Σάββατο 5 Ιουλίου 2008

Άριστα και χωρίς φροντιστήριο!

Η Ιωάννα Θεοφίλου έβγαλε βαθμό απολυτηρίου 19,8 και 19 539 μόρια στις πανελλαδικές εξετάσεις! Αποφοίτησε από δημόσιο σχολείο στο Μοσχάτο και δεν παρακολούθησε ούτε μία ώρα φροντιστήριο ή ιδιαίτερα μαθήματα! Και αυτό όχι επειδή η οικογένεια δε διέθετε τους οικονομικούς πόρους, αλλά γιατί η ίδια επέλεξε, και επέβαλε στους γονείς της που είχαν τις γνωστές επιφυλάξεις μήπως δεν τα καταφέρει, να στηριχθεί μόνο στις δικές της δυνάμεις. Δηλώνει ότι θέλει να γίνει φιλόλογος και φυσικά, να διδάξει αποκλειστικά στη Δημόσια Εκπαίδευση! «Από μικρή είχα συνηθίσει να διαβάζω μόνη. Αυτό χωρίς ιδιαίτερη βοήθεια από τους γονείς μου, οι οποίοι ποτέ δε με πίεσαν να αποδώσω καλά ή μου έταξαν δώρα εάν το έκανα. Αντίθετα, τον τελευταίο χρόνο μπορώ να πω ότι εγώ ήμουν εκείνη που επέβαλα ησυχία στο σπίτι για να διαβάσω!» υποστηρίζει σε συνέντευξή της στην εφ. ΤΑ ΝΕΑ. Όταν οι συμμαθητές της πήγαιναν στα φροντιστήρια, εκείνη αξιοποιούσε τον ίδιο χρόνο για να διαβάζει μόνη της, ενώ απευθυνόταν στους ίδιους τους καθηγητές της όταν είχε απορίες. Κι εκείνοι τη βοηθούσαν πάντοτε, εκτιμώντας τη στάση της και τον αποκλεισμό της φροντιστηριακής βοήθειας. «Το ίδιο θα μπορούσαν να κάνουν και άλλα παιδιά, όμως προτιμούσαν να πληρώνουν τα φροντιστήρια απαξιώνοντας το σχολείο, παρ΄ ότι οι καθηγητές τους έλεγαν να καθίσουμε παραπάνω για να λύσουμε τις απορίες μας. Ποτέ δεν αξιοποίησαν αυτή τη δυνατότητα, ίσως γιατί οι περισσότεροι δε σεβόμαστε παρά μόνο αυτό που πληρώνουμε. Και τελικά έχω την αίσθηση ότι περισσότερη ώρα διάβαζαν εκείνοι με τα φροντιστήρια, παρά εγώ μόνη μου. Αλλά αυτό είναι λάθος», λέει. Άραγε, θα την επιβραβεύσει κάποια ''υπουργική δήλωση'' ; Συγχαρητήρια στην Ιωάννα, και πολλές/ούς ακόμα μαθήτριες/ές που υπάρχουν και πάνε κόντρα στο ρεύμα της ήσσονος προσπάθειας, της θεοποίησης της παρα-παδείας, της απαξίωσης του σχολείου, των μύθων και των ιδεοληψιών περί επιτυχίας στις εξετάσεις, που περισφίγγουν και καλλιεργούν (ηθελημένα;) πολιτεία, κοινή γνώμη και ΜΜΕ, γονείς, αλλά και εκπαιδευτικοί στο ομιχλώδες τοπίο ακατάλ-ληλων αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών, βιβλίων, διδακτικών μεθόδων κτλ. και αθεράπευτων προβλέψεων εκπαιδευτικών... αναλυτών!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails