Περί «αγραμματοσύνης» αναφορές ή τροχοπέδη το "τροχοπέδι"
Αλιεύω από την εφ. Καθημερινή ότι «όλο και συχνότερα απασχολεί τους πανεπιστημιακούς το φαινόμενο των ακραίων ορθογραφικών λαθών από φοιτητές. Και είναι τόσο οικτρή η κατάσταση, που διδάσκοντες αναγκάζονται να απορρίπτουν γραπτά εξαιτίας των ορθογραφικών τους λαθών». Ενδεικτικό τo παράδειγμα που αναφέρεται: φοιτητής στη Φιλοσοφική Αθηνών γράφει στις εξετάσεις για το... «τροχοπαίδι», θέλοντας να μιλήσει για την «τροχοπέδη», αλλά οι γραμματικές του ελλείψεις τον... φρέναραν οδηγώντας τον στο «παιδί του τροχού», δηλαδή το «τροχοπαίδι»! «Τα ορθογραφικά λάθη είναι πολύ συχνά. Υπάρχουν γραπτά ανορθόγραφα σε βαθμό κακουργήματος. Οι φοιτητές, επίσης, δεν ξέρουν να χρησιμοποιούν τα σημεία στίξεως, δεν βάζουν τελείες, η άνω τελεία έχει καταργηθεί», επισημαίνει ο καθηγητής της Φιλοσοφικής Σχολής του Παν. Αθηνών Νάσος Βαγενάς. Και συνεχίζει, εστιάζοντας το πρόβλημα στην υποχρεωτική εκπαίδευση: «Οι 18χρονοι αποφοιτούν από το λύκειο με ελλιπέστατες εγκύκλιες γνώσεις και πολλοί από αυτούς εισάγονται σε σχολές που τους είναι αδιάφορες. Δυστυχώς, η αύξηση των θέσεων στα ΑΕΙ δεν είναι ουσιαστική όταν η εισαγωγή των υποψηφίων γίνεται με τρόπο ανορθολογικό, τη στιγμή μάλιστα που τα ιδρύματα δεν έχουν το προσωπικό και τις υποδομές να δεχθούν τόσο πολλούς φοιτητές». Σχολιάζοντας, λέω, προς τι η διαπίστωση; Ας είναι καλά ο βαθμός προαγωγής …9,5 ή όλοι προακτέοι σε γυμνάσιο και λύκειο (από τα «κακά» της λεγόμενης μεταρρύθμισης Αρσένη).Αλλά, αν αυτό δε συνέβαινε (και υπήρχε αντικειμενική βαθμολόγηση στις εξετάσεις …έρμη περίοδος του Σεπτεμβρίου- κολυμπήθρα του Σιλωάμ για τον κάθε αδιάβαστο και αδιάφορο μαθητή), τότε, θα έπρεπε κάθε επόμενο χρόνο το σχολείο να αποκτούσε μια και δυο επιπλέον αίθουσες διδασκαλίας …Kι αντίστροφα, αν αυτό δεν ίσχυε, κάτι θα βρίσκαμε στα πλαίσια της σύγχρονης -τρομάρα μας- παιδαγωγικής. Κι εντέλει τα ΑΕΙ δίνουν πτυχία σε δασκάλους και καθηγητές (με το δημοκρατικό 5, υποχρεωτικό), όχι η εκάστοτε κυβέρνηση- αυτή μόνο διορίζει στα σχολεία μετά από τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ. Και εις επίρρωση, στο ίδιο δημοσίευμα, η αν. καθηγήτρια της Νομικής Αθηνών Ευγενία Μπουρνόβα αναφέρει: «Είχα κάποτε μία συνεργάτιδα, η οποία μάλιστα είχε εισαχθεί από τους πρώτους σε υψηλόβαθμη σχολή πληροφορικής και σε mail της με ρωτούσε : ''Τί ώρα να έλθο;''». Άντε γεια μας!
1 σχόλιο:
Και μη πάμε μακριά… Μόλις προ ημερών στη Βουλή ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος και πρόεδρος του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ πιάστηκε αδιάβαστος στον Εθνικό Ύμνο, αφού αγνοούσε ότι στο στίχο «σε γνωρίζω από την όψη, που με βια μετράει τη γη» ο Δ. Σολωμός με η λ. βια εννοεί τη βιασύνη κι όχι τη βία.Δες
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=263520&ct=32&dt=12/04/2009 και http://troktiko.blogspot.com/2009/04/blog-post_2542.html
Δημοσίευση σχολίου