Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2009
Όταν ο υπουργός Παιδείας επισκέπτεται ένα σχολείο
Την ενάτη…εντολή (δες εδώ): «Ένας καλός και προσεκτικός ΥΠΕΠΘ οφείλει να παρακολουθεί, μόνος, χωρίς την παρουσία τηλεοπτικών συνεργείων, ένα δημόσιο μάθημα τουλάχιστον μία φορά τη βδομάδα στα γυμνάσια, στα λύκεια, στο πανεπιστήμιο (…)» αποφάσισε να ακολουθήσει ο νέος υπουργός Παιδείας, ο οποίος επισκέφτηκε αιφνιδιαστικά το 2ο Λύκειο Πειραιά, έμεινε περίπου μισή ώρα στο γραφείο των καθηγητών συνομιλώντας μαζί τους, στη συνέχεια συστήθηκε (!) στους μαθητές του σχολείου, τους μίλησε και δέχτηκε ερωτήσεις, μακριά από κάμερες. Έλα που το γεγονός αυτό θεωρήθηκε και κατακρίθηκε από κάποιους σαν σόου. Κατά την εφ. Ριζοσπάστης «η κίνηση εντάσσεται στην επιλογή της κυβέρνησης να φτιασιδώσει την εικόνα της, να αποπροσανατολίσει από τα αδιέξοδά της και να καλλιεργήσει αυταπάτες ότι τα μέτρα που έρχονται στην Παιδεία θα είναι προϊόν διαλόγου...». Άντε πάλι από την αρχή...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
2 σχόλια:
«Ο φοιτητής μου που έγινε υπουργός»
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ του ΓΙΑΝΝΗ ΜΕΤΑΞΑ* στη ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Ο καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Αθηνών Γ. Μεταξάς θυμάται ότι ο Αρης Σπηλιωτόπουλος ήταν ένας νεαρός φοιτητής που ξεχώριζε στο έτος του. Ρωτήσαμε τον καθηγητή του υπουργού να μας πει περισσότερα για τον Αρη Σπηλιωτόπουλο ως φοιτητή κι εκείνος δέχθηκε, απαντώντας, ωστόσο πολλές φορές, διπλωματικά.
* Θυμόσαστε τον σημερινό υπουργό Παιδείας όταν τον είχατε φοιτητή;
- Οχι μόνο τον θυμάμαι, αλλά τον είχα και συνεργάτη σε αρκετές ερευνητικές πρωτοβουλίες και παρακολούθησα τις σπουδές του και στο εξωτερικό.
* Ερχόταν στα μαθήματα; Συμμετείχε ενεργά στο αμφιθέατρο;
- Είχε συνέπεια στη συμπεριφορά του, σε ό,τι αφορά τις εργασίες του. Και στο δικό μου τουλάχιστον μάθημα ήταν πάντα εκεί.
* Είχατε αντιληφθεί το πολιτικό του στίγμα; Πρωταγωνιστούσε στα κοινά;
- Οχι, δεν είχα αντιληφθεί κάτι συγκεκριμένο. Ηταν όμως μια διακριτή παρουσία ανάμεσα στους συναδέλφους του.
* Είχε διαφανεί αν διέθετε κάποιο επικοινωνιακό ταλέντο;
- Αυτό που τον χαρακτήριζε ήταν η διαθεσιμότητά του, κάτι που με επικοινωνιακούς όρους είναι πάντοτε χρήσιμο.
* Τι θα τον συμβουλεύατε σήμερα;
- Να παραμείνει λιγόλογος, όπως είναι, και να επιλέγει σωστούς συνεργάτες.
* Το υπουργείο Παιδείας χρειάζεται κάποιον επικοινωνιακό υπουργό ή κάποιον τεχνοκράτη από το χώρο της εκπαίδευσης ώστε να τον γνωρίζει καλά;
- Ενας υπουργός Παιδείας πρέπει να έχει μια γενική θέση για την παιδεία και ταυτόχρονα να επιδιώκει την ακριβέστερη δυνατή γνώση των προβλημάτων.
* Ποια προσόντα πρέπει να έχει ο υπουργός Παιδείας;
- Καλλιέργεια, νοοτροπία διαλόγου και αίσθηση δημοσίου συμφέροντος.
* Τα έχει ο Αρης Σπηλιωτόπουλος;
- Εχω την εντύπωση ότι κάτι από το καθένα τον χαρακτηρίζει, αλλά είναι σε μία ηλικία που μπορεί να επιδιώξει πολλά. Είναι και εργατικός, νομίζω.
* Πιστεύετε ότι μπορεί να καταφέρει κάτι;
- Αν βοηθηθεί από την κυβέρνηση και τον εκπαιδευτικό κόσμο και αν φανεί συνεπής, κάποια πράγματα θα μπορέσει να τα βελτιώσει. Αν καταφέρει και κάποιες στρατηγικές ρήξεις, ακόμα καλύτερα.
* Ο Γ. ΜΕΤΑΞΑΣ είναι καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Γεγονός πάντως είναι ότι όχι μόνο πήγε σε σχολείο, πριν καλοκαθήσει στην υπουργική καρέκλα, αλλά κρατούσε και ...μπλοκάκι για να σημειώνει, κάτι που προξένησε εντύπωση, μια και κατά τη γνώμη κάποιου μαθητή:''Σας βλέπουμε εδώ κοντά μας ότι είστε ένα πρόσωπο με σοβαρότητα και μάλιστα καταγράφεται με το στυλό σας λεπτομερώς όσα σας λέμε. Γιατί να μην είναι έτσι και οι άλλοι πολιτικοί; Γιατί να βλέπουμε τραγουδιστές, ηθοποιούς και γενικά καλλιτέχνες που στο παρελθόν τους δεν είχεν σχέση με τη πολιτική να γίνονται βουλευτές και υπουργοί;'' Ως προς το τελευταίο (...τραγουδιστές, ηθοποιούς,...) έχω κι εγώ από παλιά την απορία.Σε σχέση με τις άλλες (υπουργικές) σημειώσεις, ίδωμεν...
Δημοσίευση σχολίου