Διαβάζω τα δημοσιεύματα περί περικοπής της ύλης των μαθημάτων των φυσικών επιστημών και της γεωγραφίας (δες εδώ κι εδώ ) και σκέπτομαι: Αν είναι (ήταν) αναγκαία όλα τα περιλαμβανόμενα στα αντίστοιχα αναλυτικά προγράμματα σπουδών, τότε, γιατί πρέπει να “περικοπούν” μόνο από τα αντίστοιχα διδακτικά βιβλία και να μην απαλειφθούν πρώτα από το πρόγραμμα σπουδών; Μια και το παλαιότερο μότο του πρώην ΥΠΕΠΘ, από την εποχή της “μεταρρύθμισης Αρσένη”, ήταν (και είναι) ότι ο εκπαιδευτικός διδάσκει βάσει του προγράμματος σπουδών και ο μαθητής διαβάζει από το αντίστοιχο σχολικό εγχειρίδιο. Άλλη πάλι απορία μου, η ανάγκη περικοπής της ύλης εξυπηρετεί τη μαθησιακή διαδικασία (δες εδώ ) ή αποτελεί άλλη μια επικοινωνιακή “πομφόλυγα” της ηγεσίας του νυν ΥΠΔΒΜ&Θ (δες και στο Νέο Σχολείο "τον εξορθολογισμό της ύλης στη νέα μεταβατική περίοδο" via ΕΣΠΑ ...); Για το (επονομαζόμενο) Παιδαγωγικό Ινστιτούτο δε συζητώ… Από Μεσογείων και Αιγαίου Πελάγους γωνία από τη σύστασή του τα μύρια όσα αποπροσανατολισμού της ημετέρας εκπαίδευσης εκπορεύονται… Και για αυτό το λόγο λέω μήπως οι ηγούμενοι του αγλαού ΥΠΔΒΜ&Θ πρέπει να του ζητήσουν την ελάχιστη ευθύνη, ή τουλάχιστον δημόσια το λόγο, για τα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία που (στο πόδι) επιμελήθηκε ελέω Γ΄ ΚΠΣ από το 2000 και μετά; Τι στο καλό, τα μόνα και αποκλειστικά προς διερεύνηση και πολιτική σπέκουλα ζητήματα είναι τα περί Siemens και Βατοπεδίου; Τώρα θα μου πείς, “μωρέ τι μας λες, τώρα με το ΕΣΠΑ να μη (ξανα)στήσουμε νέα προγράμμα και βιβλία και …τα συναφή; Τι τόχουμε το ΠΙ ;” Έλα μου, ντε!
Τώρα για τις αντιδράσεις των αντίστοιχων επιστημονικών ενώσεων (δες εδώ κι εδώ), δεν έχω να πω πολλά, παρ΄ εκτός τα καθιερωμένα: Τα μαθήματα των φυσικών επιστημών πρέπει ολιστικά να διδάσκονται από την πρώτη τάξη του Δημοτικού μέχρι την τελευταία του Λυκείου. Το πρόβλημά μας δεν μπορεί να είναι, τουλάχιστον σε επίπεδο δημοτικού σχολείου και γυμνασίου (αλλά και στις α΄& β΄ τάξεις του λυκείου), η «ποσότητα» της ύλης της φυσικής ή της χημείας (πόσες ασκήσεις θα δοθούν ή ποια είναι η διδαχθείσα και ποια η εξεταστέα "ύλη" κττ., δες σχετικά εδώ), αλλά η ποιοτική της αναβάθμιση. Αυτό, μεταξύ των άλλων, σημαίνει ότι πρέπει να περιορίζεται στη διδασκαλία βασικών φαινομένων και θεωριών με έμφαση στην επιστημονική σκέψη και πρακτική. Πρέπει όλοι οι εμπλεκόμενοι να κατανοήσουμε ότι το σχολείο δε βγάζει φυσικούς, χημικούς και βιολόγους- ούτε και μαθηματικούς ή φιλόλογους… Ενημερωμένους 18χρονους πολίτες χρειαζόμαστε, οι οποίοι στο σχολείο έχουν αναδείξει και καλλιεργήσει τα ταλέντα και τις κλίσεις τους (δες κι εδώ). Αλλά πού…
A 1,000-Year-Old Seed Grows in Israel
Πριν από 1 ώρα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου