Δευτέρα, 30 Μαρτίου 2009

Άσυλο κι άλλες Ιερές Αγελάδες της α-παιδείας μας…

Γράφει ο Π. Μανδραβέλης για την ήττα της κοινής λογικής στις συζητήσεις για το πανεπιστη-μιακό άσυλο κι τα άλλα παρεμ-φερή θέματα ''ταμπού'' της τρέχουσας νεοελληνικής επικαιρότητας: « (…)Υπάρχει μια συνολική παράκρουση στην ελληνική κοινωνία για τα θέματα παιδείας, παράκρουση που πιθανώς καλλιεργούν οι ίδιοι οι πανεπιστημιακοί διυλίζοντας κάθε κώνωπα του χώρου τους. Τα πάντα γύρω από την εκπαίδευση έχουν αποκτήσει θρυλικές διαστάσεις. Σε μια χώρα, για παράδειγμα, που υπάρχουν ιδιωτικά νοσοκομεία γίνονται απέραντες συζητήσεις (μέχρι και οδομαχίες) για το αν θα επιτραπούν τα μη κρατικά πανεπιστήμια. Χρόνια τώρα συζητάμε αν στα πεζοδρόμια έξω από τα πανεπιστήμια μπορεί να πατήσει αστυνομικός. Τώρα φτάσαμε να γίνουν πολιτικό θέμα τα βουρτσάκια της σήμανσης. Ήρθε η ώρα να δούμε πιο ψύχραιμα ολόκληρο το ζήτημα πανεπιστημίων. Να καταλάβουμε ότι η ανώτατη εκπαίδευση είναι κάτι σημαντικό, αλλά δεν αποτελεί το άπαν, ούτε είναι η ιερή αγελάδα της κοινωνίας. Τα πανεπιστήμια έχουν ευεργετικό ρόλο, αλλά εξίσου ή ευεργετικότερο έχουν τα νοσοκομεία. Ουδείς διανοήθηκε να απαγορεύσει στην αστυνομία να μπει στο Λαϊκό Νοσοκομείο, μετά τη ληστεία σε υποκατάστημα τραπέζης και η ΕΛΑΣ δεν εξέδωσε ανακοίνωση ότι κατάφερε να πάρει αποτυπώματα μέσα στον «ιερό χώρο, όπου κρίνονται οι ζωές των ασθενών». Δεν υπήρξαν διαδηλώσεις όταν ιδρύθηκε το «Υγεία» ή το «Λητώ» ούτε γράφτηκαν πύρινα άρθρα ένθεν κακείθεν για το καλό ή το κακό της ύπαρξης ιδιωτικών νοσοκομείων. Αν δεν απογυμνώσουμε τα πανεπιστήμια από όλα τα ιδεολογικά μπιχλιμπίδια της μεταπολίτευσης, τους μύθους και τους θρύλους που τα συνοδεύουν, αν δεν τα δούμε ως χώρους και μηχανισμούς που παράγουν ένα από τα πολλά σημαντικά αγαθά της κοινωνίας, δεν πρόκειται ποτέ να λυθεί τίποτε. Θα συνεχίσουμε να φιλονικούμε για το φύλο των αγγέλων και τα βουρτσάκια της σήμανσης.» Τι να πεις, οι εθνικές αγκυλώσεις των μύθων μας για την α-παιδεία και την α-πολιτική, μάς κατατρέχουν (... φαινόμενο γνωστό και ως στρουθοκαμηλισμός, φευ).

Σάββατο, 28 Μαρτίου 2009

Δε σβήνω τα φώτα απόψε στις οχτώμιση…

…επειδή δε με έπεισε ποτέ η οικολογική συνείδηση της όποιας WWF, Green Peace κλπ. «σωτήρων του πλανήτη» με …επιδοτούμενο MKO-προϋπολογισμό, που θα έτρεφε τους λιμοκτονούντες της υποσαχάριας Αφρικής, και πάει λέγοντας. Επίσης, καθόλου δε γουστάρω τον εορτασμό της «ημέρας» της μητέρας, του πατέρα, του Αγίου Βαλεντίνου, των ονομαστικών εορτών (εκτός κι αν είναι …αργίες), τα σλόγκαν (των χορτάτων) για τη «μεσογειακή διατροφή», για τη σωτηρία της αρκούδας κι όχι των παιδιών του Νταρφούρ, τη χαζο-ανακοίνωση πρόσκληση της διαχειρίστριας της πολυκατοικίας «να μαζευτούμε στο διαμέρισμά της την ώρα της Γης για εξοικονόμηση ενέργειας», όταν η καμπίνα του ασανσέρ έχει τέσσερα σποτ αναμμένα μέρα νύχτα κι οι γιρλάντες με τα made in China χριστουγεννιάτικα λαμπιόνια στο μπαλκόνι (της) μας φώτιζαν σχεδόν μέχρι …προχθές! Αρνούμαι να αποδεχθώ «εντολές» μορφής «ένα δισεκατομμύριο άτομα θα κάνουν ό,τι τους προτείναμε» - με χορηγό τη ...CocaCola, δες τη φωτό από τον ιστότοπο της WWF. Στο τέλος τέλος, δε μιλάμε για την καταστροφή του πλανήτη (φράγκο δε δίνουμε), για την επιβίωση ημών των καλοπερασάκηδων και κονομημένων μιλάμε...Στις παραγκουπόλεις της Γης κανείς δε το έχει πάρει χαμπάρι, κι ούτε πρόκειται...Εξάλλου, και που εξαφανίστηκαν οι δεινόσαυροι, τι έγινε, σβήστηκε από το Γαλαξία ο πλανήτης Γη; Μάλλον άρχισε η κυριαρχία των θηλαστικών...

"Κλειστή Ζώνη", ένα cartoon που εξοργίζει το Ισραήλ



Το φιλμάκι κινουμένων σχεδίων 90 δευτερολέπτων «Κλειστή Ζώνη» του βραβευμένου Εβραίου σκηνοθέτη Γιόνι Γκούντμαν (Βαλς με τον Μπασίρ) που ευελπιστεί να περιγράψει την περιορισμένη ζωή των κατοίκων της Γάζας, έχει προκάλεσε κύμα αντιδράσεων στο Ισραήλ. Το φιλμ δείχνει τη μάταιη προσπάθεια ενός παιδιού που ζει στη Λωρίδα της Γάζας να κυνηγήσει ένα πουλί με το δρόμο να κλείνει συνεχώς μπροστά του, και έχει στόχο να αλλάξει τις παγιωμένες πεποιθήσεις περί καλού και κακού που κυριαρχούν στην πατρίδα του σκηνοθέτη. «Οι άνθρωποι δε θέλουν να ακούν ότι οι Παλαιστίνιοι είναι πραγματικοί άνθρωποι. Προτιμούν να τους θεωρούν κάτι κακό. Ότι όλοι είναι όπως τα μέλη της Χαμάς. Είναι εύκολο να λες ''ας τους τιμωρήσουμε, ας τους σκοτώσουμε όλους'' και πιο δύσκολο να τους αντιμετωπίσεις σαν καθημερινούς ανθρώπους που θέλουν να ζήσουν ειρηνικά» δήλωσε ο Γκούντμαν στην εφ. Jerusalem Post. Αξίζει να σημειωθεί ότι το φιλμ προωθεί τους σκοπούς της ισραηλινής οργάνωσης Gisha που στα εβραϊκά σημαίνει «Πρόσβαση». Η οργάνωση με ανακοίνωσή της υποστηρίζει ότι η ταινία, έχει ως στόχο να κινήσει την συμπάθεια των Ισραηλινών για «τα ανθρώπινα πλάσματα, τα οποία δεν μπορούν καν να προσπαθήσουν να πραγματώσουν τις επιδιώξεις και τα όνειρά τους, λόγω της απαγόρευσης να μετακινηθούν». Ο Γκούντμαν ξεκίνησε τη δημιουργία του φιλμ πριν από την ισραηλινή επέμβαση στη Λωρίδα της Γάζας κατά την οποία 1300 Παλαιστίνιοι – 410 παιδιά μεταξύ αυτών – έχασαν τη ζωή τους (δες εδώ), όμως, πλέον, η σύντομη ταινία αποκτά άλλο βάρος, καθώς τα πνεύματα είναι ιδιαίτερα οξυμένα.Ο ισραηλινός καθηγητής Επικοινωνίας και ΜΜΕ Μπεν Ελιέζερ, για παράδειγμα, χαρακτήρισε το φιλμάκι ''αηδιαστικό''. «Πρόκειται για ένα άσχημο, αηδιαστικό έργο. Σίγουρα θα χρησιμοποιηθεί σαν όπλο κατά του Ισραήλ(…) Πρέπει να δείχνουμε ανάλογη ευαισθησία και για τα παιδιά που ζουν στο νότιο Ισραήλ και τα οποία βομβαρδίζονται από τη Χαμάς κάθε μέρα. Θεωρώ ότι ο Γκούντμαν πρέπει να βραβευθεί από τον Αχμαντινετζάντ για το έργο του», δήλωσε στην Jerusalem Post.

Από http://www.cosmo.gr/Cinema/Israel/232793.html
via
http://blogs.sch.gr/nkaklam/

Πέμπτη, 26 Μαρτίου 2009

Περί εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης ή από το Δημοτικό στο Διαδίκτυο, στη Βρετανία

Πρώτη ώρα: Twitter. Δεύτερη ώρα: Wikipedia… Κάπως έτσι ενδέχεται να είναι μία τυπική σχολική ημέρα για τους μαθητές των δημοτικών σχολείων της Βρετανίας, με βάση τις νέες προτάσεις για την αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών. Σκοπός των αλλαγών αυτών είναι οι μαθητές να αποκτήσουν από μικρή ηλικία την ικανότητα να χρησιμοποιούν τους υπολογιστές αλλά και τις εφαρμογές του Διαδικτύου, με σκοπό να προετοιμαστούν για τις απαιτήσεις μιας διαρκώς εξελισσόμενης κοινωνίας της πληροφορίας. Σύμφωνα με πληροφορίες της βρετανικής εφημερίδας The Guardian η μεταρρύθμιση, εάν εγκριθεί από την κυβέρνηση το προσχέδιο που καταρτίστηκε με ευθύνη του Sir Jim Rose πρώην επικεφαλής του Ofsted Office for Standards in Education, θα είναι η μεγαλύτερη για τα δημοτικά σχολεία της Βρετανίας εδώ και μια δεκαετία, και αποσκοπεί στο να δώσει μεγαλύτερη ελευθερία στους δασκάλους να επιλέξουν σε ποιο κομμάτι θα εστιάσουν τη διδασκαλία τους. Η διδακτέα ύλη διατηρεί κάποιους από τους παραδοσιακούς τομείς διδασκαλίας, δίνει όμως έμφαση στα σύγχρονα Μέσα, στο Διαδίκτυο και στην περιβαλλοντική εκπαίδευση (δες κι ένα παλαιότερο σχετικό δημοσίευμα εδώ).Έτσι:
- Τα παιδιά θα πρέπει να έχουν γνώση blog, podcast, της Wikipedia και «ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης» (social-networks) όπως το Twitter .
- Τα παιδιά να μπορούν να αποκτήσουν άνεση στον χειρισμό του πληκτρολογίου με την ίδια ευκολία που χρησιμοποιούν το μολύβι και να ανατρέχουν σε προγράμματα όπως ο «spellchecker» (= ορθογράφος) για να βελτιώσουν την ορθογραφία τους.
- Τα παιδιά θα πρέπει να μπορούν να τοποθετήσουν συγκεκριμένα γεγονότα σε χρονολογική σειρά. Ωστόσο κάθε παιδί θα κληθεί να μάθει δύο μόνο βασικές περιόδους της βρετανικής ιστορίας, με το σχολείο να καλείται να αποφασίζει ποιες θα είναι αυτές. Έτσι οι δάσκαλοι θα μπορούν να διδάσκουν βικτοριανή ιστορία ή τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά δεν θα είναι υποχρεωμένοι να το κάνουν.
-Το νέο σύστημα θα ασχολείται και με κοινωνικά ζητήματα που αφορούν τη ζωή ενός παιδιού, όπως οι πιέσεις που ασκούν ομάδες συνομηλίκων, ο εκφοβισμός, καθώς και οι σχέσεις με την οικογένεια και τους φίλους.

Εδώ, βέβαια, η όποια εκπαιδευτικά μεταρρύθμιση αρχίζει από τα …κεραμίδια: Το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ! Άντε να ασχοληθούμε και το αναλυτικό πρόγραμμα μαθημάτων του λυκείου, δηλαδή, την αναδιάταξη των κεφαλαίων των τρεχόντων ΑΠΣ, και μόνο…Όσο για το γυμνάσιο άστα να πάνε –και μια και πρέπει να αυξήσουμε την απορρόφηση από το ΕΣΠΑ, άντε να μοιράσουμε laptop στους μαθητές της Α΄ τάξης Γυμνασίου από του χρόνου (δες εδώ) -στους καθηγητές πότε; Τώρα αν κάποιοι συν-έλληνες μπερδεύουν το ποντίκι (μυς) με το ''ποντίκι'', είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο! Για το δημοτικό, ε! γνωστή είναι η ιστορία του περιβόητου βιβλίου Ιστορίας της συγγραφικής ομάδας Ρεπούση (προετοιμασία για …master στις ιστορικές σπουδές από την έκτη τάξη), μη πω για το βιβλίο Φυσικής της ίδιας τάξης, κατάλληλο για προετοιμασία για master στο…μικρόκοσμο κι από την έκτη τάξη κατευθείαν στο… CERN για το ''πείραμα του Αιώνα''!Tώρα θα μου πεις, το master στο ...Twitter είναι πιο χρήσιμο;Μμμ, είναι κι αυτό ένα ερώτημα...

Πηγή:http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=2&artid=4509048

Παιδιά της Ελλάδος στην παρέλαση

«Δύο Ελληνόπουλα καθισμένα δίπλα δίπλα παρακολουθούν την παρέλαση της 25ης Μαρτίου στην Αθήνα. Μπορεί να μοιάζει εικόνα από το μέλλον, αλλά ανήκει στο παρόν κι έρχεται από το παρελθόν του Ελληνισμού. Η ελληνικότητα ήταν πάντα μια έννοια που δεν ορίστηκε από φυλές, ψευδογονίδια και χρώματα. Έλληνες πάντα ήταν οι της κοινής παιδείας μετέχοντες.» Η φωτογραγραφία και το σχόλιο από την εφ. Καθημερινή και ας την ''αφιερώσω'' σε όλους αυτούς που τις μέρες αυτές σκλήριζαν ''τι τη θέλουμε την παρέλαση''...

Τετάρτη, 25 Μαρτίου 2009

Νάτανε το ΄21: Σκιαμαχίες και Εθνική Επέτειος



Πότε άρχισε η Επανάσταση του 1821; Ποικίλουν οι απαντήσεις…Κατά τα ειωθότα στις 25 Μαρτίου 1821, ημέρα εορτασμού της Εθνικής Επετείου με ομιλίες, στρατιωτική παρέλαση κλπ. εκδηλώσεις και …επίσημη αργία! Τι έγινε τότε; Ο Παλαιών Πατρών Γερμανός ύψωσε το λάβαρο της Επανάστασης στην Αγία Λαύρα και όρκισε τους οπλαργηγούς… Κατά την εκδοχή ενίων ιστορικών και άλλες μαρτυρίες, μάλλον δεν έγινε…τίποτα αξιομνημόνευτο! Μια και η Επανάσταση είχε ξεκινήσει στις 26 Φεβρουαρίου του 1821, όταν στην εκκλησία των Τριών Ιεραρχών του Ιασίου της Μολδοβλαχίας (Ρουμανία) ο Μητροπολίτης Βενιαμίν ευλόγησε τη σημαία με έμβλημα το Σταυρό και ο Αλέξανδρος Υψηλάντης ξεκίνησε τον Αγώνα, και ύψωσε τη σημαία του στο Βουκουρέστι στις 17 Μαρτίου … Στην Πελοπόννησο από τις 21 Μαρτίου οι επαναστάτες κατέλαβαν τα Καλάβρυτα, στις 22 Μαρτίου ο Ανδρέας Λόντος ύψωσε τη σημαία της επανάστασης στη Βοστίτσα, το σημερινό Αίγιο, ενώ στις 23 Μαρτίου ο Παλαιών Πατρών Γερμανός στήνει μια κόκκινη σημαία με μαύρο σταυρό και ορκίζει τους αγωνιστές στην πλατεία του Αγίου Γεωργίου στην Πάτρα ….Και την ίδια ημέρα ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης και ο Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης, επικεφαλής πολλών άλλων αγωνιστών, απελευθέρωσαν την Καλαμάτα και κήρυξαν την επανάσταση στον ναό των Αγίων Αποστόλων. Ανεξάρτητα από αυτά, το γεγονός είναι ότι το τελευταίο 10ημερο του Μαρτίου 1821 είχε ξεκινήσει ο μεγάλος ξεσηκωμός των Ελλήνων. Το αν το λάβαρο στο σήκωσε ο Π. Π. Γερμανός , το αν υπήρξε ή όχι το «Κρυφό σχολειό» κτλ. κι αν το ένα κι αν το άλλο, που ένα πλήθος άρθρων, σημειωμάτων και σχολίων (δες λ.χ. εδώ) μάς πληροφορεί κάθε χρόνο, αποτελούν «ενδιαφέρουσα εναντιοδρομία, αλλά και αποκαλυπτική εμμονή: οι ενστάσεις -ακόμη και όταν δεν τελούν απολύτως εν δικαίω- τιτρώσκουν το απόλυτον της επίσημης Ιστορίας, η οποία βρίθει από επί μέρους κατασκευές, και κατά τούτο εισφέρουν στον γόνιμο προβληματισμό και την εθνική αυτογνωσία» όπως σημειώνεται στη στήλη ''Ο Τύπος των ήλων''. Και παρακάτω: «Ωστόσο -και εδώ εντοπίζεται η εμμονή- τα περισσότερα εξ αυτών των κειμένων διακρίνονται από επιθετική δυσανεξία και αποδομητική διάθεση, με άρρητο αλλά προφανή στόχο τη συνέχεια του ελληνισμού (κλασικό παράδειγμα από μια ''σχολή σκέψης'' με ιδεοληπτικές εμμονές τύπου Ρεπούση: επηρεασμένοι από τον Διαφωτισμό οι Έλληνες επινόησαν τους προγόνους τους!)... Εν πάση περιπτώσει, είναι γόνιμο και λυσιτελές να παρατίθενται οι διαφορετικές προσεγγίσεις, και -γιατί όχι;- να διδάσκονται στα σχολεία μαζί με την επίσημη εκδοχή». Κι απ΄ αλλού αντιγράφω: «Βεβαίως το ΄21 το διδαχτήκαμε σύμφωνα με τις αφηγήσεις των νικητών, της εξουσίας και του χρήματος. Μας εδόθη το ανεστραμμένο είδωλό του. Για να γνωρίσει κανείς το αληθινό Εικοσιένα, όπως μας λέει ο Δημήτρης Φωτιάδης, ''πρέπει να σκύψει πάνω σε άλλα κείμενα, σ΄ εκείνα που προετοίμασαν το σηκωμό, σ΄ αυτά που γράφτηκαν όσο βρόνταγε το καριοφίλι κι΄ άστραφτε το γιαταγάνι και στα απομνημονεύματα των αγωνιστών –του Μακρυγιάννη, του Κασομούλη, του Κολοκοτρώνη, του Φωτάκου, του Σπυρομίλιου, του Περραιβού, του Σπηλιάδη και άλλων. Δύο ήταν τα Εικοσιένα: Το ένα του λαού και των πιο προοδευτικών ανθρώπων εκείνου του καιρού, το άλλο των κοτζαμπάσηδων και των πολιτικάντηδων…''.Ωστόσο η ''ουσία'' και η ''ψυχή'' του ’21, που είναι το αίσθημα της Ελευθερίας και της εθνικής ανεξαρτησίας όχι μόνο δεν έχουν ατροφήσει, αλλά είναι βαθιά χαραγμένα στην ελληνική λαϊκή συνείδηση. Το ΄21 παραμένει και σήμερα η φλόγα που ανάβει στις καρδιές των υποδουλωμένων λαών γενναία αισθήματα ελπίδας και ηρωισμού. Μια φλόγα που πυροδοτεί και σήμερα τον ελληνικό λαό να βγει από τη νάρκη του και να τινάξει από πάνω του όλους αυτούς που εμπορεύονται την τύχη του και τη ζωή του…» Με άλλα λόγια, οι εθνικοί μύθοι τρέφουν τους λαούς μπροστά στην ισοπέδωση της παγκοσμιοποίησης, όταν κάποιοι δικοί μας ''νέοι ιστορικοί'' δεν αρκούνται μόνο στην απομυθοποίησή του ΄21 αλλά προχωρούν ακόμα παραπέρα: χαρακτηρίζουν τους επαναστάτες και τρομοκράτες (…και κάποιοι άλλοι αθεόφοβοι θέτουν το ερώτημα: γιατί να γιορτάζουμε την 28η Οκτωβρίου 1940, όταν η Ιταλία είναι στην ΕΕ, είναι σύμμαχός μας στο ΝΑΤΟ κτλ.). Ε, ρε γερο-Κολοκοτρώνη, και σεις οι άλλοι που τότε πολεμήσατε και δώσατε το αίμα σας για τη Λευτεριά του τόπου, να ξέρατε τι κουμάσια είναι κάποιοι από τους απογόνους που τη Λευτεριά και την Ελλάδα τους κληρονομήσατε… που μόνο τους πρόβλημα έχει καταντήσει αν η Επανάσταση του '21 ξεκίνησε ή όχι από την Αγία Λαύρα. Να το πω αλλιώς, είναι σαν να λέμε κατά πόσο αληθεύουν οι αντίστοιχοι επιστημονικοί μύθοι για την ''μπανιέρα του Αρχιμήδη'' ή το ''μήλο του Νεύτωνα'', γιατί αν, κατ΄ αντιστοιχία, ήταν έτσι, τότε κομμάτι δύσκολο να επικοινωνούμε, εσείς κι εγώ και ο πλανήτης όλος, μέσω του Διαδικτύου σήμερα.
Επιμύθιο: "(...) εις τα ΄20 με ήλθαν γράμματα από τον Υψηλάντην διά να είμαι έτοιμος (...) 25 Μαρτίου ήτον η ημέρα της γενικής Επαναστάσεως." Θ. Κολοκοτρώνη, Διήγησης συμβάντων της ελληνικής φυλής.
19-4-2011 Περί της Ελληνικής Επαναστάσεως του 1821

Κυριακή, 22 Μαρτίου 2009

Περί κουκουλοφόρων ΜΜΕ-φαιδρότητες και πολιτών αγανάκτηση...

Αντιγράφω από το blog ''Οι Αδιάβροχοι'': ''Η παράνοια στην (4η) εξουσία. Συζητάμε αν πρέπει να επιτρέπεται σε διαδηλωτές να κουκουλοφορεθούν στη διαδήλωση. Πάμε καλά; Μουρλόμετρο υπάρχει; Αν υπάρχει αντέχει να μετρήσει τα μποφόρ της κρανιοτρικυμίας που λανσάρουν ως ανθρώπινο δικαίωμα; Συγγνώμη αλλά το θέμα δεν αντέχει σε κριτική.'' Μμμ, κριτική εκ των έσω...Καλό σημάδι.Μπράβο σας παιδιά μια και η υπομονή των Ελλήνων φαίνεται ότι έχει αρχίζει να εξαντλείται, όπως προκύπτει τόσο από έρευνα διενήργησε η "Alco" και δημοσιεύει σήμερα η εφ. ''Πρώτο ΘΕΜΑ" κατά την οποία το 62% συμφωνεί με την ποινικοποίηση της κουκούλας, το 76% παρουσιάζεται να είναι κατά του ασύλου και συνεπώς να έχει πρόσβαση η αστυνομία στα πανεπιστήμια και το 72,3% ζητά να απελαθούν άμεσα οι λαθρομετανάστες από την χώρα μας…Όσο και από παρεμφερή πανελλαδική έρευνα της Public Ιssue, που έγινε για λογαριασμό της εφ. ''Καθημερινή'', κατά την οποία υπέρ της κατάργησης του ασύλου τάσσεται το 49% και υπέρ της λεγόμενης «ποινικοποίησης της κουκούλας» το 59% του δείγματος.

Σάββατο, 21 Μαρτίου 2009

Η (παρα)παιδεία από το Α ως το Ω

Αντιγράφω από την εφ. Ελεύθερος Τύπος, την …ξενάγηση στα απόκρυφα του διαλόγου για το εξεταστικό μέσα από τις σελίδες του πιο ενημερωμένου για την περίσταση οδηγού, του Λεξικού Μπαμπινιώτη. Η επιλογή των λημμάτων έγινε με εμφανώς χαλαρή διάθεση και διττό στόχο, την ενημέρωση και την ψυχαγωγία του αναγνώστη. Χιούμορ εύστοχο και …μεταφορικά κυριολεκτικό.
Α Άρης: [ένας από τους δώδεκα θεούς του Ολύμπου, ο θεός του πολέμου (σελ. 137)] Καμία σχέση με τον Άρη Σπηλιωτόπουλο, που το βαφτιστικό του είναι… Αριστόβουλος.
Β Βερέμης: Δεν υπάρχει στο Λεξικό Μπαμπινιώτη, όπου η πλησιέστερη προς το επώνυμο του προέδρου του ΕΣΥΠ λέξη είναι «βερεσέ» [(μτφ.) ακούω κάτι βερεσέ: δεν λαμβάνω κάτι σοβαρά υπ’ όψιν μου]. Σε αυτό το σημείο της σελίδας 189 του λεξικού Μπαμπινιώτη είναι κρυπτογραφημένη η τύχη της πρότασης Βερέμη για απογευματινά φροντιστήρια στο Λύκειο.
Γ Γαζέλα: [αντιλόπη της Αφρικής και της Ασίας (σελ. 207) Δεν έχει κάποια εμφανή σχέση με το διάλογο, αλλά είναι η ωραιότερη λέξη που βρήκαμε στο Γ του λεξικού Μπαμπινιώτη, μετά τη γραβιέρα, που είναι νόστιμο τυρί, και τη γάμπαρη, που γίνεται ωραία ψητή.
Δ Δεκεμβριανά: [η ένοπλη σύγκρουση μεταξύ του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ και του ελληνικού και του αγγλικού στρατού το Δεκέμβριο του 1944 (σελ. 244)] Σε επόμενη έκδοση του λεξικού ίσως συμπεριληφθεί και η νεότερη σημασία της λέξης: Τα γεγονότα που «ανακαίνισαν» την Αθήνα, με αφορμή το φόνο μαθητή από ειδικό φρουρό. Ετσι μπήκαν τα θεμέλια του διαλόγου για την Παιδεία.
Ε Εξετάσεις: [το σύνολο των γραπτών ή προφορικών δοκιμασιών που αποσκοπούν στην αξιολόγηση κάποιου (σελ. 346)]. Η αναπόδραστη κατάληξη του διαλόγου για το νέο σύστημα πρόσβασης. Χρειάζεται προσοχή στη δόση. Λένε ότι οι εξετάσεις είναι σαν το φάρμακο. Η μικρή δόση κάνει καλό, η μεγάλη «τον στέλνει» τον υποψήφιο.
Ζ Ζάππειο: Το λεξικό Μπαμπινιώτη έχει σχετική αναφορά στο λήμμα Ζάππας [επώνυμο εθνικών ευεργετών, όπως ο Ευάγγελος και ο Κωνσταντίνος (σελ. 399)] Συνυπήρξαν εκεί για μία και μοναδική φορά οι δύο μονομάχοι του εξεταστικού. Δεν θα επαναληφθεί. Το ενδεχόμενο να συνυπάρξουν Βερέμης και Μπαμπινιώτης στα γραφεία του ΕΣΥΠ στη Συγγρού προσέκρουσε στις αντιρρήσεις της «σπιτονοικοκυράς», που δεν επέτρεψε να γκρεμιστούν μεσότοιχοι για να φτιαχτεί αίθουσα συνεδριάσεων. Η στάση της συνδέθηκε με ροδαλό μυστακοφόρο ασπρομάλλη, που εθεάθη να της μετράει έξι νοίκια μπροστά. Μετά ανακοινώθηκε ότι το Συμβούλιο του κ. Μπαμπινιώτη θα συνεδριάζει στα Γενικά Αρχεία του Κράτους.
Η Ήλος: [το καρφί, συνήθ. στη φρ. επί τον τύπον των ήλων, πρέπει να βάλουμε το δάκτυλο στο αποτύπωμα των καρφιών (πάνω στο σώμα του Χριστού), (μτφ.) στο σημείο, θέμα κ.λπ. που κυρίως ενοχλεί (σελ. 411)] Το μότο όλων των εθνικών διαλόγων. Το ακούει η Παιδεία και τρέχει στο σταυρό να καρφωθεί μόνη της.
Θ Θεοδώριχος: [ηγεμόνας των Γότθων (5ος αι.), (σελ. 423)] Καμία σχέση με το διάλογο, αλλά μπορεί να πέσει στα περιφερειακά τεστ του Μπαμπινιώτη.
Ι Ιδιαίτερα: [φροντιστηριακά μαθήματα κατ’ οίκον (σελ. 437)] Η μαύρη τρύπα των οικογενειακών προϋπολογισμών στην Ελλάδα. Η ταρίφα μπορεί να ξεπεράσει τα 200 ευρώ/ώρα, εάν ο «ιδιαίτερος» έχει διατελέσει στο παρελθόν μέλος της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων.
Κ Κεραμίδια: [ψημένες πήλινες πλάκες που χρησιμοποιούνται στην κάλυψη της στέγης (σελ. 501)] Στο εκπαιδευτικό σύστημα «κεραμίδια» αποκαλείται το εξεταστικό. Η φράση «ξεκινάτε από τα κεραμίδια» ήταν η πρώτη κριτική επί της ατζέντας που δέχθηκε πριν αποχωρήσει από το Ζάππειο ο υπουργός Παιδείας. Τη διατύπωσε ο πρόεδρος της ΔΟΕ, Δημ. Μπράτης.
Λ Λύκειο: [η δεύτερη βαθμίδα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (σελ. 587)] Ο μεγάλος ασθενής στο ιατρείο του διαλόγου. Οπως δήλωσε ο επιβλέπων της επέμβασης Αρης Σπηλιωτόπουλος, ο ασθενής θα υποβληθεί σε λιποαναρρόφηση διδακτέας ύλης και αποκοπή του ομφάλιου λώρου που τον συνδέει με την παραπαιδεία. Οι εξετάσεις θα γίνονται μετά την αποφοίτηση.
Μ ΜαρτυριΑρης: [αυτός που μαρτυρεί μυστικά (σελ. 601)] Κατ’ επέκταση, όποιος προβαίνει σε αποκαλύψεις «χωρίς εξουσιοδότηση». Ακριβώς αυτό καταλόγισε προχθές η κυρία Αννα Διαμαντοπούλου στον κ. Γ. Μπαμπινιώτη, αναφερόμενη στη συνέντευξη που παραχώρησε ο επικεφαλής του διαλόγου στο City.
Ν Ναυάγιο: [βύθιση, προσάραξη ή συντριβή πλοίου, (μτφ.) η αποτυχία, το ναυάγιο των διαπραγματεύσεων (σελ. 666)] Η συνήθης έκβαση των εγχειρημάτων διαλόγου στην Ελλάδα. Ηδη πέφτουν τα πρώτα στοιχήματα για το ποιος θα αποχωρήσει πρώτος: Ο Δ. Μπράτης της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας ή ο Γ. Πανάρετος του ΠΑΣΟΚ, ο οποίος άρχισε να ξεδιπλώνει το σατανικό του σχέδιο από την πρώτη κιόλας συνεδρίαση του Συμβουλίου; Τσάκισε το ηθικό του ακροατηρίου του με την ατέλειωτη ομιλία του.
Ξ Ξενοφών: [Αθηναίος ιστορικός, πολιτικός και στρατηγός (σελ. 695)]. Το λήμμα είναι συνθηματικό. Το γράφουμε για όποιον έχει να διαβάσει τη Δευτέρα Αρχαία, αλλά κάθεται και χαζεύει την εφημερίδα.
Ο ΟΛΜΕ: [Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (σελ. 714)]: Οι ακροβάτες του διαλόγου. Με τα πόδια έξω από το διάλογο και τα χέρια μέσα τραβάει τον κ. Μπαμπινιώτη στα γραφεία της για να τα πουν ιδιαιτέρως. Η απουσία της το μεγάλο μαράζι του Αρη. Στη θέα της άδειας της καρέκλας στο Ζάππειο κάποιοι τον είδαν που προσπαθούσε να κρύψει ένα δάκρυ.
Π Πρυτάνεις: [αιρετοί προϊστάμενοι ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με χρονικά καθορισμένη θητεία (σελ. 876)] Μανούλες στους ελιγμούς. Εθαψαν στο χιόνι του Καρπενησίου τις διαφωνίες τους για το εξεταστικό και τέσσερις απειλές παραίτησης και ύστερα επιτέθηκαν στους δημοσιογράφους που τις ξέθαψαν.
Ρ Ρεπορτάζ (εκπαιδευτικό): [το προϊόν της σκληρής δουλειάς ταλαιπωρημένων συμπολιτών μας με ιδιαίτερη αντοχή στο σκοτσέζικο ντους. Από τον πετροπόλεμο και τα πάρτι με χημικά μέχρι τα «τσάγια με κάμερες και βιολιά»]
Σ Συμβούλιο (Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης): [συλλογικό όργανο που συγκροτείται σε σώμα με συγκεκριμένες αρμοδιότητες, για ορισμένη θητεία και για τη λήψη αποφάσεων (σελ. 980)] Το βασίλειο του καθηγητή Μπαμπινιώτη. Από τα 30 μέλη της Ολομέλειας η κυβέρνηση ελέγχει τα 18, αν αφαιρέσουμε τους συνδικαλιστές, τους εκπροσώπους των κομμάτων (ΠΑΣΟΚ και ΛΑΟΣ), της ΚΕΔΚΕ, της ΕΝΑΕ, του ΣΕΒ και τους 2 έφηβους βουλευτές.
Τ ΤΕΙ: [Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (σελ. 1.023)] Η αχίλλειος πτέρνα της ελληνικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Με τις ευλογίες της κυβέρνησης ξεκίνησε η διερεύνηση του σεναρίου συγχώνευσής τους με τα πανεπιστήμια.
Υ Υπουργός (ΠαιδεΙας): [σήμαινε αρχικά «υπηρέτης, βοηθός». Μετά την ίδρυση του νεοελληνικού κράτους, η λέξη αντικατέστησε την ιταλική «μινίστρος», ώστε το αξίωμα του υπουργού να συνδεθεί με την έννοια «υπηρέτης του πολίτη» (σελ. 1.090)] Εχει κανείς αντίρρηση;
Φ Φροντιστήριο: [ιδιωτικό εκπαιδευτήριο που βοηθεί τους μαθητές στα μαθήματα και την προετοιμασία για εξετάσεις (σελ. 1.119)] Θεσμός που γνωρίζει ιδιαίτερη άνθηση στην Ελλάδα αλλά και την Τουρκία. Στόχος και αυτού του υπουργού Παιδείας η «εξάλειψή» του.
Χ Χασκογελώ: [γελώ δυνατά και με ανοιχτό στόμα (σελ. 1.138)] Ο τρόπος που αντιδρούν οι υποψήφιοι του 2009, του 2010 και του 2011 με όλα αυτά που ακούνε ότι θα υφίστανται οι επόμενες γενιές από το 2012 και μετά.
Ψ Ψιψιψίνια: Τα συνδέεις με τα κοκοκόψαρα και παραμυθιάζεις τον κόσμο ότι στο ελληνικό πανεπιστήμιο μπορεί να λειτουργήσει η ελεύθερη πρόσβαση. Μετά αρχίζεις να κλαις στον ώμο του Εσκιμώου διπλανού σου που «έχασες το κορμί» και ξεσπάς στον Παπαδημούλη.
Ω Ωτοστόπ: Ένας από τους τρόπους διαφυγής σας στο εξωτερικό, εάν έχετε τρομάξει από τις προτάσεις για το νέο εξεταστικό.

Παρασκευή, 20 Μαρτίου 2009

Ας σκεφτούμε πριν παρκάρουμε και κλείσουμε μια ράμπα στο πεζοδρόμιο…



Σε παλαιότερο
post εικονογραφούμε και φιλοξενούμε σχόλιο για την νεοελληνική ανοησία και ωχ-αδελφισμό στην τήρηση στοιχειωδών κανόνων σεβασμού του δικαιώματος των συμπολιτών μας ΑΜΕΑ να κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης ελεύθερα και με άνεση. Απ΄ ό,τι δείχνει το βίντεο, φαίνεται το ίδιο να συμβαίνει κι αλλού…Ο ασυνείδητος οδηγός έχει σταθμεύσει το αυτοκίνητό του ακριβώς επάνω στο σημείο όπου υπάρχει η ράμπα στο πεζοδρόμιο. Μα, η ράμπα μπήκε για να μπορούν κάποιοι συνάνθρωποί μας να κυκλοφορούν…Για το λόγο αυτό πριν παρκάρουμε και κλείσουμε μια ράμπα, ας προσπαθήσουμε να μπούμε στη θέση αυτού για τον οποίο υπάρχει, μήπως και καταλάβουμε τι σημαίνει δυσκολία...

Τετάρτη, 18 Μαρτίου 2009

Πανελλήνιες και η βάση του 10…

Γράφει Γιάννης Μυλόπουλος, καθηγητής Πολυτεχνικής Σχολής ΑΠΘ στην εφ. Τα Νέα: ''Tο μέτρο της βαθμολογικής βάσης εξακολουθεί να διχάζει. Κυρίως γιατί εισήγαγε μια καινοφανή αντίληψη περί αξιοκρατίας. Σύμφωνα με την οποία οι υποψήφιοι των χαμηλόβαθμων σχολών απορρίπτονται, γιατί εξεταζόμενοι στα ίδια θέματα με τους υποψήφιους υψηλόβαθμων σχολών, όπως η Ιατρική και το Πολυτεχνείο, δεν συμπληρώνουν τη βάση του δέκα. Στη συνέχεια, οι… κομμένοι του δημόσιου πανεπιστημίου επιτρέπεται να εγγράφονται ελεύθερα, χωρίς εξετάσεις, σε αδιαβάθμητες εκπαιδευτικές επιχειρήσεις, απ΄ όπου μπορούν να αποκτούν πτυχία τα οποία οι εμπνευστές του μέτρου της βαθμολογικής βάσης φρόντισαν να αναγνωρίσουν ως ισότιμα των κανονικών πανεπιστημίων…Πώς είναι όμως δυνατόν κι ένα καθαρά εκπαιδευτικό μέτρο λειτουργεί άδικα και αναξιοκρατικά; Η απάντηση βρίσκεται στο γεγονός ότι με την αυθαίρετη επιβολή βαθμολογικής βάσης διαστρεβλώθηκε ο χαρακτήρας των εισαγωγικών εξετάσεων. Οι οποίες, ως κατατακτήριος γενικός διαγωνισμός με ενιαία κριτήρια και με δεδομένο αριθμό θέσεων ανά σχολή, δεν είχαν ασφαλώς ανάγκη βαθμολογικού ορίου εισαγωγής. Το οποίο θα αποκτούσε νόημα μόνον εάν οι εξετάσεις ήταν διαπιστωτικές της ικανότητας των υποψηφίων να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των σπουδών των επιμέρους σχολών. Μόνο που στην περίπτωση αυτή οι εξετάσεις θα έπρεπε να διαφοροποιούνται ανά σχολή και τα εξεταζόμενα θέματα να προσαρμόζονται στις ιδιαίτερες γνωστικές απαιτήσεις κάθε επιστημονικού κλάδου.Όσοι λοιπόν σήμερα ζητούν τη διατήρηση της βαθμολογικής βάσης στις εισαγωγικές εξετάσεις, πρέπει συγχρόνως να ζητούν να διασφαλιστεί και η ορθή εφαρμογή της. Που σημαίνει ότι πρέπει να απαιτήσουν την πλήρη μετατροπή των εξετάσεων από κατατακτήριες σε διαπιστωτικές της γνωστικής επάρκειας των υποψηφίων. Σε κάθε άλλη περίπτωση, η μονομερής επιβολή βαθμολογικού ορίου χωρίς άλλη αλλαγή στο σύστημα των εισαγωγικών είναι σαφές ότι είναι προφάσεις εν αμαρτίαις.'' Τι να σχολιάσω, τα προφανή; Ότι, δηλαδή, οι εισαγωγικές για την τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι διαγωνισμός, δεν είναι εξετάσεις... και επιτυχόντες είναι λ.χ. οι 100 πρώτοι στη ''βαθμολογία'' από τους όσους συμμετείχαν, τι κι αν βαθμολογήθηκαν με 2,5 τι αν πήραν 18,9 στα 20, χωρίς να μας παραξενεύει το 2,5 στα είκοσι ως βαθμός εισαγωγής. Κάτι που φαίνεται να το σκέπτονται και στο Υπουργείο Παιδείας ώστε εξετάζουν η βάση εισαγωγής να ισοδυναμεί με το 50% της υψηλότερης βαθμολογίας που επιτυγχάνεται σε ένα τμήμα ΑΕΙ-ΤΕΙ, αντί για δέκα (με άριστα το είκοσι) που είναι σήμερα…Μόνο που έχω την εντύπωση ότι αλλο είναι το ...κίνητρο: ο ''εναλλακτικός τουρισμός'' μια και ''ερήμωσαν'' πολλά περιφερειακά ΤΕΙ, με τις όποιες επιπτώσεις στην τοπική οικονομία και τον αντίκτυπο σε ...ψήφους.
Επικαιροποίηση: 11-3-2010 Το "όριο" πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 1-4-2010 Η βάση του 10, της βάσης του 10
13-4-2010 Kατάργηση από φέτος της βάσης του 10 16-4-2010 Το αβάσιμο της βάσης του 10

Κυριακή, 15 Μαρτίου 2009

Μας πήρε και μας σήκωσε…

Γράφει ο Α. Παπαχελάς στην εφ. Καθημερινή: « Πολύ φοβούμαι ότι από τον περασμένο Δεκέμβριο απασφαλίσαμε συλλογικά ως χώρα. Κατρακυλάμε ανεξέλεγκτα και επικίνδυνα στον γκρεμό της βίας και της τρομοκρατίας χωρίς τίποτα να μπορεί να μας σταματήσει. Τι συνέβη τον Δεκέμβριο; Οι πιτσιρικάδες μάθανε πως είναι απολύτως αποδεκτό από την κοινωνία να ρίχνεις πέτρες ή μολότοφ σε Αστυνομικά Τμήματα. Οι έως τότε ''μπαχαλάκηδες'' αποφάσισαν ότι οι μολότοφ είναι πια για τα... παιδιά και πήραν τα πολυβόλα. Οι τρομοκράτες με τη σειρά τους ξεπέρασαν τα Kαλάσνικοφ και πειραματίζονται με δεκάδες κιλά δυναμίτη. Όλοι μαζί συμμετέχουν σε έναν μεγάλο και ατέλειωτο διαγωνισμό ''ένοπλης μαγκιάς'' χωρίς ουσιαστικό αντίπαλο ή ουσιώδες ρίσκο (…) Η κοινωνία μας έχει φτάσει στο σημείο να βρίζει τον αστυνομικό που πυροβολεί και κυνηγάει τους ληστές. ''Έλα μωρέ, καλύτερα να τους άφηναν να κλέψουν ό,τι θέλουν. Τι μπερδεύτηκε;''. Σωστό και αυτό με τη διαφορά πως αν οι αστυνομικοί αρχίζουν να σκέπτονται μόνο αυτές τις αντιδράσεις, θα διευρύνουν τη ''λευκή απεργία'' που δικαιολογημένα κήρυξαν τον περασμένο Δεκέμβριο όταν η πολιτεία, η δημοσιογραφία και η κοινή γνώμη τους έδωσε βορά στα σκυλιά του λαϊκισμού για χάρη ενός παράφρονος δολοφόνου του Αλέξη (…) Και καταλήγει: «Έχουμε ζήσει απίστευτα πράγματα από εκείνη την τραγική Δευτέρα, όταν κατελύθη το μεταπολιτευτικό κράτος στο κέντρο της Αθήνας. Άνοιξε ο ασκός του Αιόλου, νομιμοποιήθηκε η βία και το πιστολίδι, κατάλαβαν δυστυχώς όλοι πως η χρήση βίας σε όλα τα επίπεδα είναι ανεκτή και, το κυριότερο, δεν έχει ρίσκο για τους ίδιους. Ξέρουμε ποιοι έχουν την ευθύνη για τη μεγάλη κατρακύλα, αλλά αυτή την ώρα προέχει να προλάβουμε τα χειρότερα. Αν δεν κάνουμε κάτι τώρα, άμεσα, θα γίνουμε μια μεγάλη ζούγκλα όπου θα λύνουμε όλοι τις διαφορές μας με τα όπλα στους δρόμους. Ο φόβος δεν αξίζει στη δημοκρατία, ούτε και η βία. Δεν αντέχεται αυτή η κατρακύλα που είναι μαθηματικώς βέβαιο ότι κάποια ώρα θα κοστίσει και σε ανθρώπινες ζωές. Όπως δεν αντέχεται η κυνική αδιαφορία όσων δεν κάνουν τη δουλειά τους και το μόνο που τους νοιάζει είναι πώς δεν θα ζημιωθούν επικοινωνιακά από όσα έχουμε ζήσει από τον Δεκέμβριο έως σήμερα.» Ειρήσθω εν παρόδω, προχθές στο Κολωνάκι, οι αστυνομικοί που βρίσκονταν στην περιοχή, την ώρα που το ''παιδιά'' τα έσπαγαν, πήραν εντολή να ''απεμπλακούν''. Ε, ρε επιθεωρητής Κάλλαχαν που μας χρειάζεται…για την ψοφοδεή κεντροδεξια (!) Κυβέρνηση, την αξιωματική αντιπολίτευση και τα ''αριστερά'' με τη δεξιά τσέπη κόμματα και πολιτικούς, την ηγεσία της Αστυνομίας συλλήβδην, την TV- δημοσιογραφία της πλάκας, του εφήμερου και της τηλεθέασης των 6 με 10 το πρωί και 8 με 9 το βράδι (δες κι εδώ), τα ξύλινα πρωτοσέλιδα του τύπου για την -τρομάρα τους- ''προάσπιση της Δημοκρατίας (τους)'' και κάθε έκνομης ενέργειας που δεν αφορά τα εκδοτικά συμφέροντά τους, η δημοκρατική ημι-μάθεια που καλλιεργεί η ελληνική εκπαίδευση όλων των βαθμίδων σε - φευ- πλείστους διδάσκοντες, διδασκόμενους και κοινωνία…Παραλίγο να το ξεχάσω, προς τι οι τωρινές διαμαρτυρίες, φως φανάρι ήταν προς τα πού οδηγούμαστε εδώ και 30 σχεδόν χρόνια, από τότε που ''ο λαός ήλθε στην εξουσία'', κατά την ιστορική ρήση του Α. Παπανδρέου!

Σάββατο, 14 Μαρτίου 2009

Μνήμη Ευαγόρα Παλληκαρίδη




Και για να ξέρουμε ποιους πράγματι οφείλουμε να τιμούμε: «Το καλοκαίρι του 1955, ο Ευαγόρας πραγματοποίησε το μεγάλο του όνειρο, να επισκεφθεί την ελεύθερη πατρίδα (την Ελλάδα) με την καθιερωμένη εκδρομή των μαθητών της προτελευταίας τάξης του σχολείου του. Και γράφει: Αύριο ξεκινούμε για την πατρίδα, γιαλούς θε να περάσουμε και στεριά. Μαζί μας θε να πάρουμε την ελπίδα ταχιά πως θα μας έρθη κι η Λευτεριά. Κι όταν γύρισε – πολλοί συμμαθητές του είχαν μείνει στην Ελλάδα για να τελειώσουν το γυμνάσιο – κι η μητέρα του τον ρώτησε γιατί δεν προτίμησε να μείνει κι αυτός αποφεύγοντας τόσους κινδύνους της επαναστατημένης Κύπρου, η απάντηση του ήταν:Εγώ δεν πήγα για να μείνω. Χρειάζομαι εδώ!» Άραγε, το γνωρίζουν αυτό (τους το δίδαξε κάποιος…) οι μαθητές κεντρικού σχολείου της Αθήνας, το χώρο του οποίου -παλαιότερα βρισκόταν στο προαύλιο- κοσμεί η προτομή του Ευαγόρα Παλληκαρίδη;

Πηγές:http://www.geocities.com/sykygr/diafora/pallikaridis.htm, http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CF%85%CE%B1%CE%B3%CF%8C%CF%81%CE%B1%CF%82_%CE%A0%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%B4%CE%B7%CF%82, http://www.cyprusnet.gr/eke/EKEPages/Pages%202007/EKE-Ekdilosi%20Mnimeio%202007.htm, eSnips Folder http://www.esnips.com/web/pallikarides/

Παρασκευή, 13 Μαρτίου 2009

Οδηγία Στέιτ Ντιπάρτμεντ και εγχώριοι ''κουκουλοφόροι''



Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ καλεί τους Αμερικανούς πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να αποφεύγουν μέρη όπου συχνάζουν οι διαδηλωτές, όπως το Πολυτεχνείο, τα Εξάρχεια, και τις πλατείες Ομονοίας και Συντάγματος στην Αθήνα, και την πλατεία Αριστοτέλους στη Θεσσαλονίκη (δες εδώ). Υπογραμμίζεται ιδιαίτερα ο κίνδυνος που υφίσταται στις περιοχές των Εξαρχείων και της Ομόνοιας και καλούνται οι υπάλληλοι της πρεσβείας και οι οικογένειές τους να τις αποφεύγουν μετά τις 9 το βράδυ. Τέλος, σημειώνεται ότι αναρχικοί και άλλοι που συγκρούονται με την αστυνομία εκμεταλλεύονται τους πανεπιστημιακούς χώρους ως άσυλα για να αποφεύγουν τη σύλληψή τους από τις αρχές. Προς επίρρωση της ''Οδηγίας'' σήμερα το μεσημέρι καμιά 30ριά κουκουλοφόροι επέδραμαν στο Κολωνάκι και κρατώντας στα χέρια ξύλα, ρόπαλα, βαριοπούλες ακόμη και τσεκούρια, έσπασαν και κατέστρεψαν καταστήματα, τράπεζες και αυτοκίνητα στην οδό Σκουφά , την Πινδάρου και τη Σόλωνος. Στη συνέχεια κινήθηκαν προς τα Εξάρχεια, ενώ μια ομάδα μπήκε μέσα στο κτίριο-άσυλο (!) της Νομικής Σχολής. Η αστυνομία, για άλλη μια φορά …απούσα! Παρομοίως απόντες και σε ρόλο εξορκιστή (καταδικάζουμε κτλ. βερμπαλιστικά) η κυβέρνηση, η αντιπολίτευση, οι ποικίλοι γραφικοί των ''δελτίων των 8'' και εμείς οι φοβικοί υπόλοιποι…Και μια και το έφερε η κουβέντα, στη γειτονική Ιταλία του Μπερλουσκόνι, άοπλη "Λαϊκή Πολιτοφυλακή", από εθελοντές πολίτες, περιπολεί σε δημόσιους χώρους για να αποτρέπει ή να δυσκολεύει εγκληματικές και τρομοκρατικές πράξεις κι άλλα παρεμφερή...Και η ιταλική Κυβέρνηση προτίθεται να κατεβάζει και το στρατό (!) στους δρόμους για την εμπέδωση της δημόσιας τάξης. Αμ΄δε εμείς...

Τρίτη, 10 Μαρτίου 2009

Μάθημα Ιστορίας από ένα φιλέλληνα!

«Τι θα σήμαινε εάν ένα νησί κοντά στις νοτιοδυτικές ακτές των ΗΠΑ άρχιζε να αυτοαποκαλείται Φλόριντα;» ρωτά ο ο φιλέλληνας Stephen G. Miller, ομ. καθηγητής του Πανεπιστημίου Μπέρκλεϊ στην Καλιφόρνια, και διευθυντής των ανασκαφών στη Νεμέα μέχρι το 2004, απαντώντας στο προκλητικό δημοσίευμα στο τρέχον τεύχος Ιανουαρίου/ Φεβρουαρίου του αμερικανικού περιοδικού «Αρχαιολογία» με τίτλο «Γράμμα από τη Μακεδονία», σύμφωνα με το οποίο τα Σκόπια αποκαλούνται ''Μακεδονία'' . Με μια εκτενή επιστολή-απάντηση προς τον εκδότη του περιοδικού, την οποία έστειλε επίσης στην Αμερικανίδα ΥΠΕΞ Χίλαρι Κλίντον και τη δική μας Ντόρα Μπακογιάννη, ο καθηγητής Miller με μια σειρά από επιχειρήματα προσπαθεί να αποτυπώσει στο χαρτί την ελληνικότητα της Μακεδονίας…Mεταξύ των άλλων αναφέρει: «Ο προ-προ-πάππος του Αλεξάνδρου είχε πιστοποιηθεί ως Έλληνας στην Ολυμπία, ενώ και ο Ηρόδοτος είχε πει "συμβαίνει να γνωρίζω ότι οι πρόγονοι του Αλεξάνδρου είναι Ελληνες".» «Αναρωτιέμαι πού θα καταλήγαμε εάν ένα συγκεκριμένο μεγάλο νησί της νοτιοανατολικής ακτής των Ηνωμένων Πολιτείων (υπονοεί την Κούβα) ονόμαζε τον εαυτό του Φλώριδα, και είχε στο νόμισμά του μορφές του κόσμου του Disney και διένειμε χάρτες δείχνοντας την Μεγάλη Φλώριδα, στην όρια της οποίας ήταν αμερικανικά εδάφη.» «Ποια ήταν η γλώσσα της διδασκαλίας όταν ο Αριστοτέλης έκανε μάθημα στον Αλέξανδρο; Ποια γλώσσα έγινε γνωστή και διαδόθηκε από τον Αλέξανδρο στις εκστρατείες του στην Ανατολή;» Κι εντέλει: «Επιτρέψτε μου να κλείσω αυτή την επιστολή, κάνοντας την εξής πρόταση για να λυθή το σύγχρονο ερώτημα για τη χρήση του ονόματος ''Μακεδονία''. Η Ελλάδα πρέπει να προσαρτήσει την Παιονία – αυτό έκανε και ο Φίλιππος Β΄ το 359 π.Χ. Και αυτό θα φαινόταν αποδεκτό από τους σύγχρονους κατοίκους εκείνης της περιοχής μια και υποστηρίζουν ότι είναι Έλληνες με την ιδιοποίηση του ονόματος Μακεδονία και του διασημότερου Μακεδόνα, του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Κατόπιν οι σύγχρονοι άνθρωποι αυτής της νέας ελληνικής επαρχίας θα μπορούσαν να εργαστούν στην εκμάθηση και στην ομιλία, στο διάβασμα και στο γράψιμο της ελληνικής γλώσσας, ενδεχομένως το ίδιο καλά όπως έκανε και ο Αλέξανδρος.» Τι να σχολιάσω; Πέστα Χρυσόστομε / Stephen G. Miller, μπας και το καταλάβει τώρα η Χίλαρι και οι συν αυτή, Σκοπιανοί και λοιποί εγχώριοι και μη φίλοι, μη καν και οι κυβερνώντες την Ελλάδα…Αλήθεια, κάποιος Έλληνας πολιτικός ή πανεπιστημικός θα υποστήριζε δημόσια και ευθαρσώς το "Η Ελλάδα πρέπει να προσαρτήσει την Παιονία ..."; Τι είπατε;

Σάββατο, 7 Μαρτίου 2009

Τρεχούμενο νερό στον Άρη και η υπόθεση του Σκιαπαρέλι

Νέα στοιχεία από την επιφάνεια του Άρη φαίνεται να ενισχύουν την υπόθεση ότι ο πλανήτης είχε τρεχούμενο νερό πριν από ένα εκατομμύριο χρόνια. Φωτο-γραφίες από το διαστημόπλοιο της NASA που βρίσκεται σε τροχιά γύρω από τον Άρη έδειξαν αυλακώσεις στην επιφάνεια του, που σχηματί-στηκαν πριν από 1,25 εκατομμύρια χρόνια. Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι προήλθαν από νερό που έρεε στην επιφάνεια του πλανήτη καθώς έλιωναν οι πάγοι του (δες εδώ). Τα αυλάκια αυτά θεωρούνται πρόσφατα χαρακτηριστικά, οι ερευνητές ωστόσο αντιμετωπίζουν δυσκολία στον προσδιορισμό της περιόδου που σχηματίστηκαν.Tα στοιχεία αυτά, εκτός από το ότι αποδεικνύουν την ύπαρξη νερού στον πλανήτη σε κάποια στιγμή της ιστορίας τους, ενισχύουν επίσης τη θεωρία που θέλει τον Άρη να διένυσε τη δική του εποχή παγετώνων, κατά την οποία ο πάγος των πόλων μετακινήθηκε προς τον ισημερινό, όπου σχημάτισε αποταμιευτήρες. «Πιστεύουμε ότι ο πλανήτης είχε νερό μέχρι πρόσφατα», ανέφερε ο Τζέιμς Χέντ, καθηγητής γεωλογίας στο πανεπιστήμιο Μπράουν και ένας από τους συγγραφείς της μελέτης. Η ερευνητική ομάδα μελέτησε και άλλους πιθανούς τρόπους δημιουργίας των καναλιών, όπως η ανάδυση νερού από το υπέδαφος στην επιφάνεια, χωρίς ωστόσο να υποστηρίζονται από τα μέχρι στιγμής δεδομένα. Εφόσον τα πράγματα έχουν έτσι, γίνεται φανερό ότι αρχίζει να δικαιώνεται ο Ιταλός αστρονόμος Τζιοβάνι Σκιαπαρέλι (Giovanni Virginio Schiaparelli, 1835-1910), οποίος από το 1877 είχε αναφερθεί σε φυσικά ''κανάλια'' (ιταλ.canali, αγγλ. channels) στην επιφάνεια του Άρη, δεχόμενος την αποδοκιμασία της κοινότητας των αστρονόμων μέχρι τις μέρες μας…Ο Σκιαπαρέλι είχε γράψει το 1893 στο έργο του Η ζωή στον πλανήτη Άρη: « Πρέπει να φανταστούμε όχι τόσο πραγματικές διώρυγες με σχήμα που μας είναι οικείο, αλλά λεκάνες εδάφους ελάχιστα βαθιές, που εκτείνονται ευθύγραμμα για χιλιάδες χιλιόμετρα, με πλάτος 100, 200 χιλιομέτρων ή ακόμη περισσότερων. Έχω ήδη τονίσει παλιότερα, ότι, εφόσον δεν υπάρχουν βροχές στον Άρη, οι διώρυγες αυτές αποτελούν μάλλον το βασικό μηχανισμό, με τον οποίο το νερό (και με αυτό η οργανική ζωή) μπορεί να σκορπιστεί στην άγονη επιφάνεια του πλανήτη».

Παρασκευή, 6 Μαρτίου 2009

Η κρίση των ''μαρκουτσοφόρων'' και των ''παραθυράτων" των ΜΜΕ ...

Αναδημοσιεύω, χωρίς σχόλια, από τους κάτι- κι -αυτοί-ξέρουν «Αδιάβροχους» δημοσιογράφους Παναγιώτη Λιάκο και Κώστα Γιαννουλόπουλο το post τους περί ΜΜΕ, οικονομικής τηλε-δημοσιογράφων και λοιπών αστέρων των - ο Θεός να τις κάνει- ''ειδήσεων των 8'' κρίσης ή περί ''Anchor-men & women: Οι αγκυράνθρωποι που μας σέρνουν στο βυθό'': «Κρίση. Μια λέξη, που αν τα ΜΜΕ μας χάριζαν ένα λεπτό του ευρώ όποτε μετέδιδαν σχετικό με αυτήν θέμα, θα αποκτούσαμε την περιουσία του Μίδα. Είπαν του τρελού να γράψει κι εκείνος ξεχεριάστηκε. Είπαν του υπερβολικού να περιγράψει κι εκείνος μας παλάβωσε. Για την έλλειψη ρευστότητας στην αγορά και δη στην ελληνική ευθύνεται ελάχιστα η διεθνής ύφεση και τα μέγιστα ο πύρινος λόγος των παντογνωστών των καναλιών. Οι μαρκουτσοφόροι έχουν πείσει ακόμα και τους πλέον προνομιούχους ότι θα ζήσουν σε χαρτόκουτα και θα πουλάνε σπίρτα το καταχείμωνο. Οι παραλήδες είναι άνθρωποι κι αυτοί – αν και στους περισσοτέρους δεν τους πολυφαίνεται. Επηρεάζονται. Αφού βομβαρδιστούν για τα καλά με απογευματινή καταστροφολογία (ο Τρισέ, ο Προβόπουλος, το Εκοφίν, η Στάνταρντς και Πουρς, η Μέρκελ, το ευρωομόλογο και το λουρί της μάνας) σκέφτονται πως δεν είναι μακριά η ημέρα που θα παίζουν φάπες με τους αστέγους στην Ομόνοια για να καβατζώσουν το καλύτερο παγκάκι. Την ίδια στιγμή που ανάβουν την Κοχιμπάρα προβληματίζονται για το που βρίσκεται το καλύτερο σημείο για να μαζεύουν μισοτελειωμένα αποτσίγαρα και ποιο εστιατόριο πετάει τα περισσότερα αποφάγια. Λέγε λέγε το κοπέλι κάνει τον παρά να μένει (στην τσέπη).Ουδείς ξοδεύει επειδή άπαντες υπολογίζουν ότι η περιγραφόμενη «κρίση» θα τους χτυπήσει όπως οι Καλύμνιοι ψαράδες τα χταπόδια. Ανηλεώς!Ακούγοντας τις εκφωνήσεις των «φουνταριστών» της τηλοψίας για την οικονομική κατάσταση της χώρας σου έρχεται κι εσένα που δεν είσαι μπρούκλης να δέσεις μια πέτρα στο λαιμό και να καταδυθείς στο Φάληρο χωρίς καμία πρόθεση να αναδυθείς.Οι εγγλεζοαμερικάνοι είναι (τουλάχιστον σε τούτο) σοφοί: Τους παρουσιαστές των κεντρικών δελτίων ειδήσεων τους αποκαλούν «άνκορ μεν». Ελληνιστί και κατά κυριολεξία τούτο μεταφράζεται ως «οι άνθρωποι-άγκυρες».Η θετική εκδοχή της μετάφρασης σημαίνει ότι πάνω τους στηρίζεται το πρόγραμμα.Η αρνητική σημαίνει ότι μας οδηγούν ολοταχώς στον πάτο!»

Τρίτη, 3 Μαρτίου 2009

Τα ''παιδιά'' των ΜΜΕ…

Επ΄ευκαιρία της χθεσινής ''ηρωικής'' επίθεσης στα βαγόνια του ΗΣΑΠ στο σταθμό της Κηφισιάς από του γνωστούς αγνώστους τάχα μου τάχα μου αντεξου-σιαστές (μια και από σήμερα εκατοντάδες τραπεζίτες, εφοπλιστές, βιομήχανοι και λοιποί κεφαλαιοκράτες και αιματορουφήχτρες δε θα μπορούν να μετακινηθούν με τον ηλεκτρικό…) και τη θωπεία των δραστών τέτοιων πράξεων και καταστάσεων από τα ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα, σταχυολογώ, προς απάντηση, ψήγματα από άρθρο του «Ρεσάλτο»: «Τα ΜΜΕ, από την ίδια τους τη φύση και λειτουργία (βιομηχανίες και ‘’φίλτρα’’ προπαγάνδας των ισχυρών του χρήματος) αποτελούν τα μεγάλα λαρύγγια τους ψεύδους, της παραπληροφόρησης και της απάτης. Τα τηλεοπτικά μέσα προσδίδουν στο ψεύδος και την απάτη το τελετουργικό ντεκόρ του θεάματος (…)Τα τηλεοπτικά μέσα, ωστόσο, γιγαντώνουν και τη μωρολογία των ηλιθίων. Γίνονται το εξουσιαστικό υπερθέαμα της κομπάζουζας ημιμάθειας και βλακείας. Σε αυτό το αυτιστικό τηλεοπτικό θέαμα αποτυπώνεται δραματικά όλη η πνευματική ανέχεια, η κυνική μωρολογία και αυθάδεια των κυρίαρχων ελίτ εξουσίας και των ροπαλοφόρων τους(…) Ιδιαίτερα στους ροπαλοφόρους τηλεστάρ (…) αποτυπώνεται πιο κραυγαλέα και ωμά όχι μόνο η παθολογία της καταθλιπτικής πνευματικής και ηθικής μηδαμινότητα της εξουσίας, αλλά και ο αυθάδης δεσποτισμός της (…) Αν παρακολουθήσει κανείς συστηματικά τα τηλεοπτικά κανάλια θα βρεθεί μπροστά σε μια πολυεδρική και πολύχρωμη πνευματική αθλιότητα και κραιπάλη λεκτικής χυδαιότητας και ύβρεων (…) εναντίον της ελληνικής κοινωνίας, της ιστορίας της, των παραδόσεών της και των συμβόλων της (…)»Διαβάστε το ολόκληρο εδώ και κρίνετε.

Δευτέρα, 2 Μαρτίου 2009

Το πέταγμα του χαρταετού

Η συνήθεια του πετάγματος χαρταετού προέρχεται από την Κίνα. Πατρίδα του θεωρείται η περιοχή Weifang στην ΒΑ ακτή, όπου κατασκεύαζαν χαρταετούς περίπου 2800 χρόνια πριν κι αυτό επειδή υπήρχε η «πρώτη ύλη»: μεταξωτό ύφασμα για το υλικό πανιών, μπαμπού για ένα ισχυρό, ελαφρύ πλαίσιο, γερή και λεπτή μεταξωτή κλωστή για την καλούμπα. Αργότερα από την Κίνα μετανάστευσε, στην Κορέα, την Ιαπωνία, την Ταϊλάνδη, και τις άλλες χώρες της χερσονήσου της Ινδοκίνας, στην Ινδία, το Αφγανιστάν, την Αραβική χερσόνησο, αλλά και στην Ινδονησία και τα νησιά του Ειρηνικού. Στην Ευρώπη ο χαρταετός κάνει την εμφάνισή του όχι νωρίτερα από το 1400 μ.Χ. από Ευρωπαίους εξερευνητές που επέστρεψαν από την Ασία. Σαφείς ειδήσεις για την παρουσία του χαρταετού στα νεότερα χρόνια, έχουμε μια γερμανική του 1450 και μια ισπανική του 1606. Στη δεύτερη, ένας κληρικός που έγραψε το ημερολόγιό του, αναφέρει τούτο το σημαντικό για τον χαρταετό, δηλαδή ότι τον χρησιμοποιούσαν στην εποχή σαν παιγνίδι χαράς, την “ημέρα του Πάσχα”. Ο χαρταετός από το 18ο αιώνα άρχισε να φαίνεται χρήσιμος και σαν επιστημονικό όργανο. Το 1749 ο Σκωτσέζος μετεωρολόγος Alexander Wilson χρησιμοποίησε χαρταετούς για να ανυψώσει θερμόμετρα μέχρι το ύψος των 3000 ποδών για να καταγράψει τις θερμοκρασιακές μεταβολές σε μεγάλο υψόμετρο. Και μετά τρία χρόνια αργότερα, ο Βενιαμίν Φραγκλίνος εκτέλεσε το διάσημο πλέον σε όλους πείραμα με τον χαρταετό για να αποδείξει ότι οι αστραπές δεν είναι τίποτε άλλο παρά στατικός ηλεκτρισμός. Ο σερ George Cayley πειραματίστηκε με χαρταετό κατά τα έτη 1799 – 1809 στην προσπάθειά του να κατασκευάσει μια μηχανή που θα είναι ικανή να μεταφέρει ανθρώπους στον αέρα. Την ίδια εποχή τα πλουσιόπαιδα της Ευρώπης, που διάθεταν χαρτί (είδος μεγάλης πολυτέλειας), άρχισαν πρώτα τη χρήση του παιγνιδιού “αετού”. Το παιγνίδι του πετάγματος του χαρταετού ήλθε και στην Ελλάδα, πιάνοντας πρώτα τα λιμάνια της Ανατολής (Σμύρνη, Χίο, Κωνσταντινούπολη), τα λιμάνια της Επτανήσου, έπειτα της Σύρου και των Πατρών, και σιγά-σιγά όλα τα αστικά κέντρα, όπου μπορούσε να αγοραστεί σπάγκος και χρωματιστό χαρτί. Καθιερώθηκε ως μέρος των εθίμων της Καθαράς Δευτέρας και συγκεκριμένα του υπαίθριου εορτασμού της, τα λεγόμενα κούλουμα. Σήμερα ο σκελετός των χαρταετών κατασκευάζεται είτε από ελαφρύ ξύλο είτε από πλαστικό, ενώ το μέρος που φέρνει αντίσταση στον αέρα από πλαστικό φύλλο ή χαρτί. Οι χαρταετοί φτιάχνονται σε τεράστια ποικιλία σχημάτων. Παραδοσιακό σχήμα στην Ελλάδα είναι αυτό με τον εξάγωνο σκελετό (δες εδώ πώς να φτιάξεις το δικό σου χαρταετό ).Σημαντικά σημεία του χαρταετού για επιτυχημένο πέταγμα είναι:τα ζύγια της καλούμπας, τα ζύγια της ουράς, το μέγεθος της ουράς. Το πέταγμα του χαρταετού, για μικρούς και για μεγάλους, είναι ένας δυναμικός τρόπος εισαγωγής στην αεροδυναμική, έχοντας υπόψη ότι ο κάθε χαρταετός πετά λίγο διαφορετικά από έναν άλλο! Η κίνηση του χαρταετού μέσω του αέρα είναι το αποτέλεσμα των δυνάμεων που εφαρμόζονται στο χαρταετό σύμφωνα με τους νόμους του Νεύτωνα. Δες τα βασικά της φυσικής του χαρταετού στην ιστοσελίδα της NASA http://www.grc.nasa.gov/WWW/K-12/airplane/kitefly.html και για ...μελέτη και εξάσκηση κατέβασε την προσομοίωση του πετάγματος του χαρταετού.
Related Posts with Thumbnails