Περί μαθητικών καταλήψεων λόγος #2
Η κατάληψη κατά το λεξικό: Είσοδος και παραμονή διαμαρτυρόμενων πολιτών σε δημόσιους χώρους ή κτήρια, για την προβολή ή ικανοποίηση συνδικαλιστικού ή πολιτικού αιτήματος. Η κατάληψη ως μόδα: ''Δυστυχώς, οι (μαθητικές) καταλήψεις, τα τελευταία 15 χρόνια, κάθε χρόνο τέτοια εποχή έχουν καταστεί μόδα'', δήλωσε ο υπουργός Παιδείας, Ευριπίδης Στυλιανίδης (…) Η κατάληψη ως έθιμο: ''Δεν υπάρχουν θέματα που να δικαιολογούν τις καταλήψεις σε γυμνάσια και λύκεια'', δήλωσε ο υφυπουργός Παιδείας Ανδρέας Λυκουρέντζος (…) Η κατάληψη ως παράνομη πράξη: ''Δεν μπορούμε να δικαιολογήσουμε κατάληψη, καθότι θα δικαιολογούσαμε παράνομη πράξη'', δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Δημήτρης Πλατής (…).Η κατάληψη ως ποινικό αδίκημα: Ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης αναφέρεται στο άρθρο 334 του Ποινικού Κώδικα «για διακοπή και διατάραξη της ομαλής διεξαγωγής δημόσιας υπηρεσίας» και αντίστοιχα, ποινικό αδίκημα, αυτό της παραμέλησης εποπτείας ανηλίκων (αρ. 360 του Π.Κ.), συνιστά η στάση των γονέων που δεν αποτρέπουν τους μαθητές από αυτές (…) Η κατάληψη άνευ λόγου: ''Μεταξύ μας σε κανένα σχολείο δεν κάνουν κατάληψη για σοβαρό λόγο. Οι λόγοι που λέμε υφίστανται , αυτό είναι αλήθεια, αλλά όχι σε τέτοιο σημείο για να γίνει κατάληψη'' κατά τη [μαθήτρια] Μένια a. Η κατάληψη ως …αδήριτος ανάγκη: ''Συνήθως 5-10 κακομήτσηδες κηρύσσουν την κατάληψη. Κι αφού περάσουν πρώτα δυο-τρεις μέρες φασιστικής κατάληψης του σχολείου ζητάνε και τη γνώμη των μαθητών, οι οποίοι, αφού ακούσουν τα αιτήματα που μετά την κατάληψη ορισμένοι εφευρίσκουν και δεδομένης της ανάγκης τους για ξεκούραση, διάβασμα ή και χαβαλέ, ψηφίζουν υπέρ'' κατά το μαθητή Miv. Η κατάληψη ως ρεπορτάζ:''Στις καγκελόπορτες τοποθετήθηκαν χοντρές αλυσίδες με λουκέτα, σαν αυτά που κλειδώνουν τα δίτροχα. Κρεμάστηκαν μεγάλα λευκά κομμάτια ύφασμα, άτσαλα κομμένα. Πάνω τους, με κόκκινα γράμματα, μόνο μια λέξη: «Κατάληψη». Για να περάσεις το κατώφλι, περνάς πρώτα φέις κοντρόλ, σε «κόβουν» και, άμα τους πείσεις, κέρδισες'' (δες εδώ).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου