Τέλος Πανελλαδικών και …διαμαρτυριών συνέχεια με επι-στέγασμα αυτή καθηγητή φυσικής και πατέρα υποψήφιου (δες εδώ). Συνηθισμένα τα βουνά (στο Μαρούσι, σταθμός Νερατζιώτισα)! Αναρωτιόμουν προ ημερών συζητώντας με «εξε-ταστές» συναδέλφους «μα δε θα γίνει και φέτος καμιά …πατάτα;», με υποψήφια τα μαθήματα απέμεναν, οι συνήθεις ύποπτοι, Φυσική και Αρχαία Κατεύθυνσης.Κι ήλθαν τα θέματα Φυσικής Κατεύθυνσης, ως …τσιπς (πατατάκια) εξ ουρανού. Θέματα φαινομενικά απλά μέχρι και το 3ο …Για το 4ο θέμα, το πρόβλημα με το διαφορικό βαρούλκο (διπλή τροχαλία το λένε και μου θύμισε οπτικά σελίδες από τον Περιστεράκη των μαθητικών μου χρόνων) δε το συζητώ, ψιλομπλέξιμο. Αλλά να που την επαύριο, το κανόνι έσκασε! Μαζί το political correct της ΕΕΦ «τα θέματα που ετέθησαν ήταν ορθά διατυπωμένα και κλιμακωτής διαβάθμισης» (δες εδώ ), άρχισαν οι ενστάσεις… Η πρώτη δημοσιοποίηση με αναφορά στο 4ο θέμα εμφανίστηκε στη γνωστή τοις πάσι εκπαιδευτική ιστοσελίδα (…τρεις πόρτες διαφημίσεις περνάς για να μπεις, τέτοια επιτυχία). Κι από την επομένη ομοβροντίες για το υποερώτημα 3δ (ορθότατες οι ενστάσεις, δες εδώ κι εδώ ) και (πάλι) για το τέταρτο θέμα (δες εδώ και για μια περαιτέρω διαδικτυακή συζήτηση, σε συνέχειες, και για τα τέσσερα θέματα δες ενδεικτικά εδώ ). Και λέω τώρα, πώς θα πάει η δουλειά; Θα ληφθούν υπόψη οι ενστάσεις; Οι όποιες αποκλίσεις από τις ενδεικτικές λύσεις των θεματοδοτών της ΚΕΕ (και των πανομοιότυπων των φροντιστηρίων , βεβαίως, βεβαίως…) θα βαθμολογηθούν με όλα τα μόρια; Θα υπάρξει κάποια, έστω και περιφραστική οδηγία-υπόδειξη σαν αυτή για τη Νεοελληνική γλώσσα (δες εδώ ): «Σε απάντηση ερωτημάτων από Βαθμολογικά Κέντρα (…) σας πληροφορούμε ότι οιαδήποτε τεκμηριωμένη ανάπτυξη, είτε αναφέρεται στο σχολικό βιβλίο είτε στο βιβλίο γενικά, θεωρείται αποδεκτή.»; Κι αν δεν αναφέρεται στο ένα και μοναδικό σχολικό βιβλίο (…εδώ έγκειται η αναγκαιότητα του πολλαπλού βιβλίου), αλλά σε άλλο έγκυρο επιστημονικό βιβλίο δεν είναι αποδεκτή ως επιστημονικά τεκμηριωμένη; Μπλέξιμο, και η λύση επαφίεται στην ορθή κρίση του/των βαθμολογητών και του αναβαθμολογητή…Πού βάζεις και τα σχόλια της μορφής «το 4ο θέμα σχεδόν αυτούσιο βρίσκεται στο τάδε βοήθημα», γκρίζα διαφήμιση που ταυτόχρονα αφενός δεν αποκλείει άρρητη μομφή για τους θεματοδότες κι αφετέρου προδικάζει αύξηση του τζίρου για το συγγραφέα ή τον εκδότη του βοηθήματος (δες εδώ). Αλλά να πούμε και του στραβού το δίκιο. Ως πότε η όποια ΚΕΕ, ΚΕΓΕ κτλ. θα συνεδριάζει μετά τη δύση του ηλίου κι θα «βγάζει» (= γεννοβολά) τα θέματα μεταξύ 4ης και 6ης πρωινής ώρας, ώρες κατά τις οποίες το βιολογικό ρολόι ορίζει ότι επί έτη πολλά οι καλοί συνάδελφοι-θεματοδότες κοιμούνται (και θα κοιμούνται) τον ύπνο του δικαίου, αλλά για τη συγκεκριμένη νύχτα, πρέπει και να αγρυπνούν και να συσκέπτονται; Και τα προταθέντα θέματα να μη συμπίπτουν με δημοσιευμένα είτε σε έντυπη (εξωσχολικά βιβλία, βοηθήματα, φυλλάδια) είτε σε ηλεκτρονική μορφή (λες και μπορεί κάποιος να ελέγξει το τι υπάρχει και που στο Διαδίκτυο), να είναι και πρωτότυπα και διαβαθμισμένα και…και… Κι όλα αυτά με «το φόβο του τερματοφύλακα πριν από το κτύπημα του πέναλτι»… Είναι τώρα να μη συμβούν τα συνήθη «παρατράγουδα» μετά τις 8 το πρωί της ίδιας μέρας; Της νύχτας τα καμώματα και έλλειμμα κοινής λογικής των (αν)αρμοδίων, χρόνια τώρα. Κάποιοι πρέπει να σκεφτούν ότι η εθνική ασφάλεια δεν απειλείται, αν οι μετέχοντες της ΚΕΕ σκεφτούν και διατυπώσουν τα θέματα των Πανελλαδικών σε εργάσιμες ώρες σε πλήρη ησυχία και διαύγεια, με πίστωση χρόνου για "δοκιμή και πλάνη", όπως σε παρόμοιες περιπτώσεις συμβαίνει παντού στον κόσμο.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
1 σχόλιο:
Πριν από τέσσερα χρόνια, στις 11/07/2005, γράφαμε σχετικά στην εφ. Ελευθεροτυπία:(…) Τα προβλήματα στο χώρο της εκπαίδευσης συνήθως προσεγγίζονται κατά τη διάρκεια της κρίσης, όταν η φόρτιση δεν επιτρέπει την ψύχραιμη αντιμετώπισή τους, με πιθανότερη εξέλιξη την εγκατάλειψη της (όποιας) προσπάθειας λύσης τους μετά το τέλος της(…)
Το πρόβλημα εντοπίζουν (και διαμαρτύρονται γι' αυτό), αυτοί που είχαν τη θεσμική ή και την αγοραία υποχρέωση να βοηθήσουν τους μαθητές να προσεγγίσουν το μάθημα της Φυσικής(…) Στη διαμόρφωση του προβλήματος φαίνεται πως έχουν ευθύνη τόσο η θεσμοθετημένη μορφή της εκπαίδευσης όσο και η αγοραία μορφή της παραεκπαίδευσης, η οποία έχει επιβληθεί και προσδιορίζει την πορεία όλου του συστήματος(…) Η κρίση που παρουσιάστηκε στις Πανελλήνιες Εξετάσεις 2005, στην εξέταση του μαθήματος της Φυσικής, αποκαλύπτει ένα βαθύτερο πρόβλημα του ελληνικού σχολείου. Είναι φανερό πως το πρόβλημα δεν είναι καινούριο, παρουσιάζεται συνέχεια και με διαφορετικούς κάθε φορά τρόπους. Οι μέσοι όροι των επιδόσεων των μαθητών μας παραμένουν χαμηλοί ή υποχωρούν. Αυτό αποκαλύπτεται όταν τα δεδομένα συλλέγονται είτε από διαδικασίες στις οποίες όλο το εκπαιδευτικό και παραεκπαιδευτικό σύστημα είναι προσανατολισμένο (εξετάσεις), είτε από διαδικασίες ελέγχου μεταπλαισίωσης της όποιας γνώσης (υποτίθεται πως) παίρνουν οι μαθητές από το εκπαιδευτικό και παραεκπαιδευτικό σύστημα, σε συνθήκες κοινωνικής πραγματικότητας (PISA, TIMSS)(…) Το σχολείο είναι (από καιρό) νεκρό και πρέπει να αλλάξει(…) Το υπουργείο Παιδείας γνωρίζει(;) πως το σχολείο αλλά και οι μηχανισμοί πιστοποίησης γνώσεων των μαθητών πρέπει να αλλάξουν.Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο γνωρίζει(;) πως πρέπει να επανέλθει η διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων με στόχο την ολοκλήρωση του μαθητή και όχι της ύλης. Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών έχει μελετήσει(;) στο πλαίσιο των συνεδρίων της πτυχές του φαινομένου (όπως και άλλες επιστημονικές Ενώσεις: Χημικών, Μαθηματικών, Φιλολόγων κ.ά. Η κοινωνία διαισθάνεται πώς (...) θα μπορούσαν (οι φορείς) να προχωρήσουν, αν οι ποικίλες εν προκειμένω αποφάσεις δεν είχαν πολιτικό, μικρο-πολιτικό, οικονομικό κόστος και φραγμούς. Αξίζει να συνεχίζουμε να υποθηκεύουμε το Αύριο των παιδιών μας και της χώρας αγνοώντας τα μηνύματα της πραγματικότητας, στείρα προσκολλημένοι στη λεγόμενη «ελληνική (μίζερη) πραγματικότητα»;Εντέλει, με αλλαγή προσανατολισμού, στο δημόσιο σχολείο οι δάσκαλοι θα μπορούσαν να ξεχωρίσουν από τους «προγυμναστές», ξεπερνώντας τους ενδόμυχους φόβους τους. Το σχολείο θα μπορούσε να αναστηθεί. Πότε;
Δημοσίευση σχολίου