Πέμπτη, 26 Μαρτίου 2009

Περί εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης ή από το Δημοτικό στο Διαδίκτυο, στη Βρετανία

Πρώτη ώρα: Twitter. Δεύτερη ώρα: Wikipedia… Κάπως έτσι ενδέχεται να είναι μία τυπική σχολική ημέρα για τους μαθητές των δημοτικών σχολείων της Βρετανίας, με βάση τις νέες προτάσεις για την αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών. Σκοπός των αλλαγών αυτών είναι οι μαθητές να αποκτήσουν από μικρή ηλικία την ικανότητα να χρησιμοποιούν τους υπολογιστές αλλά και τις εφαρμογές του Διαδικτύου, με σκοπό να προετοιμαστούν για τις απαιτήσεις μιας διαρκώς εξελισσόμενης κοινωνίας της πληροφορίας. Σύμφωνα με πληροφορίες της βρετανικής εφημερίδας The Guardian η μεταρρύθμιση, εάν εγκριθεί από την κυβέρνηση το προσχέδιο που καταρτίστηκε με ευθύνη του Sir Jim Rose πρώην επικεφαλής του Ofsted Office for Standards in Education, θα είναι η μεγαλύτερη για τα δημοτικά σχολεία της Βρετανίας εδώ και μια δεκαετία, και αποσκοπεί στο να δώσει μεγαλύτερη ελευθερία στους δασκάλους να επιλέξουν σε ποιο κομμάτι θα εστιάσουν τη διδασκαλία τους. Η διδακτέα ύλη διατηρεί κάποιους από τους παραδοσιακούς τομείς διδασκαλίας, δίνει όμως έμφαση στα σύγχρονα Μέσα, στο Διαδίκτυο και στην περιβαλλοντική εκπαίδευση (δες κι ένα παλαιότερο σχετικό δημοσίευμα εδώ).Έτσι:
- Τα παιδιά θα πρέπει να έχουν γνώση blog, podcast, της Wikipedia και «ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης» (social-networks) όπως το Twitter .
- Τα παιδιά να μπορούν να αποκτήσουν άνεση στον χειρισμό του πληκτρολογίου με την ίδια ευκολία που χρησιμοποιούν το μολύβι και να ανατρέχουν σε προγράμματα όπως ο «spellchecker» (= ορθογράφος) για να βελτιώσουν την ορθογραφία τους.
- Τα παιδιά θα πρέπει να μπορούν να τοποθετήσουν συγκεκριμένα γεγονότα σε χρονολογική σειρά. Ωστόσο κάθε παιδί θα κληθεί να μάθει δύο μόνο βασικές περιόδους της βρετανικής ιστορίας, με το σχολείο να καλείται να αποφασίζει ποιες θα είναι αυτές. Έτσι οι δάσκαλοι θα μπορούν να διδάσκουν βικτοριανή ιστορία ή τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά δεν θα είναι υποχρεωμένοι να το κάνουν.
-Το νέο σύστημα θα ασχολείται και με κοινωνικά ζητήματα που αφορούν τη ζωή ενός παιδιού, όπως οι πιέσεις που ασκούν ομάδες συνομηλίκων, ο εκφοβισμός, καθώς και οι σχέσεις με την οικογένεια και τους φίλους.

Εδώ, βέβαια, η όποια εκπαιδευτικά μεταρρύθμιση αρχίζει από τα …κεραμίδια: Το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ! Άντε να ασχοληθούμε και το αναλυτικό πρόγραμμα μαθημάτων του λυκείου, δηλαδή, την αναδιάταξη των κεφαλαίων των τρεχόντων ΑΠΣ, και μόνο…Όσο για το γυμνάσιο άστα να πάνε –και μια και πρέπει να αυξήσουμε την απορρόφηση από το ΕΣΠΑ, άντε να μοιράσουμε laptop στους μαθητές της Α΄ τάξης Γυμνασίου από του χρόνου (δες εδώ) -στους καθηγητές πότε; Τώρα αν κάποιοι συν-έλληνες μπερδεύουν το ποντίκι (μυς) με το ''ποντίκι'', είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο! Για το δημοτικό, ε! γνωστή είναι η ιστορία του περιβόητου βιβλίου Ιστορίας της συγγραφικής ομάδας Ρεπούση (προετοιμασία για …master στις ιστορικές σπουδές από την έκτη τάξη), μη πω για το βιβλίο Φυσικής της ίδιας τάξης, κατάλληλο για προετοιμασία για master στο…μικρόκοσμο κι από την έκτη τάξη κατευθείαν στο… CERN για το ''πείραμα του Αιώνα''!Tώρα θα μου πεις, το master στο ...Twitter είναι πιο χρήσιμο;Μμμ, είναι κι αυτό ένα ερώτημα...

Πηγή:http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=2&artid=4509048

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails