως στην ξενητιά, στα καλά ευρωπαϊκά και αμερικανικά πανεπιστήμια...Κατά τα άλλα όλοι οι "αριστερά" κλίνοντες πολιτικοί μας είναι εναντίον των ιδιωτικών σχολείων, ιδιωτικών πανεπιστημίων, του ΙΒ και γενικώς των "κορόϊδων" -τρομάρα τους-ψηφοφόρων τους!Δες περί των αναφερομένων γόνων σε προπέρσινο δημοσίευμα της ΚΕ εδώ:http://www.aua.gr/gr/synd/eedip/Nea/2007/Pan_eleyth_07-01-14_Siouti.pdf

teagan είπε...

Πολύ διάτρητο σκέτο σουρωτήρι, αδιαφανές, νοσογόνο, με πόρτες και πορτοπούλες - βλέπε πρόσβαση μέσω εσπερινών - σκονάκια ηλεκτρονικά μέσω κινητών, αρκεί στο σπίτι νάχουν τα θέματα άμα τη εκφωνήσει επιστήμονες μαμά, μπαμπάς, θείοι - θεματοδότες που έχουν δοκιμάσει τα θέματα δεξιά και αριστερά,τα πολλά μπες βγες στην τουαλέττα στο τρίωρο της εξέτασης...ΑΣΕ τις ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΣ και τα ΘΕΜΑΤΑ από πριν σε γνωστούς και αλλήλους.
Σκέψου τι θα συμβεί αν οι εξετάσεις εισαγωγής περάσουν στα λαμπρά μεγάλα Πανεπιστήμια.
Θα γίνει του πρύτανη Πίπα το κάγκελο, όταν κάποτε περνούσαν στα Πανεπιστήμια ακόμη και ανεξεταστέοι που δεν είχαν πάρει το απολυτήριο, αρκεί να είχες μια κάποια συνωνυμία με τον κ. πρύτανη.
Ρε μπας και είμαστε σε μεγάλη πολύ μεγαλη κατηφόρα και δεν μας σταματάει τίποτε.
Ούτε 1013 Ηρακλείς δε θα μπορέσουν ποτέ να καθαρίσουν τη συσσωρευμένη λέρα.

Miltos είπε...

Δηλαδή τέλος καλό, ΟΛΑ καλά, αν εξαιρέσουμε το ένα Σχολείο.
Έλα τώρα να πεισθώ εγώ, ο συνήθως αφελώς καλοπροαίρετος πολίτης, ότι η ιστορία δεν κατασβέστηκε στο άψε σβήσε....
Πέραν του όμορφου κόσμου, ηθικού, αγγελικά πλασμένου, (που ένας φιλόλογος το έλεγε άσχημος κόσμος, ανήθικος, διαβολικά πλασμένος) τι μου έκανε μεγαλύτερη εντύπωση:
ότι στην έδρα του Ι.Ρ. έχουν τις προβλέψεις των καθηγητών για τις αναμενόμενες επιδόσεις των μαθητών τους στα γραπτά, που αν δεν είναι σε λογική διακύμανση, ζητείται εξήγηση.
Αν π.χ. αυτό εφαρμόζετο ενταύθα, έπρεπε όλο το καλοκαίρι οι καθηγητές να εξηγούν γιατί έβαλαν από 18 μέχρι 20 σε μαθητές/τριες της Γ Λυκείου και σε ποσοστά 50% έγραψαν από 5 μέχρι 10.

N. είπε...

...αυτή η "πρόβλεψη βαθμού" είναι που μου έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση.Για φαντάσου, τι σκέφτηκαν οι άνθρωποι.Ή κανεις μάθημα ή καροϊδεύεις βάζοντας βαθμούς, κι όλα καλά.Συγκρίσεις με τα του Ελλαδιστάν καθιερωμένα ρητά απαγορεύονται.

Related Posts with Thumbnails