Σάββατο 10 Ιανουαρίου 2009
Τίποτε δεν είναι τυχαίο στο σούπερ μάρκετ…
Έχετε παρατηρήσει ότι όλα τα σούπερ μάρκετ στα οποία πάμε να ψωνίσουμε μοιάζουν πανομοιότυπα, σαν να έχουν φτιαχτεί από το ίδιο χέρι; Και ότι συνήθως πάμε για δυο πράγματα και βγαίνουμε με ένα γεμάτο καρότσι, μια ποιο φουσκωμένη πιστωτική κάρτα ή με ποιο ανάλαφρη από ευρώ τη τσέπη μας; Και τα δυο οφείλονται …στο μάρκετινγκ μια και όλες οι εταιρείες του κλάδου καταβάλλουν προσπάθειες να μας πείσουν να αγοράσουμε (όλο και περισσότερα) και γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν για να μας καταφέρουν! Έτσι, είδη «πρώτης ανάγκης», όπως λ.χ. το γάλα, βρίσκονται συνήθως στο πίσω μέρος του καταστήματος, ώστε όταν τα αναζητούμε θα διανύσουμε μεγαλύτερη απόσταση μέσα στο κατάστημα και φυσικά θα αντικρίσουμε προϊόντα που ακόμα κι αν δεν χρειαζόμαστε, δεν θα μπορέσουμε να αντισταθούμε… Τα σούπερ μάρκετ συχνά τοποθετούν τα πιο δημοφιλή προϊόντα στο μέσον ενός διαδρόμου, εξαναγκάζοντάς μας να τον ψάξουμε ολόκληρο μέχρι να τα εντοπίσουμε αυξάνοντας και τον χρόνο που θα δαπανήσουμε στο μαγαζί! Και νάταν μόνο αυτό…Σήμερα, όμως χάρη στη σύγχρονη τεχνολογία, μπορούν να γνωρίζουν και πού ακριβώς κινούμαστε μέσα στο κατάστημα και πόσο χρόνο δαπανούμε σε κάθε τμήμα του! Πώς; Μα από το …κινητό μας (ο Μεγάλος Αδελφός μας έχει παντού στο χέρι…). Η εταιρεία Path Intelligence, μια βρετανική επιχείρηση που συνεργάζεται με το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ), παρακολούθησε τις κινήσεις των πελατών που εισέρχονταν στο μεγάλο υπερκατάστημα Gunwharf Quays, καταγράφοντας τις θέσεις των κινητών τους τηλεφώνων καθώς εξέπεμπαν αυτόματα το σήμα στα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας. Διαβάστε περισσότερα για τον κόσμο που είναι φτιαγμένος να παίζει με το υποσυνείδητό μας για την καλύτερη προώθηση των προϊόντων (του), εδώ. Μήπως η Αγωγή Καταναλωτή πρέπει να γίνει (τακτικό) μάθημα στο σχολείο;
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
2 σχόλια:
Καθαρό μάρκετινγκ. Ετσι ακριβώς όπως το είπες.
(…) Η πολιτική πωλήσεων των περισσότερων εταιρειών «βάζει» στο καλάθι της νοικοκυράς με έξυπνο τρόπο τα προϊόντα τους, ακόμη και αν δεν βρίσκονται ψηλά στη λίστα με τις βασικές ανάγκες μια οικογένειας….Δες http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=4502569
Δημοσίευση σχολίου