Διαβάζω την προηγούμενη Κυριακή στην εφ. Το Βήμα ρεπορτάζ για τις σχεδιαζόμενες αλλαγές στην εκπαίδευση (και ουχί στην παιδεία) που προωθεί το υπουργείο Παιδείας για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο, για τις οποίες υποτίθεται ότι έχει λόγο και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Και μεταξύ των άλλων καινοτομικών (…ξέρετε από αυτά που κι άλλοι μας τα΄ παν –υποσχέθηκαν – από καιρό, που τα γράφουν και τα βιβλία!) διαβάζω και για τη δέσμευσή του πρόεδρου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου «να παραδώσει τα νέα προγράμματα σπουδών για την υποχρεωτική εκπαίδευση τον Ιούνιο του 2011, ώστε το Σεπτέμβριο να δοκιμαστούν πιλοτικά σε έναν αριθμό 160 σχολείων (νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια) και το 2012 να γενικευθούν». Αμ΄ έπος αμ΄ έργον, λοιπόν! Δε λέω… κουφάθηκα κατά το κοινώς λεγόμενο! Το δεύτερο ή το δέκατο που με παραξένεψε είναι ότι στο δημοσίευμα δεν υπήρχε κάποια αναφορά – που αλλού; – στο ΕΣΠΑ, για τους γνωστούς λόγους, τον εξής ένα, την απορροφητικότητα! Πέρασαν οι εκλογές και τα συναφή και να που σήμερα διαβάζω άρθρο-επιστολή Συμβούλου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτο, ο οποίος ούτε λίγο ούτε πολύ υποστηρίζει ότι το έργο εντάσσεται στο ΕΣΠΑ (αυτό δα μας έλλειπε, να μη εντασσόταν, δες εδώ) μόνο που θα γίνει χωρίς το… Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Μια και, σύμφωνα τον αρθρογράφο, «έχει εγκριθεί ένα Τεχνικό Δελτίο, αλλά, παράλληλα προωθούνται διαδικασίες που θα τις χαρακτήριζα εξωθεσμικές (…). Ως παράδειγμα, συστάθηκε μια ενδεκαμελής επιτροπή "σοφών" αποτελούμενη, από εξωθεσμικούς παράγοντες, η οποία ανέλαβε το ρόλο του συντονισμού και της επιστημονικής καθοδήγησης για τη σύνταξη των προγραμμάτων σπουδών και πιθανώς και για περαιτέρω θέματα(…)». Και συνεχίζει: «δεν έχουμε ενημερωθεί ακόμη για τα άτομα που συγκροτούν τις ομάδες σύνταξης των προγραμμάτων σπουδών (…), ούτε για το σκοπό και τους στόχους των νέων προγραμμάτων σπουδών, ούτε οι ομάδες έχουν ξεκινήσει τις εργασίες τους ακόμη, ενώ υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα με βάση το Τεχνικό Δελτίο, το οποίο καθορίζει ότι εντός ολίγων μηνών θα πρέπει να παραδοθούν τα νέα προγράμματα. Να υπενθυμίσω ότι τα προγράμματα σπουδών δεν συντάσσονται εντός ελαχίστων μηνών, αλλά απαιτούν μακροχρόνιο μελέτη , υλοποίηση και πειραματική εφαρμογή. Η Φιλανδή, μάλιστα, ειδικός στα προγράμματα σπουδών, L. Makinen κατά τα εκπαιδευτικά της σεμινάρια στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο δήλωσε έκπληκτη για το προγραμματισμένο σύντομο χρονοδιάγραμμα του Τεχνικού Δελτίου…». Και το κερασάκι στην τούρτα: «Απορίας άξιον είναι, επίσης, το πώς εγκρίθηκε Τεχνικό Δελτίο από τη Διαχειριστική Αρχή για χρηματοδότηση σύνταξης νέων προγραμμάτων τη στιγμή που προσφάτως χρηματοδοτήθηκε η σύνταξη των προηγούμενων προγραμμάτων σπουδών, χωρίς να απαιτηθεί πρώτα η αξιολόγησή τους.»(ολόκληρο το άρθρο εδώ).Η ακροτελεύτια απορία μου: Για ποιο λόγο ξανά μανά νέα προγράμματα σπουδών και νέες συγγραφές (κακογραμμένων) βιβλίων; Μόλις πριν πέντε χρόνια άρχισαν να εφαρμόζονται σταδιακά τα νέα (του 2003) διαθεματικά (κατ΄όνομα) προγράμματα σπουδών δημοτικού και γυμνασίου με νέα βιβλία, νέα εκπαιδευτικά λογισμικά, τυμπανοκρουσίες πολλές και σεμινάρια… Κι αν είναι τόσο αποτυχημένα και απαιτείται αλλαγή, πρέπει από κάποιους να αναζητηθούν ευθύνες για τα νυν ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ και βιβλία που (στο πόδι) επιμελήθηκε ελέω Γ΄ ΚΠΣ το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Αλλά όχι, επειδή τρέχει το ΕΣΠΑ 2007-2013, πάλι εντός εξαμήνου να στήσουμε στο πόδι τη «νέα μεταρρύθμιση» για το «Νέο Σχολείο» κι τα άλλα ευτράπελα, που μόνο αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης δεν προαναγγέλλουν… Πάει πολύ ...Μια και το ίδιο "έργο" το έχω ξαναδεί πολλές φορές: από τα ...Πολυκλαδικά (ΕΠΛ) το 1984 -με τα λεφτά, το δάνειο, της Διεθνούς Τραπέζης- μέχρι τη λεγόμενη μεταρύθμιση Αρσένη το 1998-2000 με τα λεφτά του ΕΠΕΑΕΚ Β΄ΚΠΣ, τις επιτροπές για τα νέα βιβλία Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου-ΤΕΕ, τα σεμινάρια για το πολλαλπλό/εναλλακτικό βιβλίο και τα 40ωρα ΠΕΚ την ίδια περίοδο, τα ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ του Παδ. Ινστιτούτου το 2003 με τα λεφτά των Β΄και Γ΄ ΚΠΣ, τα νέα των "νέων - φτου κι από την αρχή- βιβλίων" Γυμνασίου και Δημοτικού, μαζί με τα (νέα) εκπαιδευτικά λογισμικά, και τα αντίστοιχα σεμινάρια το 2007 (Γ΄ ΚΠΣ). Την (σερνάμενη) επιμόρφωση β΄επιπέδου στις ΤΠΕ-Ε , το μαθητικό netbook, τους -μην τους είδατε ακόμα- διαδραστικούς πίνακες με τα λεφτά του ΕΣΠΑ κι όλα τα άλλα που ενεργά συμμετείχα και δεν έχω συμπεριλάβει... Νισάφι πια, όχι άλλο, μάς φλομώσατε στα λόγια του αέρα άμα και μάς πατώσατε...
16-11-2010 Η «κοινή γνώμη» ως επικοινωνιακό όχημα για τις αλλαγές στο Λύκειο
16-11-2010 Οι αλλαγές στην παιδεία πρέπει να είναι εφαρμόσιμες
Παλαιότερα και σχετικά
Περί «Ψηφιακού σχολείου» πολλές υποσχέσεις ή "μας τα ΄παν και οι άλλοι"
Το «Νέο Λύκειο» και άλλα πεπαλαιομένα!
Για την περικοπή της ύλης των μαθημάτων των φ.ε. αντιδράσεις και διχογνωμίες
Επιμόρφωση στις ΤΠΕ β΄ επιπέδου με βήμα σημειωτόν
Διαδραστικός πίνακας: ένα σχόλιο, τρεις υποθέσεις, μια διαπίστωση
Περί «Ψηφιακού σχολείου» με άλλα λόγια...
Και διαδραστικοί πίνακες στα γυμνάσια!
Όχι netbook στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου φέτος
Ψηφιακή τάξη, με τη γκρίνια να πάει σύννεφο!
Το «νέο πανεπιστήμιο», μόνο που τα ίδια είχαν εξαγγελθεί προ …45ετίας!
A 1,000-Year-Old Seed Grows in Israel
Πριν από 2 ώρες
2 σχόλια:
Ράβε - ξήλωνε δουλειά να μην τους λείπει...
...κι όχι μόνο, Miltos. Πάνε κατά διαόλου και τόσα χρήματα από το ΚΠΣ, περισσότερα απ΄όσα διάθεσε το ελληνικό κράτος για την εκπαίδευση από ιδρύσεώς του...
Δημοσίευση σχολίου