SUV: ένα ενεργο-βόρο, αντιπεριβαλ-λοντικό, μα πολύ must αυτοκίνητο για το οποίο, ήδη από το 2001 σε άρθρο του περι-οδικού «Discover», είχε γραφτεί ότι «ο σχεδιασμός του είναι αρκετός για να κάνει τον Νεύτωνα να γυρίζει μέσα στον τάφο του». Υπερβολή; Ισως όχι. Ας θυμηθούμε ότι όταν ένα αυτοκίνητο παίρνει μια δεξιά στροφή, όπως φαίνεται στο σχήμα μας, ενδιαφέρει το βάρος του mg, η οριζόντια δύναμη τριβής f που εμφανίζεται στις ρόδες και η κάθετη σε αυτήν, ενώ είναι σημειωμένα και το ύψος h από το κέντρο βάρους μέχρι το έδαφος και η απόσταση t μεταξύ των τροχών. Το πηλίκο της διαίρεσης t / 2h για να υπάρχει ευστάθεια πρέπει να είναι όσο γίνεται πιο κοντά στη μονάδα (…) Κάτι που δεν είχε λάβει υπόψη του ο Αποστόλης, όταν αναποδογύρισε με το ''ακριβό'' του Cherokee...Περισσότερα στο άρθρο του Α. Γαλδαρά στην εφ. ΤΟ ΒΗΜΑ της Κυριακής, Science, 1-7-2008.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου