Σάββατο, 30 Μαΐου 2009

Περί αδιάβλητου και τα «παρατράγουδα» των Πανελλαδικών #2

Γράφαμε αλλού σε ομότιτλη ανάρτηση : «Νάτα μας έσκασε και …υποκλοπή(;)».Όμως δεν προβλέψαμε ότι το θέμα θα γίνονταν προεκλο-γική «σκιά» «που πλήττει το κύρος και τη φερεγγυότητα των Εξετάσεων», σύμφωνα με την εκπρόσωπο για θέματα Παιδείας του κόμματος της Αξιωματικής αντιπολίτευσης (δες εδώ). Τι λέγαμε; Λίγο πολύ την ίδια ιστορία…αλλά και κάναμε κάποια ακροτελεύτια σχόλια που σχέση έχουν με τον ορισμό των Εξεταστικών κέντρων που ξεκίνησαν επί της λεγόμενης «μεταρρύθμισης Αρσένη». Αναδημοσιεύουμε με ολόκληρο το post: «Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφ. Τα Νέα ο πρόεδρος του εξεταστικού κέντρου σε ιδιωτικό εκπαιδευτήριο της Καλαμάτας αποκάλυψε/απέτρεψε την απόπειρα υποκλοπής των θεμάτων από στελέχη και εκπαιδευτικούς του ιδιωτικού σχολείου τη δεύτερη ημέρα των Πανελλαδικών, «διασώζοντας το αδιάβλητο των εξετάσεων».Αν και δεν υπάρχει αντίστοιχη ανακοίνωση επιβεβαίωσης ή απόρριψης της καταγγελίας από τους αρμόδιους του ΥΠΕΠΘ, οι 13 μαθητές του σχολείου μετακινήθηκαν σε άλλο εξεταστικό κέντρο από την επαύριον της καταγγελίας και έρευνα για την υπόθεση διεξάγει ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας. Από την άλλη, διαβάζω σε χιώτικο blog περί χαλαρής επιτήρησης σε ένα από τα λύκεια της πόλης και την απάντηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ότι πρόκειται για ανυπόστατη φήμη κι ότι «Οι διοικητικοί έλεγχοί μας δεν βρήκαν τίποτα».Κι αν θυμάστε, στις Πανελλαδικές εξετάσεις του 2007 είχε δημιουργηθεί σάλος, επειδή κάποια φροντιστήρια δημοσίευσαν τα θέματα στις ιστοσελίδες τους πριν ολοκληρωθεί η αποχώρηση των μαθητών από τα εξεταστικά κέντρα (δες εδώ ). Αποτέλεσμα ήταν να συλληφθεί ο τότε πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας και να αναζητηθεί και να αποκαλυφθεί ο υπεύθυνος (ηλεκτρονικό αποτύπωμα) από τη Λυκειακή Επιτροπή δημόσιου σχολείου… Και σαν εμπειρία: Σας έχει τύχει, ως βαθμολογητή, δεκάδα συνεχόμενων τετραδίων, που να έχουν τα ίδια ακριβώς λάθη; Και δε μιλάω για σύμπτωση απαντήσεων στα ερωτήματα πολλαπλής επιλογής…Αν και εξακολουθώ να θεωρώ το σύστημα αδιάβλητο, κάθε χρονιά όλο και κάτι μου λέει ότι δεν είναι και τόσο. Δεν ξέρω, σκέφτομαι ότι ίσως να φταίνε τα πολλά εξεταστικά κέντρα, το κάθε λύκειο κι ένα, και καλά στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη ή την Πάτρα, εύκολο είναι να κατανείμεις τους επιτηρητές αλλού για αλλού, έλα όμως που καθόλου εύκολο δεν είναι σε κωμοπόλεις και χωριά. Λέω τώρα, πού να βρεις επιτηρητές που να μην είναι γείτονες, κοντινο-μακρυνοί συγγενείς ή κάτι τέτοιο για το εξεταστικό κέντρο στο Πάνω Χωριό του Κάτω Βράχου; Και βρες επιχειρήματα για το ότι τα αποτελέσματα, δυο μήνες μετά, θα δείχνουν ότι οι επιτυχίες των μαθητών κάποιων επαρχιακών σχολείων ταπώνουν αυτές κάποιων άλλων σχολείων των βόρειων αθηναϊκών προαστίων (τίποτα το ρατσιστικό ή ρητό υπονοούμενο στη σύγκριση). Αλλά και πάλι να ξενιτευτείς για να γράψεις, άγνωστος μεταξύ αγνώστων, στην πρωτεύουσα του νομού ή της περιφέρειας, όπως συνέβαινε μέχρι πριν δέκα χρόνια, δεν λέει. Μου φαίνεται ότι περισσότερο ανέξοδο και δίκαιο είναι η αυξημένη υπευθυνότητα ενίων εμπλεκόμενων… Εφτά μέρες είναι αυτές, θα περάσουν.»
Πέρασαν; Έχω την εντύπωση ότι μόνο ο Α. Τρίτσης, υπουργός Παιδείας πριν 22 και βάλε χρόνια, είχε πιάσει το νόημα, τη σπέκουλα των πάντων στην πλάτη των μαθητών κι είχε, μεταξύ άλλων, απαγορέψει και τη μετάδοση των αποτελεσμάτων των Γενικών (τότε) εξετάσεων από το ραδιόφωνο και την τηλεόραση...Οι εξετάσεις, είχε πει, είναι ενδοσχολική υπόθεση.Μην πω και το αμίμητο "Μπράβο σας, όλοι κι όλες τρίποντο" -σε ιδιόγραφο σημείωμά του στο πολυτονικό (!)- που έστειλε με φαξ (τηλεομοιότυπο, τότε) στα Εξεταστικά Κέντρα.

25-5-2010 Oι απορίες μαθήτριας που συμμετέχει στις Γενικές Εξετάσεις
21-5-2010 Πιάστηκαν μαθητές με κινητά και σκονάκι στις πανελλαδικές

9 σχόλια:

sideritis είπε...

Από όταν τα κινητά στέλνουν και εικόνα, οι δε εξεταζόμενοι μπορούν να βγουν για τσίσια π.χ. 4 φορές, όσα και τα θέματα, - τουλάχιστον πριν δυο χρόνια- η αντιγραφή από τα ιδιόχειρα αριστοτεχνικά σκονάκια πέρασε στην ηλεκτρονική της εποχή.

N. είπε...

… Για την ιστορία και προς επίρρωση σταχυολογώ απόψεις και μαρτυρίες από μια βόλτα στο Διαδίκτυο:

1) Τοποθετείται «σάρωση» κινητών στα 1100 εξεταστικά κέντρα, με σκοπό να μην υπάρχει αντιγραφή από κινητό τηλέφωνο.(Ανακοίνωση ΥΠΕΠΘ, Ιαν. 2008)

(…) Με τη χρήση της ΝΕΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ προσπαθούσε να κλέψει στις πανελλήνιες εξετάσεις [2009]υποψήφιος σε εξεταστικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, ο οποίος έγινε αντιληπτός από τους επιτηρητές και το κινητό του τηλέφωνο είναι πλέον στα χέρια του εισαγγελέα!
Από http://xanthi-blogs.blogspot.com/2009/05/blog-post_5970.html

2)Την έχω καταβρεί παιδιά! Έχω περάσει στο κινητό προγράμματα για word και pdf! Ε, αυτό που έχω να κάνω είναι να γράψω κάποια πραγραμματάκι στο word ή να βρω έτοιμα σε pdf. Έπειτα τα περνάω στο κινητό, τα ανοίγω με τα προγράμματα και έτοιμος!
Από http://portal.gamato.info/smf/index.php?topic=10101.45

3) Η συχνουρία είναι μια ασθένεια που χτυπάει τους μαθητές κατά την διάρκεια των πανελλαδικών και ειδικά κατά τις τρίωρες γραπτές δοκιμασίες. Εφέτος [2008] όχι μόνο παρουσιάστηκαν αυξημένα κρούσματα σε σχέση με πέρυσι αλλά και ένταση του φαινομένου ήταν ιδιαίτερα ανησυχητική. Είναι χαρακτηριστικές οι περίπτωσεις μαθητών οι οποίοοι πήγαν «προς νερού του» τέσσερις φορές μέσα σε εκατόν ογδόντα λεπτά.Και εντάξει, αυτό με την συχνουρία δε μπορείς να το αποφύγεις, τι να του πεις του άλλου "κάντα πάνω σου"; Αλλά το σκάνδαλο με την επιτήρηση στα ιδιωτικά σχολεία κάποτε πρέπει επιτέλους να πάρει ένα τέλος, μάλιασε η γλώσσα μας. Μιλάμε για όργιο αντιγραφής, όχι στις τουαλέτες μόνο, αλλά μέσα στις «τάξεις» κάτω από τα βλέμματα των «υπνωτισμένων» επιτηρητών (υποθέτω πως ο υπνωτισμός επιτυγχάνεται κουνώντας μερικά πενηντάευρα μπροστά στα μάτια τους). Ένα σχολείο μάλιστα στην δυτική Αθήνα φαίνεται πως ειδικεύεται σε αυτή την εξυπηρέτηση προς τους «πελάτες του». Αίσχος και έλεος. Το post από καλό συνάδελφο εδώ: http://parodos.wordpress.com/2008/06/02/%CE%B1%CF%85%CE%BE%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CE%BA%CF%81%CE%BF%CF%8D%CF%83%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%83%CF%85%CF%87%CE%BD%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B1%CE%BD/

N. είπε...

… Και τρεις μαρτυρίες/"ομολογίες":

Είχα δώσει πανελλήνιες το 2001 και το 2002. Τότε δίναμε και στην β΄ αλλά και στη γ΄ λυκείου. Η αλήθεια είναι ότι υπήρχε ελαστικότητα από τους επιτηρητές, όπως πάντα υπάρχει ελαστικότητα από έναν εκπαιδευτικό. Αλλά προσωπικά δεν επιχείρησα να αντιγράψω...αλλά συμμαθητές μου αντέγραψαν σε κάποια μαθήματα χωρίς να τους γίνει ούτε καν παρατήρηση.

Πανελλαδικές είχα δώσει και εγώ το 2001 (Β λυκείου) και το 2002 (Γ λυκείου) και απ’ όσο θυμάμαι λίγο πολύ σε όλα τα μαθήματα κάποιος ή κάποιοι θα έκαναν σκονάκια όπως και κάποιοι άλλοι θα προσπαθούσαν απλά να αντιγράψουν από τον μπροστινό τους. Είναι γεγονός ότι ένα μέρος των επιτηρητών θα πρέπει να είναι (και είναι!) από άλλο σχολείο αλλά (ειδικά) στις επαρχιακές πόλεις (που από μια τέτοια προέρχομαι και εγώ) αυτό δεν βοηθάει ιδιαίτερα γιατί όπως λέει και ο σοφός λαός μας "μικρο χωριό το [τοπωνύμιο]…" συγκεκριμένα εμένα σε ένα μάθημα θυμάμαι ότι με επιτηρούσε μια φιλόλογος με την οποία είχε κουμπαριά η μάνα μου και η οποία ακόμα και σήμερα μένει έναν μόνο όροφο πάνω από το σπίτι των δικών μου!

Έδωσα εξετάσεις πέρσι [2006], σε λύκειο της επαρχίας. Τα πράγματα για το δικό μας σχολείο, ήταν αυστηρά. Αρκεί να πω ότι καθηγητής έπιασε μαθητή ο οποίος έγραψε πριν από την παράδοση των θεμάτων, στο πρόχειρο του τετραδίου του, έναν τύπο (στο μάθημα της φυσικής) και κινδύνευσε με μηδενισμό γραπτού. Να πω επίσης ότι ήδη ισχύει (σε ορισμένα σχολεία φαντάζομαι θα είναι πρακτικά δύσκολο), η επιτήρηση να γίνεται με καθηγητές από άλλα σχολεία της περιοχής(στο σχολείο μου αυτό έγινε και απ΄ ότι έμαθα μετά, τοποθετήθηκαν και καθηγητές άλλων ειδικοτήτων στα αντίστοιχα μαθήματα).Ωστόσο ο ορισμός επιτηρητών από άλλα σχολεία δεν λύνει εντελώς το πρόβλημα καθώς είναι πολύ πιθανό (μιας και οι καθηγητές είναι από σχολεία της ίδιας περιοχής) να γνωρίζονται και ο καθηγητής είτε να αφήσει να γίνουν αντιγραφές, είτε να βοηθήσει το μαθητή ο ίδιος (στο δρόμο προς τις τουαλέτες π.χ.) είτε να κάνει τα “στραβά μάτια” αφήνοντας κάποιον άλλο να πλησιάσει και να βοηθήσει το μαθητή… Δεν ξέρω αν η ίδια αυστηρότητα ισχύει ότι και σε άλλα σχολεία της επαρχίας (εγώ προσωπικά δεν το πιστεύω).Πρόβλημα υπάρχει επίσης και με μερικά ιδιωτικά που προκειμένου να διαφημιστούν, η επιτήρηση που γίνεται είναι διακοσμητική!
Δες ολόκληρη τη συζήτηση εδώ: http://greekuniversityreform.wordpress.com/2007/06/30/%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%ce%bf%ce%b9-%cf%80%ce%b1%ce%bd%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%ae%ce%bd%ce%b9%ce%b5%cf%82-%ce%b1%ce%b4%ce%b9%ce%ac%ce%b2%ce%bb%ce%b7%cf%84%ce%b5%cf%82/

Spider N είπε...

Είναι τοις πάσι γνωστόν οτι οι ερωτησεις πολλαπλής επιλογής είναι ερωτήσεις πολλαπλής αντιγραφής. Κυκλοφορεί μάλιστα και το εξής (μάλλον αληθινό) ανέκδοτο: Σε σχολείο επαρχιακής πόλης οι μαθητές που είχαν βγει από την αίθουσα είχαν πληρώσει έναν τσιγγάνο που μάζευε (θεάρεστο κατά τ' άλλα έργο, οικολογικότατο) να φωνάζει με το μεγάφωνό του στο Ντάτσουν: "Σουμιέδες, Λαμαρίνες, Λαμαρίνες, Λαμαρίνες, Σουμιέδες μαζεύω":-) Τουτέστιν στην γλώσσα μας: "Σωστό, Λάθος, Λάθος, Λάθος, Σωστό":-) Να τα 5 μόρια! Πάντα η αντιγραφή θα βρίσκεται ένα βήμα μπροστά από την επιτήρηση. Αν θυμάμαι καλά οι Αρχαίοι Σπαρτιάτες εκπαίδευαν τους νέους τους να μάθουν να κλέβουν. ΑΝ ΤΟΥΣ ΕΠΙΑΝΑΝ ΟΜΩΣ, ΤΟΥΣ ΕΚΟΒΑΝ ΤΟΝ Κ...
Πόσες φορές δεν έχουμε δει γραπτά να πιάνουν το 1ο θέμα (ερωτήσεις κλειστού τύπου, δυσκολότατες) άριστα=25 μόρια, και από το 2ο τη σωστή απάντηση=3χ3=9 (συνήθως) σύνολο 34 μόρια ολόσωστα, και μετά να γράφουν για αιτιολόγηση άσχετα, ενώ στις ασκήσεις να μη ξέρουν οτι μια εξίσωση θέλει ένα (=) ανάμεσα στα δύο μέλη;
'Οταν θεσπίστηκε ο τρόπος αυτός εξέτασης κατά μίμηση των Αμερικάνικων συστημάτων δεν θεσπίστηκε ούτε η αρνητική βαθμολογία, ούτε ο μεγάλος αριθμός των ερωτήσεων, ούτε η δυνατότητα (αν και δεν είναι αδύνατο τεχνικά) να ανακατέυονται οι ερωτήσεις, ώστε να έχει κάποια αξία. ΑΠΛΑ η Πολιτεία "χαρίζει" 34 περίπου μόρια στους "ξύπνιους". Και το κάνει (μάλλον) εν γνώσει της.Δεν είναι άλλωστε δύσκολη η αντιγραφή των πολλαπλής επιλογής ή Σωστού-Λάθους, χρειάζεται μια προσυνεννόηση για το πια χειρονομία είναι το α, πια το β κλπ. ή δεξί αυτί, Σωστό, αριστερό, Λάθος κλπ., ωραία και ευτράπελα...

N. είπε...

Αγαπητέ Spider N όπως λες είναι για τις ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.Για να είναι αποδοτικές πρέπει να είναι πολλές, αλλοιώς ο ...παλιατζής και φύγαμε!

sideritis είπε...

Να το αναδημοσιεύσω στο βουνήσιο τσάι ή θα βρώ κανά μπελά;

N. είπε...

Φίλτατε Sideritis γιατί όχι, να το (ανα)δημοσσιεύσεις.Σε ευχαριστώ.

sideritis είπε...

Ένα περιστατικό (αληθινό) αντιγραφής από τα χρόνια που ήμουν μαθητής, πριν 40 τόσα χρόνια.
Στο Σχολείο είχαμε έναν μαφιάκο μαθητή που είχε διδακτορικό στην αντιγραφή. Αντέγραφε ή προσπαθούσε να αντιγράψει τα πάντα, ειδικά στην Ιστορία.
Το είχαν καταλάβει και οι καθηγητές και ειδικά ο Γυμνασιάρχης που έκανε την Ιστορία.
Έτσι στο μάθημα της Ιστορίας ηρθε ο ίδιος να επιτηρήσει. Σχεδόν ήταν πάνω από το κεφάλι του, με αποτέλεσμα ο φίλος μας να μην μπορεί να αντιγράψει, οπότε προχώρησε στην επίθεση.
Γιατί κε Γυμνασιάρχα όλο εμένα κοιτάτε;
Εσύ όλο με κλέβεις, απάντησε ο Γυμνασιάρχης, οπότε ο άλλος εξανέστη.
Ψάξτε με ορίστε είπε, αναποδογυρίζοντας τις τσέπες από το παντελόνι, σηκώνοντας την μπλούζα, ανεμίζοντας το γραπτό.
Ψάξτε με, δεν έχω τίποτε φώναζε ενώ στο τέλος σήκωσε τα χέρια στην ανάταση ζητώντας έλεος ή παράδοση.
Ο γυμνασιάρχης αφού ξανάπε Εσύ όλο με κλέβεις, τελικά μετά αυτή τη θεατρική παράσταση έφυγε!
Στις κλειστές παλάμες, με τα χέρια στην ανάταση, ενώ κραύγαζε ψαξτε με ψάξτε με, είχε τα τρομερά σκονάκια.
Και πάλι τον είχε ...κλέψει.

N. είπε...

Και για να μην περάσει η ιδέα ότι αυτά συμβαίνουν μόνο εν Ελλάδι, να τι συνέβη στην επαρχία Τζεγιάνγκ στην Κίνα: Μια ομάδα γονέων έπεισε έναν καθηγητή να τους στείλει με φαξ τις ερωτήσεις των εισαγωγικών εξετάσεων για το πανεπιστήμιο. Αυτοί είχαν μαζέψει και πείσει έξι φοιτητές να τις απαντήσουν. Έπειτα έστειλαν τις απαντήσεις με κινητά τηλέφωνα στα παιδιά τους στην αίθουσα της εξέτασης που φορούσαν μικροσκοπικά ασύρματα ακουστικά στα αυτιά. Ένας άλλος γονιός δωροδόκησε έναν υποψήφιο, που έδινε τις ίδιες εξετάσεις με το γιο του, να σκανάρει τις ερωτήσεις με ένα μίνι σκάνερ και να τους τις στείλει ηλεκτρονικά. Αυτός ο γονιός είχε μαζί του και εννιά καθηγητές (!), που περίμεναν τις σκαναρισμένες ερωτήσεις για να τις απαντήσουν. Μόλις τις απάντησαν έστειλαν στα δύο παιδιά τις απαντήσεις. Μια τρίτη ομάδα περιλαμβάνει έναν καθηγητή ο οποίος είχε πάρει πολλές εκατοντάδες δολάρια (!) από υποψήφιους για να τους δώσει τις απαντήσεις. Όλους τους παραπάνω, που έδρασαν σε ένα μόνο σχολείο, τους εντόπισε η αστυνομία και τους συνέλαβε. Καταδικάστηκαν σε ποινές φυλάκισης από έξι μήνες μέχρι τρία χρόνια, καθώς το δικαστήριο τους έκρινε ενόχους για την κατηγορία της κλοπής κρατικών απορρήτων!Δες http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_world_1_04/04/2009_309922

Related Posts with Thumbnails