Διαβάζω στη στήλη Διαστάσεις της εφ. Τα Νέα ότι στη Γαλλία, σύμφωνα με την ετήσια δημοσκόπηση που πραγµατοποιεί η ένωση φοιτητών AFEV τα για την ψυχολογική κατάσταση των µαθητών, "το 43% των Γάλλων µαθητών του Δηµοτικού αισθάνονται πόνο στο στοµάχι πριν πάνε στο σχολείο. Το 24% αισθάνονται ότι ο δάσκαλος τους υποτιµά και τους τιµωρεί χωρίς λόγο. Το 31% πιστεύουν ότι ο δάσκαλος δεν ενδιαφέρεται γι’ αυτούς. Ένα παιδί στα δύο ανησυχεί πως δεν θα καταφέρει να κάνει αυτό που ζητάει ο δάσκαλος και φοβάται να δείξει τους βαθµούς του στους γονείς του. Η εικόνα αυτή επιβεβαιώνεται από τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ για την ευτυχία στο σχολείο, που φέρνουν τη Γαλλία στην 22η θέση σε σύνολο 25. Όλα αυτά τα παιδιά φοβούνται ότι ένας κακός βαθµός θα τα στιγµατίσει. Για τον λόγο αυτό, η AFEV αποφάσισε να ξεκινήσει εκστρατεία για την κατάργηση των βαθµών, τουλάχιστον στο Δηµοτικό. Πρότυπό της είναι η Φινλανδία, πρώτη σε όλες τις διεθνείς αξιολογήσεις για την εκπαίδευση, όπου οι µαθητές αξιολογούνται για πρώτη φορά (χωρίς βαθµό) στα εννιά τους χρόνια και αρχίζουν να βαθµολογούνται µόνο µετά τα έντεκα. (...) Κι όπως αναφέρεται: "Η εµµονή µε τους βαθµούς δηµιουργεί πολύ µεγάλη πίεση στο σχολείο και παγιδεύει σταδιακά τα παιδιά σε ένα φαύλο κύκλο αποτυχίας. Οι κακοί βαθµοί εισπράττονται ως τιµωρία και δεν αποτελούν µε κανέναν τρόπο τα κλειδιά για πιθανή πρόοδο"(...) Δε λέω όχι, πάντα ήμουν κατά των παντοειδών εξεταστικών μεθόδων που "παιδαγωγικά" ή μη έχουμε εισάγει στα σχολεία (και σφόδρα αντίθετος στις δικές μας πανελλαδικές εξετάσεις και με τον τρόπο που μπαίνουν τα θέματα, μη πω και για τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ για εκπαιδευτικούς)- άραγε στην Ακαδημία του Πλάτωνα ή στο Λύκειο του Αριστοτέλη υπήρχαν εξετάσεις; Και πιστεύω ότι ένας διαφορετικόες τρόπος οργάνωσης του σχολείου - κάτι σαν το Summerhill School- θα έδινε λύση στην όποια αναγκαία αξιολόγηση... Αν και αυτή η σκέψη (μου) μου φαίνεται μάταιη, τόσο μάταιη όση με το να ζητώ την κατάργηση του τόκου τραπέζης, αφού τότε θα έκλειναν οι Τράπεζες (δες κι εδώ). Άρα;
Και για να επανέλθω, και για να μη μεμψιμοιρώ μόνο, στη χώρα μας από 15ετίας στις τάξεις Α' και Β' του Δημοτικού γίνεται μόνο περιγραφική αξιολόγηση και δεν καταχωρίζεται καμία βαθμολογία. Στις τάξεις Γ' και Δ' πάλι, εκτός από την περιγραφική αξιολόγηση, χρησιμοποιείται η κλίμακα βαθμολογίας Άριστα (Α), Πολύ Καλά (Β), Καλά (Γ), Σχεδόν Καλά (Δ) και η βαθμολογία καταχωρίζεται με τα σύμβολα των λεκτικών χαρακτηρισμών, δηλαδή, με τα κεφαλαία γράμματα Α΄, ή Β΄ ή Γ΄ ή Δ΄. Αντίθετα, στις τάξεις Ε' και ΣΤ', εκτός από την περιγραφική αξιολόγηση, χρησιμοποιείται κλίμακα βαθμολογίας που είναι λεκτική και αριθμητική: Άριστα (9-10), Πολύ Καλά (7-8), Καλά (5-6), Σχεδόν Καλά (1-4) και η βαθμολογία καταχωρίζεται με αριθμητικό σύμβολο (ΠΔ 8/1995). Για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια ισχύει η αριθμητική βαθμολογία 0-20 (ΠΔ 409/1994 και ΠΔ 60/2005 αντίστοιχα).
Και για να επανέλθω, και για να μη μεμψιμοιρώ μόνο, στη χώρα μας από 15ετίας στις τάξεις Α' και Β' του Δημοτικού γίνεται μόνο περιγραφική αξιολόγηση και δεν καταχωρίζεται καμία βαθμολογία. Στις τάξεις Γ' και Δ' πάλι, εκτός από την περιγραφική αξιολόγηση, χρησιμοποιείται η κλίμακα βαθμολογίας Άριστα (Α), Πολύ Καλά (Β), Καλά (Γ), Σχεδόν Καλά (Δ) και η βαθμολογία καταχωρίζεται με τα σύμβολα των λεκτικών χαρακτηρισμών, δηλαδή, με τα κεφαλαία γράμματα Α΄, ή Β΄ ή Γ΄ ή Δ΄. Αντίθετα, στις τάξεις Ε' και ΣΤ', εκτός από την περιγραφική αξιολόγηση, χρησιμοποιείται κλίμακα βαθμολογίας που είναι λεκτική και αριθμητική: Άριστα (9-10), Πολύ Καλά (7-8), Καλά (5-6), Σχεδόν Καλά (1-4) και η βαθμολογία καταχωρίζεται με αριθμητικό σύμβολο (ΠΔ 8/1995). Για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια ισχύει η αριθμητική βαθμολογία 0-20 (ΠΔ 409/1994 και ΠΔ 60/2005 αντίστοιχα).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου