Σάββατο, 26 Ιουνίου 2010

Το «Νέο Λύκειο» και άλλα πεπαλαιομένα!

Μετά το «Νέο Σχολείο» ή σε συνέχεια αυτού, να που έσκασε μύτη, ελέω ΕΣΠΑ, και …το «Νέο Λύκειο»! Σύμφωνα με τις δηλώσεις της υπουργού Παιδείας μεταξύ των έντεκα σημείων που θα αποτελέσουν το έναυσμα για τη δημόσια διαβούλευση σχετικά με το «Νέο Λύκειο» (δες εδώ), αναφέρονται και κάποια … παλαιότερα και …ήδη νομοθετημένα, όπως λ.χ. το «σημείο 11» για την αξιολόγηση των μαθητών: «Η αξιολόγηση πρέπει να γίνεται για όλο το παραγόμενο έργο των μαθητών και να δημιουργείται ένα ολοκληρωμένο προφίλ αξιολόγησης του μαθητή που δεν θα βασίζεται απλά και μόνο στις εξετάσεις, αλλά στο συνολικό του έργο και τη συνολική του προσπάθεια». Μα ήδη το προβλέπει το ΠΔ 60/2006 άρθρο 7 εδάφιο ε και άρθρο 9 "Φάκελος επιδόσεων και δραστηριοτήτων των μαθητών", που το προέβλεπε σχεδόν αυτολεξεί το προηγούμενο σχετικό ΠΔ 86/2001 στα άρθρα 1 και 9 !
Το «σημείο 8» πάλι «Αξιοποίηση του θεσμού της ερευνητικής εργασίας κτλ. ενώ ένας καθηγητής θα μπορεί να αναλαμβάνει ως σύμβουλος του μαθητή και να καθοδηγεί την όλη του προσπάθεια», προβλέπονται …συμπτωματικά από τα παραπάνω μνημονευθέντα Προεδρικά Διατάγματα στο άρθρο 8 ! Υπόψη ότι σήμερα υπάρχουν, σε γυμνάσια και λύκεια, περίπου 800 οργανωμένες σχολικές βιβλιοθήκες ΕΠΕΑΕΚ (έργο που χρηματοδοτήθηκε από Β' και Γ΄ΚΠΣ), αριθμός μάλλον ανεπαρκής μια και τα μισά και πλέον λύκεια στερούνται οργανωμένης βιβλιοθήκης...Καλά που υπάρχει και το Διαδίκτυο για τις όποιες μαθητικές "ερευνητικές" εργασίες.

Κι αν πάω στο «σημείο 7» «Ανάπτυξη του θεσμού της δραστηριότητας, ώστε ο μαθητής να έχει τη δυνατότητα να επιλέγει μια δραστηριότητα κοινωνικού ή περιβαλλοντικού χαρακτήρα και το Λύκειο να ανοίγεται στην κοινωνία και να καλλιεργεί την κουλτούρα του εθελοντισμού και της κοινωνικής προσφοράς», αρχίζω να βλέπω ψιλοαντιγραφές από το … Ιnternational Βaccalaureate, όπου ο μαθητής πρέπει:Να συντάξει με την καθοδήγηση ενός καθηγητή μια διπλωματική εργασία σε επιστημονικό θέμα που επιλέγει ο ίδιος.Να παρακολουθήσει το μάθημα της Θεωρίας της Γνώσης (TOK) που αποτελεί συνδετικό κρίκο των άλλων μαθημάτων.Να συμμετάσχει σε οργανωμένες και προγραμματισμένες αθλητικές και πολιτισμικές δραστηριότητες, και επιπλέον να προσφέρει 150 συνολικά ώρες κοινωνικής προσφοράς και εθελοντικής δραστηριότητας ... Είδες για να παρακολουθεί αντίστοιχο πρόγραμμα (δες εδώ) ο υιός της υπουργού!
Και αφήνω τελευταίο το «σημείο 9» «Τα μαθήματα των φυσικών επιστημών αποκτούν εμπειρικό και πειραματικό χαρακτήρα με την υποχρεωτική και συστηματική χρήση του εργαστηρίου». Αν κάποιος διαβάσει τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών φυσικής Λυκείου (ΦΕΚ 150Β/2003) και χημείας Λυκείου (ΦΕΚ 343Β/1999) θα διαπιστώσει ότι ρητώς αναφέρονται από 3, 5, 7 έως και 11 εργαστηριακές ασκήσεις ανά τάξη κι ότι σκοπός της διδασκαλίας είναι «οι μαθητές να προσεγγίσουν ποιοτικά, ποσοτικά και πειραματικά βασικές έννοιες και νόμους της Φυσικής/Χημείας»! Τώρα τι γίνεται ή πώς γίνονται οι προβλεπόμενες ελάχιστες εργαστηριακές ασκήσεις στα περίπου 1000 καλά εξοπλισμένα εργαστήρια φ.ε. ΕΠΕΑΕΚ Λυκείου (κόστους περίπου 90 000 ευρώ έκαστο), ας το συζητήσουμε άλλη φορά…Συμπέρασμα, η εκτροπή του Αχελώου εξαγγέλθηκε για μια ακόμα φορά!

ΥΣ Για το «σημείο 10»: «Ένταξη των νέων τεχνολογιών στη διαδικασία της διδασκαλίας και της μάθησης, μέσω της προώθησης εναλλακτικών διδακτικών προσεγγίσεων σε όλα τα μαθήματα του Νέου Λυκείου, με τη χρήση των σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων», προσεχώς.

2 σχόλια:

teagan είπε...

Βλέπω γυρίζουμε στα Δημοτικά που λειτουργούσαν και το απόγευμα, τους δασκάλους να έχουν φυλαγμένο κόκορα και καλό κρασί για τον επιθεωρητή, τους διαλόγους στην 25 Μαρτίου και στη λήξη του έτους, και να τσακώνονται με τους χωρικούς γιατί δεν βάλανε μεγάλο ρόλο στην κόρη του καθενός, ή γιατί έβαλε στο γιο το ρόλο του Πασά, ενώ θάθελε έναν ρόλο Παπαφλέσσα κλπ κλπ
Για τα Λύκεια όπως τα λες, ξαναγράφουμε τα ίδια πράγματα με τις ίδιες λέξεις, το Δημόσιο Σχολείο να παραδειγματισθεί από το Ιδιωτικό και όχι το αντίστροφο (θα καταργηθεί η διδασκαλία των μαθημάτων Β διαλογής, ποιό Ιδιωτικό διδάσκει Φυσική κατευθ στη Β Λυκείου ή Φυσική γενικής στη Γ;
Πως τόλεγε ένα βιβλίο της εποχής του PSSC, εσύ θα θυμάσαι καλύτερα…. Θα αφήσουμε τη νέα γεννιά εύκολα θύματα – οπαδούς στα χέρια του κάθε δημαγωγού πολιτικού; (αυτό κάτι μου θυμίζει… θα σε καταγγείλω πονηρέ πολιτευτη πούλεγε και ο Σαββόπουλος…φτωχή φοιτητριούλα που σέχει ερωτευθεί)
Ή πως θα διερευνήσει πως στήνεται μια εταιρεία με ηλιακά.
Όσο για τη (μη) εργαστηριακή διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στον τόπο μας και τον εξοπλισμό του ΕΠΕΑΕΚ και το εξαίσιο μείον τρια …τι να πούμε τι, τι να τραγουδήσουμε… Τι να λέει να συμπληρώσουμε στα στατιστικά, να γράψουμε κατι ή τίποτα; Μα τότε τι το «παίρνεις» το μειον τρία … Ετσι στείλαμε στον «αφελή» εκφε ένα στατιστικό με όλες τις εργαστηριακές ασκήσεις εκτελεσμένες ΜΕΤΩΠΙΚΑ, γιατί κορόιδα είμαστε; Όπως μας λαλούν χορεύομε!

N. είπε...

...όπως πολύ καλά κατάλαβες το "δούλεμα" των αδαών πάει σύννεφο, μια και ένας είναι ο σκοπός: να "μοιράσουμε" και πάλι τα κονδύλια του ΕΣΠΑ,όπως έγινε με τα κονδύλια του Β΄και Γ΄ ΚΠΣ για την εκπαίδευση, που στάχτη και μπούρμελη έγιναν.Βέβαια, μας έμειναν τα "ακριβά" μας εργαστήρια φ.ε. να ...τα ξεσκονίζουμε κατά το ...τρίωρο-δωρεά, που άνοιξε κάπου 400 νέες θέσεις εργασίας στον κλάδο (βλ. αναπληρωτές, υπερωρίες κτλ.) και η ευημερία των αριθμών στα στατιστικά της ΔΣΕΠΕΔ...Και εις άλλα με υγεία.

Related Posts with Thumbnails