Μέσα στην απόλυτη δυστυχία και παρακμή ένας άνθρωπος μπορεί να δημιουργήσει; Διαβάζω (δες εδώ) ότι ο 15χρονος Κέλβιν Ντο από τη Σιέρρα Λεόνε είναι ένα φωτεινό παράδειγμα, για όλους τους ανθρώπους που νιώθουν εγκλωβισμένοι σε κοινωνίες δίχως μέλλον. Μια και ο Κέλβιν στα 13 του μπορούσε ήδη να φτιάξει μόνος του μπαταρίες και διάφορες άλλες μοναδικές κατασκευές μαζεύοντας μικροαντικείμενα από τα σκουπίδια και ενώ κανείς ποτέ δεν του έδειξα πώς να κάνει κάτι τέτοιο. Το αυτοδίδακτο παιδί δημιούργησε το δικό του ραδιοφωνικό σταθμό, ενώ κατάφερε να βρει τρόπους να παράγει φωτισμό επειδή η πόλη του κάθε εβδομάδα βυθιζόταν στο σκοτάδι. Αλλά κάποιος τον είδε, κατάλαβε ποιος είναι κι έτσι ο Κέλβιν είναι το νεαρότερο άτομο που έγινε ποτέ δεκτό στο πρόγραμμα του ΜΙΤ «Visiting Practitioner's» και έχει καταφέρει να γίνει θέμα στο CNN αλλά και όλα τα μεγάλα αμερικανικά ειδησεογραφικά πρακτορεία. .Ειρήσθω εν παρόδω ότι η Σιέρα Λεόνε είναι μία από τις φτωχότερες χώρες στον κόσμο, με μεγάλες ανισότητες στην κατανομή του εισοδήματος, ενώ δυνατότητα ανάγνωσης και γραφής έχει μόνο το 35% του πληθυσμού και η χώρα με το χαμηλότερο δείκτη ανθρώπινης ανάπτυξης παγκοσμίως, όπου το προσδόκιμο ζωής στο σύνολο του πληθυσμού ήταν σύμφωνα με εκτιμήσεις του 2009 τα 41,24 χρόνια!
Αφιερωμένο το post στους όποιους εγχώριους μεμψίμοιρους, τους «άρχοντες» του Μαρουσιού, τους συνδικαλιστές «προστάτες» της συντήρησης, κι όλους τους «τεμπέληδες της (τέως…) εύφορης κοιλάδας» … Στους ειδήμονες που, μεταξύ των άλλων, κατάργησαν το μάθημα της Τεχνολογίας από το πρόγραμμα του Λυκείου (παραμένει στο Γυμνάσιο), παρόλο που δαπανήθηκαν χρήματα από το Β΄& Γ΄ ΚΠΣ (ΕΠΕΑΕΚ Ι & ΙΙ) για 200 τόσα εργαστήρια Τεχνολογίας γενικού Λυκείου (α, ρε Αρσένη…), το οποία που παραμένουν ημιτελή και εγκαταλελειμμένα πλέον, συν τα 1100 πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια φυσικών επιστημών πολλά από τα οποία σήμερα αραχνιάζουν… Και στους άλλους που δε θέλουν (δες εδώ) βραβεία «Αριστείας και Καινοτομίας στην Εκπαίδευση»… (Και μια που το αναφέρει το βίντεο, το κεφάλαιο της ηλεκτρονικής έχει απαλειφθεί από από το τρέχον πρόγραμμα φυσικής γυμνασίου και λυκείου!) Α, υπάρχει και το μάθημα «Eρευνητική Εργασία» (project) που δεν είναι Τεχνολογία. Εν τέλει, μήπως πρέπει να ξανασκεφτούμε και να εισάγουμε το μάθημα της Τεχνολογίας από την πρώτη Δημοτικού… Ξέρεις καθόλου δε με έβλαψε η ξυλοκοπτική που έκανα στο Δημοτικό τότε, στα μέσα της 10ετίας του ΄50.
Δες και, Χαράλαμπος Ιωάννου, ένας 17χρονος εφευρέτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου