Τρίτη 12 Μαΐου 2009
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και η «καλή» μαθήτρια της Γ’ Λυκείου
Διαβάζω ότι το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο παρουσίασε στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ) σειρά προτάσεων για το λύκειο, μεταξύ των οποίων η δημιουργία κύκλων με κατευθύνσεις, μαθήματα υποχρεωτικά και επιλογής, καθώς και διενέργεια των προαγωγικών εξετάσεων σε περιφερειακό επίπεδο, με στόχο την όσο το δυνατόν αντικειμενικότερη αξιολόγηση. Προτάσεις που δεν έτυχαν «θερμής υποδοχής», καθώς χαρακτηρίστηκαν συντηρητικές. «Για μας το ζητούμενο είναι γενναίες αλλαγές και όχι προσθαφαιρέσεις» σχολίασε ο πρόεδρος του ΣΠΔΕ Γ. Μπαμπινιώτης, ο οποίος εμφανίστηκε αρνητικός στο ενδεχόμενο να ωθούνται οι μαθητές από νωρίς στην εξειδίκευση, ενώ ο σχολιασμός τους από τον εκπρόσωπο της ΠΟΣΔΕΠ ήταν «μία από τα ίδια» (δες εδώ, κι εδώ). Προς λύση των αποριών, ας δούμε τι λέει (μεταξύ των άλλων) και η «καλή» μαθήτρια της Γ’ Λυκείου στο υπουργικό meafora.gr για το όλο «κατασκεύασμα» ελληνικό λύκειο, για το οποίο πρωτίστως την ευθύνη έχει εδώ και 30 και πλέον χρόνια το α-Παιδαγωγικό Ινστιτούτο χέρι-χέρι με τους εκάστοτε «μεταρρυθμιστές» υπουργούς παιδείας, τους διδάσκοντες (εμού συμπεριλαμβανόμενου), το συνδικαλιστικό σωματείο τους και πάει λέγοντας (διατηρείται το ατονικό της δημοσίευσης): «Ως μαθήτρια της Γ΄ λυκειου βιωνω τους τελευταιους 9 μηνες την ιδια κατασταση που βιωνουν εδω και πολλα χρονια οι μαθητες της χωρας μας. Παραπαιδεια, ειδικευση, στειρα γνωση. Αποτελεσμα; Το λυκειο προθαλαμος του πανεπιστημιου,18χρονοι μαθητες με εξειδικευμενες-περιορισμενες γνωσεις (οι μισοι απο τους οποιους δεν ειναι σε θεση να λυσουν μια εξισωση και οι αλλοι μισοι δεν γνωριζουν τη γλωσσα τους), ενω ταυτοχρονα τα ενδοσχολικα μαθηματα ξοδευουν με ιδιαιτερη μαεστρια τον χρονο μας. Ειμαι μαθητρια του καλυτερου -συμφωνα με τα λεγομενα-σχολειου της πολης μου και σας διαβεβαιω οτι απο το σταθερο 7ωρο ειμαστε περιφανοι που δεχομαστε 1 ωρα γνησιου μαθηματος…Απο μικρη μαθαινω πως το κρατος μου παρεχει δωρεαν παιδεια .Και σας ρωτω, γιατι δεν διδασκομαι μαθηματικα και φυσικη; Γιατι δεν κανω γυμναστικη; Γιατι ο Επιταφιος του Θουκυδιδη μου ειναι παντελως αγνωστος; Ακομη και η Πληροφορικη γιατι να θεωρειται ελευθερος χρονος πλοηγησης στο διαδικτυο …Θελουμε επιτελους γνωσεις! Δεν αμφισβητω και δεν κατακρινω τους καθηγητες, που παραπονιουνται για το γεγονος οτι δεν εχουν τις καταλληλες συνθηκες εργασιας και δε δεχονται την αρμοζουσα συμπεριφορα απο τους μαθητες. Θελω ομως να υπογραμμισω οτι οι μαθητες δεν εχουν λογο, απο το γυμνασιο ακομα, να παρουσιαζουν τετοια συμπεριφορα. Καποιος τους εχει ωθησει. Με κριτιριο την προσωπικη μου εμπειρια σας αναφερω πως, πριν ακομα φοιτησω στο λυκειο, ειχα προιδεαστει απο μαθητες, καθηγητες και γονεις πως στο λυκειο δεν γινεται μαθημα, καθημερινα υπαρχουν κενα, και οτι το διαβασμα αρχιζει στην τριτη …Σιγουρα δεν ειναι ευχαριστα τα οσα παρουσιαζω, αλλα αυτη ειναι ισως η καλυτερη κατασταση σε δημοσιο σχολειο (τουλαχιστον στην πολη μου δεν καιμε θρανια και δεν καπνιζουμε ναρκωτικα στα διαλειματα…).Ωφελιμο θα ηταν να αλλαξει η νοοτροπια καθηγητων και μαθητων, αλλα και το κρατος να συνδραμει στην αναβαθμιση των παρεχομενων γνωσεων, να γινουν οι απαραιτητες υλικοτεχνικες μεταβολες και το προσωπικο που στελεχωνει τα σχολεια μας να ειναι πιο καταρτισμενο. Και προπαντων ας αποσυρθουν οι πενηνταρηδες απο τα σχολεια! Δεν μπορουν να διδαξουν! Δε γνωριζουν τις μεταρρυθμισεις στο εκπαιδευτικο συστημα! Δεν ξερουν τα νεα βιβλια! Δεν καταλαβαινουν τους μαθητες! Δεν μπορουν να ανεβουν τις σκαλες! Ειναι αξιεπαινη η ευκαιρια που δινεται για να ακουστουν οι αποψεις μας.Ευχομαι το αποσταγμα των αποψεων μαθητων, γονιων, καθηγητων να οδηγησει στη ληψη αποφασεων προσοδοφορων για το μελλον του τοπου μας…». Τις απόψεις-αντίλογο του «καλού» καθηγητή της Γ΄Λυκείου, μαζί με κάποια σχόλια, δες τες εδώ, για το "χάλι του εκπαιδευτικού μας συστήματος" εδώ, ενώ για την αναφορά "δε δέχονται [οι καθηγητές] την αρμόζουσα συμπεριφορά από τους μαθητές'' δες εδώ.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
3 σχόλια:
"Ευτυχώς" που το διδακτικό έτος διαρκεί το ελάχιστο δυνατό, ξεκινά αρχές Οκτωβρίου, τελειώνει γύρω στις απόκριες. Βγάλε την πενθήμερη (που γίνεται τώρα για άλλους λόγους πριν τα Χριστούγεννα) τις μονοήμερες εκδρομές κλπ τι μένει ένα τίποτε, να μην κουράζονται και οι 50ρηδες να ανεβαίνουν τις σκάλες.
Μακάρι να μπορούσαν να αποσυρθούν σαν σαράβαλα, και να ρθουν τα νέα μοντέλα turbo,μόνο που η πείρα έρχεται με τα χρόνια.
Βλέπω σε κάποιο καλό ιστολόγιο για ασκήσεις Φυσικής 24, 30 σχόλια πολλές φορές με απορίες και σχολιασμούς που σημαίνει ότι γηράσκομε αεί διδασκόμενοι.
Δεν μπορώ να σχολιάσω στο άλλο σας blog φίλε Ν. και να τα πω εδώ για τον κυριούλη που έβλεπες στο μπαλκόνι.
Μου έλεγε πρόσφατα, καθηγητής του Χημικού εδώ (που θέλησε να κάνει ο ίδιος τη Χημεία στο γιό του),
τις δυσκολίες που συνάντησε,(τα τροχιακά τα δίδαξε άλλος φίλος του καθηγητής από άλλο Πανεπιστήμιο ειδικός σ' αυτά) την κόπωση, για να καταλήξει στο ....δουλειά και αυτή που κάνετε ... που τη βρήκατε, πολύ δύσκολη και ψυχοφθόρα.
Ποτέ χρυσάφι να μούδιναν. Ευτυχώς ο γιός του πήγε άριστα στη Χημεία,
μια συν τοις άλλοις φρόντισε ο μπαμπάς, να κάνουν και τα σχετικά πειράματα στο εργαστήριο της Χημείας του Πανεπιστημίου.
Του είπα αν τύχει τίποτε στο μέλλον και θέλει να διδάξει ξανά.
Α ποτέ μου είπε και με τίποτε. Προτιμώ να κάνω τον περίπατό μου, το τζόκιγκ μου, τις ασχολίες στον κήπο, το μάζεμα σπαραγγιών, μανιταριών κλπ
Φίλε miltonios το "σαν σαράβαλα κτλ." για τους 50ρηδες δε θα το σχολιάσω, μα να θυμηθώ ότι πριν 20 και πλέον χρόνια, όταν πρωτοανέλαβα δ/ντής λυκείου, μια μητέρα μου είπε: "Επιτέλους κι ένας διευθυντής που ανεβαίνει τα σκαλιά δυο-δυο!" Πάντως συνεχίζω να ανεβαίνω τα σκαλιά δυο-δυο, αν κι όχι πάντοτε ...Και παλιά μου άποψη, ο καθηγητής και ο μαθητής δεν πρέπει να έχουν μεγάλη διαφορά ηλικίας και με άλλα λόγια, όριο διορισμού στην εκπαίδευση τα 30 χρόνια είτε με ΑΣΕΠ είτε με επετηρίδα ...Κι ακόμα, επειδή το επάγγελμα είναι πράγματι ψυχοφθόρο, μετά τα 20 έτη υπηρεσίας να ερωτώνται οι εκπαιδευτικοί αν θέλουν να συνεχίσουν στην τάξη ή να προσφέρουν την εγνωσμένη εμπειρία τους από μια άλλη θέση (επί του παρόντος για τους ομότεχνους υπάρχει η θέση υπεύθυνου/ συνεργάτη ΕΚΦΕ, υπεύθυνου ΣΕΦΕ με πλήρες ωράριο, Δ/ντή, υποδ/ντή σχολείου, μην πω ότι σκόπιμη είναι η δημιουργία θέσεων βοηθού Σχολ. Συμβούλου, συντονιστή μαθημάτων ΠΔΣ σε ομάδα σχολείων και κάποια άλλα, που θα μπορούσα να προτείνω σε ευήκοον ους καρεκλοκένταυρου του Μαρουσιού). Τα περί turbo τα προσπερνώ για την ώρα, αλλά, λέω, αν υπάρχουν στο ιστολόγιο καλού συναδέλφου 24 ή 30 σχόλια για "πιασάρικη" άσκηση-γρίφο, μμμ κάτι ...άλλο οσμίζομαι. Και σκέφτομαι ότι πιθανόν υπάρχουν άλλοι 2400 ή 3000 καλοί συνάδελφοι που αγνοούν λέξεις όπως ιστολόγιο, ιστολογείν, φυλλομετρητής ιστοσελίδων, πλοηγός Web, περιηγητής ιστού, link ή MS PowerPoint, MS Excel κ.ά. εργαλείων των ΤΠΕ, δίχως αυτό να σημαίνει ότι είναι κακοί δάσκαλοι ...Ως προς "τη θέα έξω από το παράθυρο" (ημετέρα Φυσική Β΄ Γυμνασίου, ΟΕΔΒ 1998, σ.158) θάθελα να πω ότι μπορεί νάμουν κι εγώ εκεί...Κι ως προς τα τροχιακά, στην πρώτη του έκδοση το ΑΠΣ Χημείας λυκείου (1997) ήταν ιδιαίτερα νορμάλ, έλα όμως που κάποιοι θεώρησαν ότι έτσι υποβαθμίζεται το μάθημα και εν μια νυκτί το αναθεώρησαν, ορίζοντας άλλη, επιστημονικότερη της πρώτης, «επιτροπή ειδικών»!Το θέμα έφτασε, τότε, μέσω Α. Αλαβάνου στην Ευρωβουλή (χρηματοδότη των ΕΠΠΣ ΑΠΣ και του πολλαπλού βιβλίου μέσω ΕΠΕΑΕΚ Β΄ ΚΠΣ), μα δίχως ουσιαστικό αποτέλεσμα.Μετά από ...αυτά τα ολίγα κι άλλα πολλά ανομολόγητα, σκεφτομαι ότι κάποτε, "κι εγώ ζωγράφος ήθελα να γίνω"- μα την πάτησα μου φαίνεται.
Νάσαι πάντα καλά να ανεβαίνεις τα σκαλιά πέντε - πέντε, και να μας ενημερώνεις για ποικίλα όσα.
Δημοσίευση σχολίου