Σάββατο 27 Νοεμβρίου 2010

Πρόγραμμα β΄ επιπέδου για την "Αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη"

Την μεθεπόμενη εβδομάδα ξεκινά το πρόγραμμα επιμόρφωσης β΄ επιπέδου της Πράξης του ΕΣΠΑ 2007-2013 «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη» για το τρέχον σχολικό έτος (δες εδώ). Όπως και τα τρία προηγούμενα θα είναι διάρκειας 96 ωρών από 6 Δεκεμβρίου 2010 μέχρι 3 Ιουνίου 2011 (πέρσι: από 8 Φεβρουαρίου μέχρι 30 Ιουνίου 2010). Τα πλαίσια παραμένουν τα ίδια με αυτά της προηγούμενης χρονιάς με τρεις διαφοροποιήσεις:
- Αυξάνεται από 6 εβδομάδες σε 10 εβδομάδες η περίοδος υποστη-ρικτικών συναντήσεων και η περίοδος εφαρμογής στην τάξη. Θετικό.
- Σε κάθε πρόγραμμα φέτος μπορούν να συμμετέχουν μέχρι δύο(2) επιμορφωτές αναλαμβάνοντας ως ομάδα και από κοινού την ευθύνη της επιμόρφωσης… σε σχέση με τα προηγούμενα που οριζόταν ότι "Σε κάθε πρόγραμμα δύνανται να συμμετέχουν περισσότεροι του ενός επιμορφωτές…" Θα τολμούσα να πω ότι (χωροταξικά) μάλλον δεν εξυπηρετεί το μέτρο.
-"Προγράμματα κλ. ΠΕ60 (νηπιαγωγών) θα μπορούν να αναλαμβάνουν και επιμορφωτές κλ. ΠΕ70 (δάσκαλοι)". Λογικό ακούγεται - στο πλαίσιο των ΔΝΤμέτρων "οικονομίας" ...- αφού υπάρχουν 7 επιμορφωτές κλ. ΠΕ60 έναντι 153 κλ. ΠΕ 70.Όμως, μήπως η καλύτερη λύση είναι η αύξηση των επιμορφωτών κλ. ΠΕ 60;
Η υποβολή αιτήσεων συμμετοχής εκπαιδευτικών, η κλήρωση και η κατανομή εκπαιδευτικών στα προγράμματα επιμόρφωσης, από την Τρίτη 23 Νοεμβρίου και μέχρι και την Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου. Οι όσοι …«πιστοί» μπορούν να ενημερώνονται για τα επιμορφωτικά προγράμματα της ειδικότητάς τους που θα υλοποιηθούν στην περιοχή τους και να υποβάλουν αιτήσεις συμμετοχής μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος (MIS) της Πράξης στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://b-epipedo2.cti.gr/mis, με χρήση των κωδικών που τους είχαν αποδοθεί κατά την πιστοποίησή τους στο Α’ Επίπεδο.
Εμείς θα είμαστε, για τους εκπαιδευτικούς του κλΠΕ04, στα 3303-1 & 3303-2 ΚΣΕ (ΔΔΕ Δ΄Αθήνας) και στα 805-5 & 818-1 ΚΣΕ (ΔΔΕ Κορινθίας).
1-12-2010 Παράταση προθεσμίας υποβολής αιτήσεων συμμετοχής μέχρι τη Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου.Έναρξη προγραμμάτων 13 Δεκεμβρίου 2010 (περισσότερα εδώ).

Τετάρτη 24 Νοεμβρίου 2010

Περί πρωθυπουργού κακά μαντάτα…



Διαβάζω στην εφ. Καθημερινή ότι, ένα εφιαλτικό 2011, που θα αποκαλύψει την αδυναμία του πολιτικού συστήματος να βγάλει τη χώρα από την κρίση, προέβλεψε ο πρώην υπουργός Αλέκος Παπαδόπουλος σε ομιλία του, ασκώντας δριμεία κριτική στο πολιτικό σύστημα, χαρακτηρίζοντάς το «εκ κατασκευής λαϊκίστικο και φοβικό».Επέρριψε ευθύνη στην πολιτική ηγεσία, επειδή «δεν καλλιέργησε στον λαό αυτογνωσία» και του απέκρυψε το ότι «τελούμε υπό διεθνή οικονομικό έλεγχο». Με σαφείς αιχμές κατά του πρωθυπουργού ανέφερε ότι «παρουσιάζει τον διεθνή οικονομικό έλεγχο ως μια συνήθη απλή επιτήρηση ρουτίνας, η οποία θα αρθεί πολύ σύντομα». Απέρριψε ως «ψεύδος, που καλλιεργείται στον λαό», τη συζήτηση περί του αν η χώρα θα χρεοκοπήσει ή όχι, «γιατί», όπως τόνισε, «η χώρα ήδη τελεί "υπό χρεοστάσιο" από τον περασμένο Μάιο. Το δίλημμα, πρόσθεσε, αντίθετα είναι αν θα καταρρεύσουμε πλήρως ή όχι και αυτό εξαρτάται αποκλειστικά από τις εθνικών διαστάσεων αποφάσεις που θα λάβουμε». Και ο πρώην υπουργός χαρακτήρισε «το 30% περίπου του σημερινού κράτους περιττό» και ζήτησε μεταξύ άλλων καθολικές αποκρατικοποιήσεις των δημοσίων επιχειρήσεων, κατάργηση τμημάτων πανεπιστημίων και ΤΕΙ, δημοτικών επιχειρήσεων, διπλωματικών αντιπροσωπειών, στρατοπέδων, συγχώνευση μητροπόλεων κ.ά. (ολόκληρο το ρεπορτάζ εδώ). Τώρα είναι άλλο θέμα αν ο ίδιος ξεχνά ότι συμμετείχε ως υπουργός στη δημιουρική λογιστική της κυβέρνησης Σημίτη για την είσοδο της χώρας στην ΟΝΕ.Κι ότι από το 1988 ο τότε υπουργός των οικονομικών είχε προειδοποιήσει (δες εδώ) ότι: «Σε αυτή τη δύσκολη κατάσταση φτάσαμε λόγω των ανεξέλεγκτων αυξήσεων των δημοσίων δαπανών κατά τα προηγούμενα χρόνια [στα πρώτα επτά χρόνια διακυβέρνησης της χώρας από το ΠΑΣΟΚ δεκαπλασιάστηκαν οι δημόσιες δαπάνες για το χτίσημο του κομματικού κράτους].»«Και το πρόβλημα τώρα είναι ότι δεν μπορούμε πια εύκολα να ελέγξουμε την κατάσταση, γιατί μπήκε ήδη σε λειτουργία ο αυτόματος πιλότος του δημοσίου χρέους και άλλων ανελαστικών κονδυλίων, που επηρεάζουν αυτόνομα τη διαμόρφωση του προϋπολογισμού, ανεξάρτητα, δηλαδή, από την κυβερνητική βούληση».
Σε άλλη στήλη της ίδιας εφημερίδας ο διευθυντής της υποστηρίζει μεταξύ των άλλων ότι: «Κοιτούσα τους στόχους που πρέπει να επιτύχει η Ελλάδα έως την άνοιξη για να μη βρεθεί σε ένα μεγάλο αδιέξοδο. Και ομολογώ ότι με έπιασε ένα σφίξιμο στο στομάχι. Με ποιους και πώς θα γίνουν όλα αυτά; Με μια κυβέρνηση που έχει μόνο τρεις ή τέσσερις υπουργούς, οι οποίοι θέλουν πραγματικά να κάνουν ό,τι χρειάζεται, με όποιο πολιτικό κόστος, για να πετύχουν τους δύσκολους στόχους; Με έναν πρωθυπουργό ο οποίος απεχθάνεται τη "λάντζα", που όμως σήμερα αποτελεί την πεμπτουσία της δουλειάς μιας κυβέρνησης και ο οποίος επιμένει ότι θα κυβερνήσει με τους αρεστούς, γιατί δεν καταλαβαίνει ότι ο καπετάνιος του πλοίου που βυθίζεται δεν έχει την πολυτέλεια να επιλέγει ποιον θα συμβουλευθεί και σε ποιον θα βασισθεί; Μια κυβέρνηση στην οποία όλοι ψάχνουν να δουν πού "έχει πάει ακριβώς το Μαξίμου;" να διαπιστώσουν δηλαδή ποιος κάνει κουμάντο εκείνη τη συγκεκριμένη μέρα, ο Χάρης, η Ρεγγίνα, ο "Δήμαρχος" ή ο "Αντιπρόεδρος";» Και υποστηρίζει παρακάτω ότι:«Το 85% των μελών της σημερινής κυβέρνησης δεν πιστεύουν στο Μνημόνιο και δεν πιστεύουν επίσης ότι χρειάζεται να αλλάξουν τον τρόπο που αποφάσιζαν τα τελευταία 30 χρόνια. "Καλά είστε σοβαροί τώρα, να κλείσουμε την ΕΡΤ2; Αυτά τα πράγματα δεν γίνονται", έλεγε προχθές κορυφαίο κυβερνητικό στέλεχος που δεν έχει καταλάβει ακόμη ότι η χώρα έχει χρεοκοπήσει.»(…) «Πόσο γραφικό είναι να ακούς έναν υπουργό, επαγγελματία πολιτικό να μιλάει για αναδιάρθρωση ή επιμήκυνση όταν δεν έχει ιδέα για ποιο πράγμα μιλάει. Υπάρχουν δε και εκείνοι οι εκπληκτικοί τύποι μέσα στην κυβέρνηση που είναι βέβαιοι ότι "ο μεγάλος παίζει κάποιο γεωπολιτικό παιχνίδι με τους Γερμανούς και τους Αμερικανούς, θα δεις θα του βγει". Εκεί όπου δεν υπάρχει θεραπεία, την υποκαθιστά η άρνηση.» Για να καταλήξει στο αν ο πρωθυπουργός δε ξυπνήσει «ίσως να έχουμε το μεγάλο μπιγκ μπανγκ που θα σαρώσει ό,τι παλιό και ανεπαρκές.»(δες εδώ). Άραγε, να σχολιάσω,τι είναι αυτό που κάνει τον πρωθυπουργό και την κυβέρνησή του (έστω κάποιους υπουργούς της) να μην μπορεί να πάρει μια πρόδηλη απόφαση; Έλλειψη πυγμής (μη πω τίποτε άλλο…) ή αδιαφορία για τον κίνδυνο χρεοκοπίας που (φαίνεται ότι) διατρέχει η χώρα;Μετά τα προεκλογικά «λεφτά υπάρχουν», τις αυξήσεις μιστών και συντάξεων...πάνω από το πληθωρισμό κι άλλες παμφόλυγες του ΓΑΠ, τι; Αλήθεια ή ψέματα λέει η σάτιρα στο αναρτημένο βίντεο; Και εμείς οι πολίτες τι κάνουμε; Θα μου πεις (τους ανίκανους τούς) ψηφίζουμε… ή μήπως να γελάσω; (Κάπου άκουσα ότι τα ΜΜΕ και τα συμφέροντά τους ανεβάζουν και κατεβάζουν κυβερνήσεις... Λες;)
25-11-2010 Φαντάσματα
25-11-2010 Εξάψαλμος ΓAΠ στους υπουργούς του
26-11-2010 «Μορατόριουμ» ενός έτους ζήτησε ο Γ.Παπανδρέου από τα κομματικά στελέχη
26-11-2010 «Εγώ απλώς θύμωνα»...

27-11-2010 Πολυαρχία και ασάφεια
27-11-2010 Η κλεπτοκρατία ζει και βασιλεύει
28-11-2010 Το «όραμα» να γίνει η Ελλάδα Σιγκαπούρη...

Πέμπτη 18 Νοεμβρίου 2010

Να καταργήσουμε τους βαθμούς στο σχολείο;

Διαβάζω στη στήλη Διαστάσεις της εφ. Τα Νέα ότι στη Γαλλία, σύμφωνα με την ετήσια δημοσκόπηση που πραγµατοποιεί η ένωση φοιτητών AFEV τα για την ψυχολογική κατάσταση των µαθητών, "το 43% των Γάλλων µαθητών του Δηµοτικού αισθάνονται πόνο στο στοµάχι πριν πάνε στο σχολείο. Το 24% αισθάνονται ότι ο δάσκαλος τους υποτιµά και τους τιµωρεί χωρίς λόγο. Το 31% πιστεύουν ότι ο δάσκαλος δεν ενδιαφέρεται γι’ αυτούς. Ένα παιδί στα δύο ανησυχεί πως δεν θα καταφέρει να κάνει αυτό που ζητάει ο δάσκαλος και φοβάται να δείξει τους βαθµούς του στους γονείς του. Η εικόνα αυτή επιβεβαιώνεται από τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ για την ευτυχία στο σχολείο, που φέρνουν τη Γαλλία στην 22η θέση σε σύνολο 25. Όλα αυτά τα παιδιά φοβούνται ότι ένας κακός βαθµός θα τα στιγµατίσει. Για τον λόγο αυτό, η AFEV αποφάσισε να ξεκινήσει εκστρατεία για την κατάργηση των βαθµών, τουλάχιστον στο Δηµοτικό. Πρότυπό της είναι η Φινλανδία, πρώτη σε όλες τις διεθνείς αξιολογήσεις για την εκπαίδευση, όπου οι µαθητές αξιολογούνται για πρώτη φορά (χωρίς βαθµό) στα εννιά τους χρόνια και αρχίζουν να βαθµολογούνται µόνο µετά τα έντεκα. (...) Κι όπως αναφέρεται: "Η εµµονή µε τους βαθµούς δηµιουργεί πολύ µεγάλη πίεση στο σχολείο και παγιδεύει σταδιακά τα παιδιά σε ένα φαύλο κύκλο αποτυχίας. Οι κακοί βαθµοί εισπράττονται ως τιµωρία και δεν αποτελούν µε κανέναν τρόπο τα κλειδιά για πιθανή πρόοδο"(...) Δε λέω όχι, πάντα ήμουν κατά των παντοειδών εξεταστικών μεθόδων που "παιδαγωγικά" ή μη έχουμε εισάγει στα σχολεία (και σφόδρα αντίθετος στις δικές μας πανελλαδικές εξετάσεις και με τον τρόπο που μπαίνουν τα θέματα, μη πω και για τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ για εκπαιδευτικούς)- άραγε στην Ακαδημία του Πλάτωνα ή στο Λύκειο του Αριστοτέλη υπήρχαν εξετάσεις; Και πιστεύω ότι ένας διαφορετικόες τρόπος οργάνωσης του σχολείου - κάτι σαν το Summerhill School- θα έδινε λύση στην όποια αναγκαία αξιολόγηση... Αν και αυτή η σκέψη (μου) μου φαίνεται μάταιη, τόσο μάταιη όση με το να ζητώ την κατάργηση του τόκου τραπέζης, αφού τότε θα έκλειναν οι Τράπεζες (δες κι εδώ). Άρα;
Και για να επανέλθω, και για να μη μεμψιμοιρώ μόνο, στη χώρα μας από 15ετίας στις τάξεις Α' και Β' του Δημοτικού γίνεται μόνο περιγραφική αξιολόγηση και δεν καταχωρίζεται καμία βαθμολογία. Στις τάξεις Γ' και Δ' πάλι, εκτός από την περιγραφική αξιολόγηση, χρησιμοποιείται η κλίμακα βαθμολογίας Άριστα (Α), Πολύ Καλά (Β), Καλά (Γ), Σχεδόν Καλά (Δ) και η βαθμολογία καταχωρίζεται με τα σύμβολα των λεκτικών χαρακτηρισμών, δηλαδή, με τα κεφαλαία γράμματα Α΄, ή Β΄ ή Γ΄ ή Δ΄. Αντίθετα, στις τάξεις Ε' και ΣΤ', εκτός από την περιγραφική αξιολόγηση, χρησιμοποιείται κλίμακα βαθμολογίας που είναι λεκτική και αριθμητική: Άριστα (9-10), Πολύ Καλά (7-8), Καλά (5-6), Σχεδόν Καλά (1-4) και η βαθμολογία καταχωρίζεται με αριθμητικό σύμβολο (ΠΔ 8/1995). Για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια ισχύει η αριθμητική βαθμολογία 0-20 (ΠΔ 409/1994 και ΠΔ 60/2005 αντίστοιχα).

Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2010

Νέα αναλυτικά προγράμματα λόγω …ΕΣΠΑ;

Διαβάζω την προηγούμενη Κυριακή στην εφ. Το Βήμα ρεπορτάζ για τις σχεδιαζόμενες αλλαγές στην εκπαίδευση (και ουχί στην παιδεία) που προωθεί το υπουργείο Παιδείας για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο, για τις οποίες υποτίθεται ότι έχει λόγο και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Και μεταξύ των άλλων καινοτομικών (…ξέρετε από αυτά που κι άλλοι μας τα΄ παν –υποσχέθηκαν – από καιρό, που τα γράφουν και τα βιβλία!) διαβάζω και για τη δέσμευσή του πρόεδρου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου «να παραδώσει τα νέα προγράμματα σπουδών για την υποχρεωτική εκπαίδευση τον Ιούνιο του 2011, ώστε το Σεπτέμβριο να δοκιμαστούν πιλοτικά σε έναν αριθμό 160 σχολείων (νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια) και το 2012 να γενικευθούν». Αμ΄ έπος αμ΄ έργον, λοιπόν! Δε λέω… κουφάθηκα κατά το κοινώς λεγόμενο! Το δεύτερο ή το δέκατο που με παραξένεψε είναι ότι στο δημοσίευμα δεν υπήρχε κάποια αναφορά – που αλλού; – στο ΕΣΠΑ, για τους γνωστούς λόγους, τον εξής ένα, την απορροφητικότητα! Πέρασαν οι εκλογές και τα συναφή και να που σήμερα διαβάζω άρθρο-επιστολή Συμβούλου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτο, ο οποίος ούτε λίγο ούτε πολύ υποστηρίζει ότι το έργο εντάσσεται στο ΕΣΠΑ (αυτό δα μας έλλειπε, να μη εντασσόταν, δες εδώ) μόνο που θα γίνει χωρίς το… Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Μια και, σύμφωνα τον αρθρογράφο, «έχει εγκριθεί ένα Τεχνικό Δελτίο, αλλά, παράλληλα προωθούνται διαδικασίες που θα τις χαρακτήριζα εξωθεσμικές (…). Ως παράδειγμα, συστάθηκε μια ενδεκαμελής επιτροπή "σοφών" αποτελούμενη, από εξωθεσμικούς παράγοντες, η οποία ανέλαβε το ρόλο του συντονισμού και της επιστημονικής καθοδήγησης για τη σύνταξη των προγραμμάτων σπουδών και πιθανώς και για περαιτέρω θέματα(…)». Και συνεχίζει: «δεν έχουμε ενημερωθεί ακόμη για τα άτομα που συγκροτούν τις ομάδες σύνταξης των προγραμμάτων σπουδών (…), ούτε για το σκοπό και τους στόχους των νέων προγραμμάτων σπουδών, ούτε οι ομάδες έχουν ξεκινήσει τις εργασίες τους ακόμη, ενώ υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα με βάση το Τεχνικό Δελτίο, το οποίο καθορίζει ότι εντός ολίγων μηνών θα πρέπει να παραδοθούν τα νέα προγράμματα. Να υπενθυμίσω ότι τα προγράμματα σπουδών δεν συντάσσονται εντός ελαχίστων μηνών, αλλά απαιτούν μακροχρόνιο μελέτη , υλοποίηση και πειραματική εφαρμογή. Η Φιλανδή, μάλιστα, ειδικός στα προγράμματα σπουδών, L. Makinen κατά τα εκπαιδευτικά της σεμινάρια στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο δήλωσε έκπληκτη για το προγραμματισμένο σύντομο χρονοδιάγραμμα του Τεχνικού Δελτίου…». Και το κερασάκι στην τούρτα: «Απορίας άξιον είναι, επίσης, το πώς εγκρίθηκε Τεχνικό Δελτίο από τη Διαχειριστική Αρχή για χρηματοδότηση σύνταξης νέων προγραμμάτων τη στιγμή που προσφάτως χρηματοδοτήθηκε η σύνταξη των προηγούμενων προγραμμάτων σπουδών, χωρίς να απαιτηθεί πρώτα η αξιολόγησή τους.»(ολόκληρο το άρθρο εδώ).Η ακροτελεύτια απορία μου: Για ποιο λόγο ξανά μανά νέα προγράμματα σπουδών και νέες συγγραφές (κακογραμμένων) βιβλίων; Μόλις πριν πέντε χρόνια άρχισαν να εφαρμόζονται σταδιακά τα νέα (του 2003) διαθεματικά (κατ΄όνομα) προγράμματα σπουδών δημοτικού και γυμνασίου με νέα βιβλία, νέα εκπαιδευτικά λογισμικά, τυμπανοκρουσίες πολλές και σεμινάρια… Κι αν είναι τόσο αποτυχημένα και απαιτείται αλλαγή, πρέπει από κάποιους να αναζητηθούν ευθύνες για τα νυν ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ και βιβλία που (στο πόδι) επιμελήθηκε ελέω Γ΄ ΚΠΣ το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Αλλά όχι, επειδή τρέχει το ΕΣΠΑ 2007-2013, πάλι εντός εξαμήνου να στήσουμε στο πόδι τη «νέα μεταρρύθμιση» για το «Νέο Σχολείο» κι τα άλλα ευτράπελα, που μόνο αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης δεν προαναγγέλλουν… Πάει πολύ ...Μια και το ίδιο "έργο" το έχω ξαναδεί πολλές φορές: από τα ...Πολυκλαδικά (ΕΠΛ) το 1984 -με τα λεφτά, το δάνειο, της Διεθνούς Τραπέζης- μέχρι τη λεγόμενη μεταρύθμιση Αρσένη το 1998-2000 με τα λεφτά του ΕΠΕΑΕΚ Β΄ΚΠΣ, τις επιτροπές για τα νέα βιβλία Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου-ΤΕΕ, τα σεμινάρια για το πολλαλπλό/εναλλακτικό βιβλίο και τα 40ωρα ΠΕΚ την ίδια περίοδο, τα ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ του Παδ. Ινστιτούτου το 2003 με τα λεφτά των Β΄και Γ΄ ΚΠΣ, τα νέα των "νέων - φτου κι από την αρχή- βιβλίων" Γυμνασίου και Δημοτικού, μαζί με τα (νέα) εκπαιδευτικά λογισμικά, και τα αντίστοιχα σεμινάρια το 2007 (Γ΄ ΚΠΣ). Την (σερνάμενη) επιμόρφωση β΄επιπέδου στις ΤΠΕ-Ε , το μαθητικό netbook, τους -μην τους είδατε ακόμα- διαδραστικούς πίνακες με τα λεφτά του ΕΣΠΑ κι όλα τα άλλα που ενεργά συμμετείχα και δεν έχω συμπεριλάβει... Νισάφι πια, όχι άλλο, μάς φλομώσατε στα λόγια του αέρα άμα και μάς πατώσατε...
16-11-2010 Η «κοινή γνώμη» ως επικοινωνιακό όχημα για τις αλλαγές στο Λύκειο
16-11-2010 Οι αλλαγές στην παιδεία πρέπει να είναι εφαρμόσιμες

Παλαιότερα και σχετικά
Περί «Ψηφιακού σχολείου» πολλές υποσχέσεις ή "μας τα ΄παν και οι άλλοι"
Το «Νέο Λύκειο» και άλλα πεπαλαιομένα!
Για την περικοπή της ύλης των μαθημάτων των φ.ε. αντιδράσεις και διχογνωμίες
Επιμόρφωση στις ΤΠΕ β΄ επιπέδου με βήμα σημειωτόν
Διαδραστικός πίνακας: ένα σχόλιο, τρεις υποθέσεις, μια διαπίστωση
Περί «Ψηφιακού σχολείου» με άλλα λόγια...
Και διαδραστικοί πίνακες στα γυμνάσια!
Όχι netbook στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου φέτος
Ψηφιακή τάξη, με τη γκρίνια να πάει σύννεφο!
Το «νέο πανεπιστήμιο», μόνο που τα ίδια είχαν εξαγγελθεί προ …45ετίας!

Σάββατο 13 Νοεμβρίου 2010

Ψήφος καθ΄ υπόδειξη ή μαύρο στο Μνημόνιο;

Το σκίτσο είναι από τη στήλη του Στάθη στην εφ. Ελευθεροτυπία
Αντιγράφω από τον Τύπο των ήλων στην εφ. Ελευθεροτυπία: «Εκείνο που χαρακτηρίζει και "σταμπάρει" ανεξίτηλα τους... ανεξάρτητους κυβερνητικούς υποψηφίους δεν είναι τόσο τα ιδιαίτερα γνωρίσματα (ηπιότης του Καμίνη, "ριζοσπαστισμός" του Μπουτάρη, μεταλλάξεις του Τατούλη κτλ.), αλλά η υποστήριξή τους από το κυβερνών κόμμα. Απόδειξη απτή, το γεγονός ότι το ΠΑΣΟΚ θεώρησε επιβεβαίωση της πολιτικής του το αποτέλεσμα του πρώτου γύρου. Επομένως, είναι βέβαιον ότι το βράδυ της Κυριακής το κυβερνών κόμμα θα εγκαταλείψει εντελώς τα προσχήματα και θα θριαμβολογήσει ανοιχτά εν η περιπτώσει εκλεγούν οι... ανεξάρτητοι εκλεκτοί του (Καμίνης, Μπουτάρης, Τατούλης), καθώς και οι καθαρώς κομματικοί υποψήφιοι (Σγουρός, Μίχας κ.ά.). Και θα 'χει δίκιο: θετική ψήφος στους συγκεκριμένους υποψηφίους σημαίνει πλήρη νομιμοποίηση της ασκούμενης πολιτικής. Μιας πολιτικής ακραιφνώς νεοφιλελεύθερης, άκρως δυναστικής και αντιλαϊκής, η οποία -με άλλοθι την υπαρκτή κρίση- οδηγεί τη χώρα στην άβυσσο. Μιας πολιτικής την οποία μόνο μια πρωτόγονη Δεξιά θα μπορούσε να διανοηθεί και να υλοποιήσει... Οι "ανεξάρτητοι" κυβερνητικοί υποψήφιοι ουδέποτε ψέλλισαν έστω μια λέξη εναντίον της ζοφερής αυτής πολιτικής. Ποτέ δεν προβληματί-στηκαν. Ούτε εναντιώθηκαν... Λένε κάποιοι, ότι η ψήφος στους κυβερνητικούς υποψηφίους αποτελεί το "μη χείρον", δηλαδή, το "βέλτιστον", με συγκρίσιμο μέγεθος τους υποψηφίους της Δεξιάς. Όμως με βάση τα προεκτεθέντα περί πρωτόγονης Δεξιάς που κυβερνά με έξωθεν εντολείς και Μνημόνιο, κάλλιστα μπορεί να πει κανείς: το μη χείρον... χείριστον!» Τι να πω, επικροτώ! Εξάλλου, σύμφωνα με την παροιμία, ο ψεύτης και ο κλέφτης τον πρώτο χρόνο [μπορούν να] χαίρονται...
Δες στο
ίδιο: Οι... πεφωτισμένοι και τα «πρόβατα», όταν οι πεφωτισμένοι των Παρισίων, του Βερολίνου και της Βιέννης -άμεσα ενδιαφερόμενοι για την τύχη της χειμαζόμενης Αθήνας- υμνούν, προκρίνουν και «προτείνουν» Καμίνη!
13-11-2010 Κάτοικος του Αγ. Παντελεήμονα, μέλος εφορευτικής επιτροπής σε εκλογικό τμήμα της περιοχής καταγγέλλει πώς ψήφισαν 44 Αφγανοί έχοντας στα χέρια τους ψηφοδέλτια του κ. Καμίνη (δες εδώ).
15-11-2010 Τα κεφάλια μέσα
15-11-2010 Η σιωπηρή πλειοψηφία...
15-11-2010 Τους έστειλαν για …περίπατο!
15-11-2010 Νικητές η αποχή τα λευκά και τα άκυρα
15-11-2010 Αποχική δημοκρατία...
15-11-2010 Η αλήθεια των αριθμών
15-11-2010 Στρος-Καν: «Το πρόγραμμα του ΔΝΤ έγινε κατανοητό στην Ελλάδα»
16-11-2010 Μειοψηφικοί οι νικητές!
16-11-2010 Βολικοί μύθοι
16-11-2010 για μιαν ημέρα εκλονίσθηκαν...
24-11-2010 Γιατί κέρδισαν Καμίνης - Μπουτάρης

Πέμπτη 11 Νοεμβρίου 2010

Μια ψήφος, μα τι ψήφος!

Αντιγράφω από τους Αδιάβροχους: "Αυτός ο -της κοινής παιδείας μετέχων- δεν απείχε από τις εκλογές. Έβαλε τη ρόμπα του, φόρεσε το φέσι του και το 'ριξε δαγκωτό. Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων. Δεν είναι εκλογικό τμήμα στην Καμπούλ, στην πάλαι ποτέ Ελλάδα ψήφισε ο κύριος" . Και σχολιάζω: Δε λέω ρε παιδί μου, καλοί και χρήσιμοι μπορεί νάναι οι μετανάστες και οι λαθρομετανάστες, οι εκ του Κατάρ επενδυτές, οι συμπατριώτες της COSCO, "όπου γη και πατρίς" -που λέμε κι εμείς οι πέριξ της Ομόνοιας- αλλά όχι και με ένδυμα ...Καμπούλ να παριστάνουν τους Αθηναίους δημότες-ψηφοφόρους (μη πω ποιανού υποψηφίου...). Ας έριχναν μαζί με το προ-σταυρωμένο ψηφοδέλτιο και κάτι τις παραλλαγής επάνω τους, αν είχαν βέβαια... Δε τους το ΄παν; Δεν ξέρουν οι καθοδηγητές ότι εκεί στην Αμερική, οι Ελληνοαμερικανοί δε φορούν φουστανέλα στις εκλογές; Και κάπου αλλού διαβάζω (δες εδώ) ότι πρέπει να πω όχι στην αδιαφορία και να πω ναι, δηλαδή να ψηφίσω το ...πρόγραμμα αλληλεγγύης (;) υποψήφιου για το Δήμο Αθηναίων:" 30% των οργανικών αποβλήτων στα απορρίμματα, διάθεση τους σε πρωτοβουλίες σίτισης και κοινωνικής αλληλεγγύης με συνέπεια άμεση μείωση του όγκου και του κόστους των απορριμμάτων και ενίσχυση του κοινωνικού έργου του δήμου (σε συνεργασία με χονδρεμπόρους και σουπερμάρκετ)". Έλεος George, όχι άλλα "σκουπίδια".
12-11-2010 Βέροια: ‘Οι αυθόρμητοι ψηφοφόροι’
12-11-2010 Άγιος Παντελεήμονας και «Χρυσή Αυγή» (...)"Η Αθήνα μετατρέπεται σε μια ατύπως διχοτομημένη πόλη. Το ιστορικό κέντρο έχει γκετοποιηθεί και η εγκληματικότητα έχει εκτοξευθεί. Είναι πολιτικά ανήθικο εύποροι αριστεροί και φιλελεύθεροι αστοί από απόσταση ασφαλείας να κουνάνε το δάκτυλο και να παραδίδουν αντιρατσιστικά μαθήματα στους ντόπιους, που βιώνουν ένα πρόβλημα το οποίο τείνει να προσλάβει διαστάσεις εφιάλτη. Είναι ανέξοδο και εύκολο να πουλάς ανθρωπισμό, όταν δεν συγχρωτίζεσαι με λαθρομετανάστες, όταν δεν κατοικείς στις ίδιες γειτονιές, δεν στέλνεις τα παιδιά σου στα ίδια σχολεία, δεν χρησιμοποιείς καν τα δημόσια νοσοκομεία και βεβαίως δεν ανταγωνίζεσαι για τις ίδιες θέσεις εργασίας. Συνήθως, η μόνη σχέση που έχουν όλοι αυτοί με τους λαθρομετανάστες είναι ότι τους χρησιμοποιούν ως υπηρετικό προσωπικό."

Ελληνικά μαχητικά σε βάσεις του Ισραήλ

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφ. Το Βήμα, ελληνικά μαχητικά αεροπλάνα θα μπορούν να μετασταθμέυουν σε αεροπορικές βάσεις του Ισραήλ στο πλαίσιο του προγράμματος στρατιωτικής συνεργασίας Ελλάδος- Ισραήλ για το 2011, που υπεγράφη πριν από μερικές εβδομάδες.Αξιοπρόσεκτο είναι ότι η ισραηλινή κυβέρνηση εξεδήλωσε ενδιαφέρον για συμμετοχή στα εξοπλιστικά προγράμματα των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, και μεταξύ άλλων και στην πώληση συστημάτων αναβάθμισης βομβών αέρος- εδάφους τύπου SΡΙCΕ 1000/2000 που δίνουν ευστοχία και αυξημένο βεληνεκές στα πολεμικά αεροσκάφη. Επίσης, η ελληνική πλευρά θα ήθελε να συνδυαστεί η προμήθεια των πυρομαχικών με την είσοδο στρατηγικού επενδυτή στα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ) ώστε η εγχώρια βιομηχανία να έχει όφελος σε τεχνογνωσία και χρήμα. Τι να πω; Μέχρι τώρα ήξερα ότι μόνο αμερικανικά/ΝΑΤΟϊκά αεροπλάνα μετασταθμεύουν στην Ελλάδα...Αλλά και ισραηλινοί επενδυτές στα ελληνικά αμυντικά συστήματα;Προς τα πού μας οδηγεί/ μπορεί να μας οδηγήσει αυτή η συμμαχία; Θετικά -κοινή εναντίωση στην Τουρκία-ή υστερόβουλα, προς την όποια "επεκτατική" πολιτική (της οικονομικής συμπεριλαμβανόμενης) του Ισραήλ; Είναι κι αυτά τα κοιτάσματα πετρελαίου Α-ΝΑ της Κύπρου...Ανεξάρτητα των παραπάνω, δείτε και αυτό:Ελλάδα-Ισραήλ: είναι ο εχθρός του εχθρού μου φίλος μου ;

Κυριακή 7 Νοεμβρίου 2010

Oταν ο λαός εκβιάζεται...

Αντιγράφω και αναδημοσιεύω από τη στήλη του Στάθη στην εφ. Ελευθεροτυπία: "Το παράλογο δύσκολα ερμηνεύεται.Είμαι στην πολιτική απ' το 1973, σκιτσάρω και γράφω για αυτήν απ' το 1981, πρώτη φορά δεν κατανοώ έναν εκβιασμό. Οπως αυτόν που θέτει ο Παπανδρέου: ψηφίστε με να μη χάσω, διότι, αν χάσω, θα σας βάλω να ξαναψηφίσετε για να χάσω περισσότερο! Δεν είναι η πρώτη φορά που ο λαός εκβιάζεται, απειλείται ή τίθεται προ διλήμματος, μάλιστα αυτή είναι μάλλον η συνήθης πρακτική, αλλά είναι ίσως η πρώτη φορά που ο εκβιασμός είναι παράλογος και το δίλημμα κουτό. Επιπλέον. Ο Παπανδρέου έχει φθάσει στο σημείο να πιστεύει ότι «υπονομεύεται». Και τι είναι αυτή η «υπονόμευση»; απλώς το να ψηφίσει κανείς κάποιον άλλον. Εντυπωσιακό! Επιπροσθέτως: ο κ. Παπανδρέου χαρακτηρίζει «αντιπατριωτική» όποια ψήφο δεν τον υποστηρίζει. Εδώ τα πράγματα χάνουν τη σοβαρότητά τους ή είναι πολύ σοβαρά. Δηλαδή, αν ψηφίσει κανείς Παφίλη ή Πορτάλιου ή Κικίλια ή Ψαριανό, δεν είναι πατριώτης. Ενώ αν ψηφίσει Καμίνη ή Τατούλη είναι πατριώτης και ουχί μίασμα! Οντως το παράλογο δύσκολα ερμηνεύεται.
Παράκρουση, παραλήρημα, πανικός, φόβος ή απλή χαζομάρα, ό,τι και να 'ναι, είναι επικίνδυνο."

7-11-2010 Η πρωθυπουργική ανεπάρκεια
8-11-2010 Το δίλημμα δούλεψε και η κάλπη δεν έβγαλε κάλπες
8-11-2010 Μυγχάουζεν ο Πινόκιο ...
9-11-2010 Προσεχώς, εξελίξεις...
10-11-2010 «Τους ζυγούς λύσατε»...
10-11-2010 Οι πρόωρες εκλογές δεν ματαιώθηκαν
11-11-2010 ΛΟΝΤΟΝ ΣΚΟΥΛ ΟΦ ΓΚΡΗΚ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΣ ...
11-11-2010 Αγγίζει τις 1000 μονάδες το spread

Πέμπτη 4 Νοεμβρίου 2010

Μια πρωία στην εφορία...

Αντιγράφω και αναδημοσιεύω από τη στήλη του Κων. Ζούλα στην εφ. Καθημερινή: Η επίσκεψη στην εφορία ποτέ δεν είναι ευχάριστη. Στην περίπτωσή μου, όμως, τη Δευτέρα, έμελλε να είναι και φοβιστική. Ηταν 11.30 το πρωί, όταν έφτασα αρχικώς σε μια τράπεζα, για να κάνω ανάληψη και να εξοφλήσω στη συνέχεια το εκκαθαριστικό μου. Μετά 20 λεπτά ακούστηκαν φωνές στα ταμεία. «Πόσο ακόμη να περιμένω;» φώναζε ένας, «είναι απαράδεκτο αυτό σε ιδιωτική τράπεζα», έλεγε μια κυρία. Η απορία μου μετεβλήθη σε πραγματική έκπληξη, όταν μια ταμίας φώναξε κάτι που δεν είχα ξανακούσει σε τράπεζα: «Παρακαλώ όποιος περιμένει για κατάθεση να έρθει μπροστά», είπε!
Τη νέα ένταση που προκλήθηκε από την πρωτόγνωρη ομολογία της υπαλλήλου ότι τα ταμεία είχαν αδειάσει και περίμεναν από τους καταθέτες να τα τροφοδοτήσουν διασκέδασε ένας νεαρός. «Και στα αεροδρόμια φωνάζουν “όποιος πετάει για Ρόδο να πάει μπροστά μην χάσει την πτήση”», σχολίασε γελώντας. Μην τα πολυλογώ, με τις δόσεις κάποιων στεγαστικών δανείων που κατέβαλαν 4-5 πελάτες, βολευτήκαμε οι υπόλοιποι...
Κατά τις 12.25, ήμουν στην εφορία. Τέσσερις πέντε πολίτες στην αίθουσα παραδόξως στέκονταν σε απόσταση 3 μέτρων από το ταμείο, ενώ ένας αλλοδαπός προηγείτο της αφεντιάς μου στον διπλανό γκισέ. «Εχουμε κλείσει, να έρθεις αύριο», τού είπε αγενέστατα μια υπάλληλος που το ύφος της και μόνον πρόδιδε ότι τη γαϊδουριά της μεγέθυνε το χρώμα του πελάτη. «Μα είναι 12.26», διαμαρτυρήθηκε εκείνος με σπαστά ελληνικά. «Δεν θα μας πεις εσύ και την ώρα», του απάντησε, κάνοντάς τον να φύγει με σκυμμένο κεφάλι. Κοίταξα σαστισμένος το ρολόι μου. «Συγνώμη, στη 1.30 δεν κλείνετε;» ρώτησα. «Βάσω τι ώρα είναι» φώναξε εκείνη σε μια συνάδελφό της και από την απάντηση, ο γρίφος λύθηκε. Η εν λόγω κυρία δεν έχει αλλάξει το ρολόι της από την παραμονή και λειτουργούσε ακόμη σε θερινό ωράριο! «Πω πω άλλη μια ώρα έχουμε», είπε εκνευρισμένη, ζητώντας τα χαρτιά μου.
Η «ιστορία» μου ολοκληρώθηκε ως εξής: Στις εφορίες, λέει, έχει επιβληθεί να μην λαμβάνουν περισσότερα από 500 ευρώ ρευστό για να μην υπάρχει ο κίνδυνος κλοπής. Ο ταμίας, όμως, έκανε σκόντο στην περίπτωσή μου. «Δεν επιτρέπεται, αλλά θα στα πάρω, γιατί έχουμε ξεμείνει και με αυτά θα πληρώσω αυτούς που βλέπεις πίσω σου» μού είπε. «Οχι εσύ, εγώ θα τους πληρώσω» μονολόγησα…
Εφυγα τρομοκρατημένος στη σκέψη ότι ούτε ο απειλών με εκλογές πρωθυπουργός, ούτε ο μάγος του ελλείμματος κ. Σαμαράς έχουν επισκεφθεί εσχάτως τράπεζες και εφορίες για να διαπιστώσουν ιδίοις όμμασι τον οριακό τρόπο «λειτουργίας» της οικονομίας. Το μόνο που με έκανε να χαμογελάσω ήταν η ιδέα ότι η αγενέστατη υπάλληλος που δεν είχε διορθώσει το ρολόι της, όχι μόνον ήθελε να φύγει μια ώρα νωρίτερα από τον γκισέ της, αλλά ότι προφανώς είχε φτάσει στη δουλειά της με τουλάχιστον μια ώρα καθυστέρηση, εξ ου και ουδείς -ούτε η ίδια- πήρε χαμπάρι το παραμικρό...

Τρίτη 2 Νοεμβρίου 2010

Δισεκατομμύρια πλανήτες σαν τη Γη κρύβονται στο Γαλαξία μας!

Χρησιμοποιώντας το τηλεσκόπιο Keck στη Χαβάη, οι αστρονόμοι του πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Μπέρκλεϊ παρακολούθησαν για πέντε χρόνια 166 άστρα σαν τον Ήλιο που βρίσκονται σε απόσταση έως 80 ετών φωτός.Οι ερευνητές εντόπισαν μια πληθώρα εξωπλανητών ανιχνεύοντας τους ανεπαίσθητους κλυδωνισμούς των άστρων που προκαλεί η βαρυτική έλξη των πλανητών τους. Η τεχνική αυτή μπορεί πάντως να ανιχνεύσει πλανήτες τουλάχιστον τρεις φορές μεγαλύτερους από τη Γη, οι οποίοι μάλιστα πρέπει να βρίσκονται σε μικρή απόσταση από το μητρικό τους άστρο.Η ανάλυση έδειξε ότι οι μικροί πλανήτες είναι πολύ περισσότεροι από τους μεγάλους.«Μελετήσαμε πλανήτες διαφόρων μαζών, όπως οι βράχοι, οι πέτρες και τα βότσαλα σε ένα φαράγγι. Βρήκαμε πιο πολλές πέτρες από ό,τι βράχια, και πιο πολλά βότσαλα από ό,τι πέτρες» εξηγεί o Δρ Αντριου Χάουαρντ, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας.«Η επίγεια τεχνολογία που χρησιμοποιήσαμε δεν μπορεί να δει τους κόκκους άμμου, δηλαδή τους πλανήτες στο μέγεθος της Γης, μπορούμε όμως να εκτιμήσουμε τον αριθμό τους».«Οι πλανήτες στο μέγεθος της Γης είναι σαν κόκκοι άμμου σκορπισμένοι σε μια παραλία. Είναι παντού!» πρόσθεσε.Ο Χάουαρντ πιστεύει ότι ο Γαλαξίας βρίθει και από πλανήτες σαν τη Γη που βρίσκονται λίγο πιο μακριά από τα μητρικά τους άστρα, στη λεγόμενη "κατοικήσιμη ζώνη" όπου βρίσκεται και ο πλανήτης μας.«Τα δεδομένα μάς λένε ότι ο Γαλαξίας μας, με τα περίπου 200 δισεκατομμύρια άστρα του, έχει τουλάχιστον 46 δισεκατ. πλανήτες στο μέγεθος της Γης, χωρίς να προσμετρώνται οι πλανήτες στο μέγεθος της Γης που βρίσκονται σε τροχιά πιο μακριά από τα μητρικά τους άστρα στην κατοικήσιμη ζώνη».Βάσει της ανάλυσης, η ερευνητική ομάδα εκτιμά ότι το τηλεσκόπιο Kepler της NASA, το οποίο εκτοξεύτηκε το 2009 με αποστολή να εντοπίσει τους πρώτους εξωπλανήτες σαν το δικό μας πλανήτη, θα εντοπίσει 120 πλανήτες στο μέγεθος της Γης που βρίσκονται κοντά στα άστρα τους. Πιθανότατα θα ανακαλύψει και αρκετούς εντός της κατοικήσιμης ζώνης που απολαμβάνουμε κι εμείς.

Πηγή:http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=33&artId=363699&dt=29/10/2010#ixzz13mS67aFp
Related Posts with Thumbnails