Όταν η τιμή της αμόλυβδης στο βενζινάδικο ήταν, ας πούμε, 1,30 € το λίτρο, η τιμή του αργού ήταν στα 139,1$ ( 88,44 €) το βαρέλι. Το πραγματικό κόστος του βαρελιού, που περιέχει 159 λίτρα αργού και από το οποίο προήλθε η συγκεκριμένη βενζίνη, υπολογίζεται γύρω στα 132 $ το βαρέλι, που αντιστοιχεί σε κόστος πρώτης ύλης για την παραγωγή βενζίνης σε 0,5005 € το λίτρο. Η πρώτη ύλη μεταφέρεται στο διυλιστήριο και παρεμβάλλονται διάφορες διαδικασίες και λειτουργικά κόστη που αυξάνουν την τιμή κατά περίπου 0,014 € το λίτρο. Έτσι, φτάσαμε στα 0,5145 € το λίτρο. Μετά ακολουθεί η διύλιση από την οποία θα προκύψουν 72 λίτρα βενζίνης (η υπόλοιπη ποσότητα είναι άλλα παράγωγα της διύλισης) με κόστος 0,017 € το λίτρο βενζίνης. Η τιμή έχει φτάσει στα 0,5315 € το λίτρο. Αυτή είναι η τιμή με την οποία θα πουλήσει το διυλιστήριο τη βενζίνη. Ακολουθούν οι φόροι που αυξάνουν την τιμή κατά 0,6279 € το λίτρο. Τώρα η τιμή στον έμπορο καυσίμων βρίσκεται στα 1,1594 € το λίτρο. Στη συνέχεια προστίθεται το εμπορικό κέρδος, περίπου 0,1404 € το λίτρο, και στο βενζινάδικο αναγράφεται η τιμή των 1,2998 € το λίτρο. Τα παραπάνω (υπολογισμοί και κόστη) σύμφωνα με τα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ). Αν θέλουμε το πιστεύουμε…
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου