Το 20% των τροχαίων δυστυχημάτων, ειδικά σε βρεγμένο ή παγωμένο οδόστρωμα, θα είχαν αποφευχθεί, αν τα αυτοκίνητα διέθεταν ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESC (Electronic Stability Control). Για το λόγο αυτό έχει οργανωθεί ενημερωτική εκστρατεία από τη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA), σε συνεργασία με τον οργανισμό EuroNCAP και την Ε.Ε., υπό την ονομασία «ChooseESC!». Τo σύστημα ESC επιδρά στα φρένα και βοηθά τον οδηγό να διατηρήσει τον έλεγχο του οχήματος σε δύσκολες περιπτώσεις, όταν, λόγου χάρη, είναι σε κακή κατάσταση το οδικό δίκτυο ή σημειώνονται μεγάλες ταχύτητες. Η ικανότητά του έγκειται στο να ''αντιλαμβάνεται'' την ολισθηρότητα των ελαστικών και να εμποδίζει την κίνηση τους, με την ενεργοποίηση των φρένων, εξασφαλίζοντας κατά αυτό τον τρόπο σταθερότητα στο όχημα. Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα παρόμοια συστήματα ενσωματώνει κάποιες καινούριες τεχνολογίες, όπως το σύστημα LTF (Linearization Torque Feedback), που βελτιώνει το κράτημα του αυτοκινήτου στις καμπές, ειδικά στις υψηλές ταχύτητες, αλλά και το TTC (Torque Transfer Control), που εξομοιώνει ηλεκτρονικά τη λειτουργία του διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, αυξάνοντας την πρόσφυση, μειώνοντας την υποστροφή και ενισχύοντας έτσι τη συνολική οδηγική αίσθηση και το αίσθημα ασφάλειας του οδηγού.
http://www.iihs.org/ratings/esc/esc_explained.html
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου