Ξαναζεσταμένο φαγητό μου θυμίζουν τα προχθεσινά εγκαίνια του «Ψηφιακού σχολείου» στο συγκρότημα του ΓΕΛ & ΕΠΑΛ Μούδρου, στη Λήμνο. Οι δηλώσεις του πρωθυπουργού και το ευχολόγια (αν μη τι άλλο…) της υπουργού Παιδείας δε φαίνεται να διαφέρουν και πολύ από τα αντίστοιχα του προηγούμενου πρωθυπουργού και του τότε υπουργού Παιδείας, ενάμιση χρόνο πριν, στην «ψηφιακή τάξη» του μέλλοντος στη Ριζάρειο, στο Χαλάνδρι (δες κι εδώ). Τα έρμα τα βίντεο το δείχνουν… Α, στο Μούδρο στο διαδραστικό πίνακα «ασκήθηκε», δηλαδή σκιαγράφησε τις δυνατότητες του μέσου στο κυβερνητικό κλιμάκιο και τους μαθητές, αυτοπροσώπως ο γεν. γραμματέας του υπουργείου! Καλό! Και ο πρωθυπουργός ασκήθηκε επί του e-book (homework με downloading βιβλίων για την οικονομiκή κρίση)… Επί του θέματος τώρα: πώς θα επιτευχθούν όλα αυτά; Όταν (δες εδώ) μόνο το 35% των εκπαιδευτικών δηλώνουν ότι έχουν χρησιμοποιήσει τις ΤΠΕ για τα μαθήματά τους (μέσος όρος στην ΕΕ 74%) και σε ποσοστό 31% δηλώνουν ότι δεν έχουν καμία ή σχεδόν καμία εμπειρία στη χρήση των ΤΠΕ (μέσος όρος στην ΕΕ 7%)...Ε καλά, θα επιμορφωθούν! Μια και «είναι σε εξέλιξη η διαδικασία για την επιμόρφωση 103 000 εκπαιδευτικών (57,2% του συνόλου) στην διδακτική αξιοποίηση των εργαλείων ΤΠΕ στα μαθήματα ειδικότητάς τους και στη χρήση διαδραστικών πινάκων και της ψηφιακής εκπαιδευτικής πλατφόρμας» και «δημιουργείται ειδική e-πλατφόρμα για από απόσταση επιμόρφωση των εκπαιδευτικών» (δες εδώ). Και σκέψου τώρα να προσπαθείς να e-διδάξεις σε κάποιους που δε γνωρίζουν τι σημαίνει URL ή πώς το αντιγράφουμε και το επικολλάμε σε μια παρουσίαση powerpoint… Πού είναι η αρχή και πού το τέλος λοιπόν. Κι όσο για την πολλά υποσχόμενη δημόσια διαθέσιμη ψηφιακή πλατφόρμα ανοικτού λογισμικού, στην οποία θα είναι ενσωματωμένα όλα τα βιβλία σε ψηφιακή μορφή και εμπλουτισμένα με πρόσθετο διαδραστικό υλικό, βιντεοσκοπημένες πρότυπες διδασκαλίες, σχέδια μαθημάτων για κάθε ενότητα όπου εντάσσονται οι νέες τεχνολογίες στη διδασκαλία κτλ., τα έχουμε …προβλέψει και ξαναγράψει (δες εδώ). Επί του παρόντος (και στο μέλλον...), η ιστοσελίδα του «Ψηφιακού σχολείου» γεμίζει, όπως- όπως και δειγματικά, με "δανεικό" ψηφιακό υλικό από την ιστοσελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (τρέχοντα σχολικά βιβλία και εκπαιδευτικά λογισμικά), με παλαιότερα και πιο πρόσφατα σχολικά βιβλία από την e-library ιστοσελίδα του ΟΕΔΒ κτλ. Νέο και μοναδικό στοιχείο το ψηφιακό βοήθημα, ήτοι βιντεοσκοπημένα μαθήματα επί πίνακος ενός κεφαλαίου από τη Φυσική και τα Μαθητικά Θετικής & Τεχνολογικής Κατεύθυνσης της Γ' τάξης λυκείου, αντίστοιχα επί του παρόντος (δες http://www.study4exams.gr/physics_k/). Εντέλει, η απορία μου -και να δούμε ποιος θα μου τη λύσει- γιατί καταργήθηκε το μαθητικό netbook προς χάριν του διαδραστικού πίνακα και του …"προς το μέλλον" e-book; Αφού τα ίδια προέβλεπε και η δράση «Ψηφιακή Τάξη» με τις δύο παράλληλες ενότητες, δηλαδή, το δωρεάν μαθητικό netbook στους μαθητές της Α΄ τάξης γυμνασίου (πρώτη ενότητα) και διαδραστικό πίνακα για τη Β΄ τάξη γυμνασίου και τις λοιπές υποδομές και ενισχύσεις (δεύτερη ενότητα), σαν αυτές που ξανα-αναγγέλθηκαν... Θα μου πεις ότι αυτή η Δράση αφορούσε και μόνο τις τρεις τάξεις του γυμνασίου, ενώ η τωρινή περιλαμβάνει και δράσεις για το δημοτικό (800 ολοήμερα Δημοτικά) και ...προσεχώς για το λύκειο. Αλλά κι έτσι, περί επέκτασης μιλάμε και ...εγκαίνια να κάνουμε (κάτι σαν την εκτροπή του Αχελώου).Να γιατί μου φαίνεται σαν ξαναζεσταμένο φαγητό... Εν κατακλείδι στους σημερινούς μαθητές της Β΄τάξης γυμνασίου έμεινε το "ακριβό" τους netbook, σε αυτούς της φετινής Α΄τάξης γυμνασίου τι θα απομείνει τον προσεχή Ιούνιο, μήπως υπολείμματα κιμωλίας;
18-10-2010 Το EAΙΤΥ ζητά καθηγητές για τις ανάγκες υλοποίησης της Πράξης «Ψηφιακά Εκπαιδευτικά Βοηθήματα Πανελλαδικών Εξετάσεων» (δες εδώ)
19-10-2001 Η Παιδεία και το άλμα του Γιώργου απο τον Μεσαίωνα στα … e-books (δες εδώ)
A 1,000-Year-Old Seed Grows in Israel
Πριν από 58 δευτερόλεπτα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου