Σε παλαιότερο σχόλιό μου, μήνες πριν, στο blog του φίλου miltonios έγραφα «...τίποτα [στο εκπαιδευτικό μας σύστημα] δεν αλλάζει! Τα ''βοηθήματα'', όμως, αλλάζουν...Όταν, προ 12ετίας περίπου, συζητώντας με τον τότε υφυπουργό Παιδείας του ανέφερα ''μα, τα θέματα των πανελληνίων τα ''βάζουν'' τα φροντιστήρια και οι μεγαλο-βιβλιοπώλες της Σόλωνος...'', αυτός με κοίταξε έκπληκτος και... άλλη φορά η συνέχεια.» Το επιβεβαιώνει, για τυχόν απίστους, το banner των εκδόσεων Λιβάνη (κλικ εδώ)! Φιγουράρει πάνω-πάνω σήμερα στο πλέον δημοφιλές portal εκπαιδευτικών θεμάτων, με περισσότερους από 1,6 εκατ. επισκέπτες το μήνα, όπου ο εκδότης επαίρεται «ναι, πιάσαμε τα θέματα» και δικαίως, επιχειρηματίας είναι ...Μήπως και ο νυν υπουργός Παιδείας …μένει έκπληκτος, σαν τον τότε προκάτοχό του; Κατά τα άλλα συζήτηση να γίνεται για την εκπαίδευση και επικοινωνιακά meafora! Αμ, δε…
Επιμύθιο: Το post δεν είναι γκρίζα διαφήμηση. Διαμαρτυρία είναι για το παρακμιακό εκπαιδευτικό μας σύστημα και την εν γένει αβελτηρία για ριζοσπαστικές αλλαγές στην παιδεία από πολιτικούς, εκπαιδευτικούς και πολίτες, στο μέτρο που στον καθένα αναλογεί. Τι κι αν όλοι κοπτόμαστε -στα λόγια-για τα θέματα της εκπαίδευσης; Κατά πως φαίνεται, η παρούσα κατάσταση όλους μας βολεύει .
Ram-rotor detonation engine: Engineers reveal concept for detonative
propulsion
Πριν από 45 δευτερόλεπτα
7 σχόλια:
Σε λίγες μέρες θα δούμε τα αντίστοιχα θέματα Φυσικής των Παγκύπριων εξετάσεων.
Ε δεν θα έχουν καμιά σχέση με τα δικά μας προχειροσυνταγμένα θέματα Φυσικής. Μπορεί να είναι πολύ περισσότερα, θα έχουν σχήματα έγχρωμα, ίσως δε και κάτι από πείραμα, άσε που θα καλύπτουν περισσότερην ύλην, αφού έχουν άλλο αναλυτικό πρόγραμμα.
Στο συνέδριο στον Πύργο της Ηλείας το Σεπτέμβριο του 1987 (που συνδιοργάνωσε η ΕΕΦ και το τοπικό παράρτημα υπό τον Σταυρόπουλο) για τη γνωριμία με τη διδασκαλία των Φ.Ε. στη Μεγάλη Βρετανία, τέθηκε και το θέμα της επιλογής των θεμάτων για αντίστοιχες εθνικές εξετάσεις εκεί. Μέσες άκρες ειπωθηκε ότι για τα θέματα εργάζονται, αν όχι όλη τη χρονιά, αρκετούς μήνες πριν, κάποια επιτροπή που συλλέγει θέματα από Σχολεία, βρίσκει δικά της, επεξεργάζεται τροποποιεί άλλα, κλπ
Το σπουδαιότερο είναι ότι σε συνθήκες μυστικότητας "δοκιμάζει" διακριτικά τα θέματα σε μαθητές, χωρίς αυτοί να γνωρίζουν, και ανάλογα προβαίνει σε βελτιώσεις.
Με το άκουσμα αυτών κοιταχτήκαμε λοξά.
Μόνον πράκτορας με τετραπλή ιδιότητα cia - mosant - kagempe και ινελιζένς σέρβις - είπε ένας φυσικός δίπλα μου θα μπορούσε να υποκλέψει τα θέματα.
Εδώ φυσικό και επόμενο, μέχρι να γνωριστούν οι θεματοδότες (από που είστε κύριε συνάδελφε, που υπηρετείτε και τα σχετικά) να σπάσει ο πάγος, και να αρχίσουν να συνεργάζονται για τα θέματα - υποθέτω ότι κάπως έτσι γίνεται- το ρολόϊ τρέχει, και πρέπει να στείλουν στα εξεταστικά ζεστά θέματα καρβέλια, μπορεί και από τον απέναντι φούρνο της Σόλωνος - που λέτε κε Ν.Π.-
Άσε που αν μετέχει - που μετέχει πανεπιστημιακός θα θέλει να έχει τον πρώτο λόγο- και οι συνάδελφοι της Β/θμιας να είναι κάπως διστακτικοί.
Α τις προάλλες κάποια μεγάλη κυριακάτικη εφημερίδα είχε τον νέο Υπουργό να κρατάει και να κοιτά μια λαμπάδα, κάπου φαίνεται την έχει ταμένη να την ανάψει, όταν με το καλό τελειώσουν οι Πανελλήνιες, άτιμες Ευρωεκλογές!
Φίλε miltonios κάπου αλλού σχολιάζω: "Ως πότε η όποια ΚΕΕ, ΚΕΓΕ κτλ. θα συνεδριάζει μετά τη δύση του ηλίου κι θα «βγάζει» (= γεννοβολά) τα θέματα μεταξύ 4ης και 6ης πρωινής ώρας, ώρες κατά τις οποίες το βιολογικό ρολόι ορίζει ότι επί έτη πολλά οι καλοί συνάδελφοι-θεματοδότες κοιμούνται (και θα κοιμούνται) τον ύπνο του δικαίου, αλλά για τη συγκεκριμένη νύχτα, πρέπει και να αγρυπνούν και να συσκέπτονται; Είναι να μη συμβούν τα συνήθη παρατράγουδα; Κάποιοι πρέπει να σκεφτούν ότι η εθνική ασφάλεια δεν απειλείται αν οι μετέχοντες της ΚΕΕ σκεφτούν και διατυπώσουν τα θέματα των Πανελλαδικών σε εργάσιμες ώρες σε πλήρη ησυχία και διαύγεια, όπως σε παρόμοιες περιπτώσεις συμβαίνει παντού στον κόσμο." Τώρα, για το τι συμβαίνει στην επιλογή, πιστοποίηση κτλ. των θεμάτων των αντίστοιχων εξετάσεων στην Κύπρο, μα ό,τι και στην Αγγλία!
Συγνώμη, αλλά νομίζω οτι υπερτιμάτε την προσπάθεια των εκδόσεων που αναφέρατε, για διαφήμιση. Το θέμα ΙΙ ερώτημα 1 είναι θεωρία του σχολικού βιβλίου και δεν νομίζω να υπάρχει φυσικός που διδάσκει στην Γ΄λυκείου(ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ) που να μην έχει δουλέψει αυτό το θέμα.Το θέμα ΙΙ, ερώτημα 3,ειναι συνδυασμός της Αρχής Διατήρησης Ενέργειας Ταλάντωσης(Κmax=Κ+Uτ ) και της σχέσης α=-ω2χ, που επίσης νομίζω οτί δεν περιμέναμε απο το εν λόγω βιβλίο να μας το προτείνει για να το δουλέψουμε. Οσο για το θέμα 4 νομίζω υπάρχει σε πολλά βιβλια παρόμιο ή με παραλλαγες. ΗΘΙΚΟ ΔΙΔΑΓΜΑ: ΟΠΟΥ ΑΚΟΥΣ ΠΟΛΛΑ ΚΕΡΑΣΙΑ ΚΡΑΤΑ ΚΙ ΜΙΚΡΟ ΚΑΛΑΘΙ!
Να θυμηθώ εδώ,κάπως παράμερα που λεν στο χωριό μου μια ιστορία που άκουσα πριν χρόνια, από τότε μέλος της ΚΕΕ, θάταν το 1984 ή 1983 στα θέματα της Χημείας Δέσμης που την εισήγησή τους είχε κάνει ονομαστός καθηγητής της Φυσικοχημείας του ΕΜΠ, και μάλιστα είχε στείλει και τις σχετικές λύσεις στα βαθμολογικά γρήγορα, όπου στην άσκηση - που το διάλυμα αραιωνόταν και επομένως ο βαθμός υδρόλυσης άλλαζε, ο σεβάσμιος καθηγητής με πολλά βιβλία και χρόνια στο ΕΜΠ, κρατούσε σταθερό. Άρχισαν οι ενστάσεις, οι μαθητές/τριες να έχουν δώσει τη σωστή λύση - που είχε και κάμποσες πράξεις- άλλοι χημικοί να γκρινιάζουν ότι τα διαλύματα ήταν τόσο αραιά που δεν μπορούσε κάποιος να μετρήσει τη συγκέντρωση.
Ε ποιός είδε τότε - σύμφωνα με την προφορική αφήγηση του τότε μέλους της ΚΕΕ - και δεν φοβήθηκε, τον Υπουργό Παιδείας τότε Κακλαμάνη (μετέπειτα πρόεδρο της Βουλής) όταν το θέμα έφτασε στις εφημερίδες κάλεσε τον σεβάσμιο καθηγητή και απαίτησε να λύσει την άσκηση μπροστά του εδώ και τώρα που λέγαμαν τότες.
Αγαπητή Kaiti, το θέμα είναι αλλού…Αν η ΚΕΕ βάλει, κάποτε, ένα τουλάχιστον πρωτότυπο θέμα/ πρόβλημα (δηλ. να μην υπάρχει σε βοήθημα, δεν είναι κοινός τόπος ώστε να έχει διδαχθεί στην τάξη ή στο φροντιστήριο), θα συμβούν τα εξής: την επαύριο ο τύπος, οι μεγαλοφροντιστές και οι λοιπές …εκπαιδευτικές δυνάμεις που τροφοδοτούν την εθνική οικονομία και την παραοικονομία τσέπης (μου), θα κραυγάζουν για «σφαγή», «θέμα εκτός ύλης» κτλ., και αμέσως μετά η αγορά θα γεμίσει με τις ανανεωμένες εκδόσεις των παλαιο-νέων βοηθημάτων προσαρμοσμένων στο «εκτός ύλης». Το «νέο» υλικό θα φθάσει τιμής ένεκεν στο σχολείο ή θα το αναζητήσω στην αγορά (σε προνομιακή τιμή) για να το διδάξω εντός τάξης ή κατά περίπτωση εκτός, και …φτου και από την αρχή. Σε αυτό τον κύκλο ανατροφοδότησης το σχολικό βιβλίο παραμένει αμετάβλητο. Αν τώρα την επόμενη χρονιά τα θέματα είναι συλλήβδην «βατά» (= τα διδαγμένα στην τάξη και στο φροντιστήριο) ήτοι «πιάσαμε τα θέματα» – καλή ώρα – ο κύκλος πάλι θα επεκταθεί με την προσθήκη κι άλλων «περίεργων» προβλημάτων και πάει λέγοντας. Αυτή είναι η έννοια «τα θέματα των πανελληνίων τα "βάζουν" τα φροντιστήρια και οι μεγαλο-βιβλιοπώλες της Σόλωνος...» και η επισήμανση «Το post δεν είναι γκρίζα διαφήμηση. Διαμαρτυρία είναι για το παρακμιακό εκπαιδευτικό μας σύστημα και την εν γένει αβελτηρία για ριζοσπαστικές αλλαγές στην παιδεία από πολιτικούς, εκπαιδευτικούς και πολίτες, στο μέτρο που στον καθένα αναλογεί.» Και για να κλείσω, μου έλεγε προ καιρού συνάδελφος «νέος» στο δημόσιο σχολείο, αλλά με 15ετή θητεία στο φροντιστήριο ως διδάσκων και ως ιδιοκτήτης, ότι ένας από τους καθηγητές, κάποιου από τα σχολεία απ΄ όπου είχε μαθητές, από την πρώτη ημέρα «όρκιζε» τους μαθητές στο «ευαγγέλιο της Φυσικής», δηλαδή το «βοήθημα» μεγαλοεκδότη και μεγαλοφροντιστή… κι o νοών νοείτω.
Φίλτατε Sideritis, πού να ακούσεις τι συλλείτουργο ακούστηκε προ 15ετίας περίπου προς τα μέλη της τότε ΚΕΓΕ από τον αντίστοιχο υπουργό και πώς επαναλήφθηκε προ 4ετίας, από άλλον υπουργό…
οκ.Με καλύψατε..
Δημοσίευση σχολίου