Γράφει Γιάννης Μυλόπουλος, καθηγητής Πολυτεχνικής Σχολής ΑΠΘ στην εφ. Τα Νέα: ''Tο μέτρο της βαθμολογικής βάσης εξακολουθεί να διχάζει. Κυρίως γιατί εισήγαγε μια καινοφανή αντίληψη περί αξιοκρατίας. Σύμφωνα με την οποία οι υποψήφιοι των χαμηλόβαθμων σχολών απορρίπτονται, γιατί εξεταζόμενοι στα ίδια θέματα με τους υποψήφιους υψηλόβαθμων σχολών, όπως η Ιατρική και το Πολυτεχνείο, δεν συμπληρώνουν τη βάση του δέκα. Στη συνέχεια, οι… κομμένοι του δημόσιου πανεπιστημίου επιτρέπεται να εγγράφονται ελεύθερα, χωρίς εξετάσεις, σε αδιαβάθμητες εκπαιδευτικές επιχειρήσεις, απ΄ όπου μπορούν να αποκτούν πτυχία τα οποία οι εμπνευστές του μέτρου της βαθμολογικής βάσης φρόντισαν να αναγνωρίσουν ως ισότιμα των κανονικών πανεπιστημίων…Πώς είναι όμως δυνατόν κι ένα καθαρά εκπαιδευτικό μέτρο λειτουργεί άδικα και αναξιοκρατικά; Η απάντηση βρίσκεται στο γεγονός ότι με την αυθαίρετη επιβολή βαθμολογικής βάσης διαστρεβλώθηκε ο χαρακτήρας των εισαγωγικών εξετάσεων. Οι οποίες, ως κατατακτήριος γενικός διαγωνισμός με ενιαία κριτήρια και με δεδομένο αριθμό θέσεων ανά σχολή, δεν είχαν ασφαλώς ανάγκη βαθμολογικού ορίου εισαγωγής. Το οποίο θα αποκτούσε νόημα μόνον εάν οι εξετάσεις ήταν διαπιστωτικές της ικανότητας των υποψηφίων να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των σπουδών των επιμέρους σχολών. Μόνο που στην περίπτωση αυτή οι εξετάσεις θα έπρεπε να διαφοροποιούνται ανά σχολή και τα εξεταζόμενα θέματα να προσαρμόζονται στις ιδιαίτερες γνωστικές απαιτήσεις κάθε επιστημονικού κλάδου.Όσοι λοιπόν σήμερα ζητούν τη διατήρηση της βαθμολογικής βάσης στις εισαγωγικές εξετάσεις, πρέπει συγχρόνως να ζητούν να διασφαλιστεί και η ορθή εφαρμογή της. Που σημαίνει ότι πρέπει να απαιτήσουν την πλήρη μετατροπή των εξετάσεων από κατατακτήριες σε διαπιστωτικές της γνωστικής επάρκειας των υποψηφίων. Σε κάθε άλλη περίπτωση, η μονομερής επιβολή βαθμολογικού ορίου χωρίς άλλη αλλαγή στο σύστημα των εισαγωγικών είναι σαφές ότι είναι προφάσεις εν αμαρτίαις.'' Τι να σχολιάσω, τα προφανή; Ότι, δηλαδή, οι εισαγωγικές για την τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι διαγωνισμός, δεν είναι εξετάσεις... και επιτυχόντες είναι λ.χ. οι 100 πρώτοι στη ''βαθμολογία'' από τους όσους συμμετείχαν, τι κι αν βαθμολογήθηκαν με 2,5 τι αν πήραν 18,9 στα 20, χωρίς να μας παραξενεύει το 2,5 στα είκοσι ως βαθμός εισαγωγής. Κάτι που φαίνεται να το σκέπτονται και στο Υπουργείο Παιδείας ώστε εξετάζουν η βάση εισαγωγής να ισοδυναμεί με το 50% της υψηλότερης βαθμολογίας που επιτυγχάνεται σε ένα τμήμα ΑΕΙ-ΤΕΙ, αντί για δέκα (με άριστα το είκοσι) που είναι σήμερα…Μόνο που έχω την εντύπωση ότι αλλο είναι το ...κίνητρο: ο ''εναλλακτικός τουρισμός'' μια και ''ερήμωσαν'' πολλά περιφερειακά ΤΕΙ, με τις όποιες επιπτώσεις στην τοπική οικονομία και τον αντίκτυπο σε ...ψήφους.
Επικαιροποίηση: 11-3-2010 Το "όριο" πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 1-4-2010 Η βάση του 10, της βάσης του 10
13-4-2010 Kατάργηση από φέτος της βάσης του 10 16-4-2010 Το αβάσιμο της βάσης του 10
A 1,000-Year-Old Seed Grows in Israel
Πριν από 1 ώρα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου