Αλιεύω
(δες εδώ, via Θρασύβουλος) ότι
η καλλιτέχνης από το Λουξεμβούργο Deborah
De Robertis συνελήφθη από την γαλλική αστυνομία καθώς,
έδειξε το αιδοίο της σε επισκέπτες του
Μουσείου Ορσέ (Musee d' Οrsay) στο
Παρίσι. Πρόκειται για μια καλλιτεχνική παρέμβαση, όπως είπε, καθώς η πράξη
της έγινε κάτω από το διάσημο πίνακα
«Η
προέλευση του κόσμου» (L'origine du monde) του Γκυστάβ Κουρμπέ . Ντυμένη
με ένα χρυσό φόρεμα, η Ντέμπορα Ντε Ρομπέρτις μπήκε στο μουσείο, κάθισε κάτω
από τον πίνακα και άνοιξε τα πόδια της, ως μια «αντανάκλαση» του έργου του Κουρμπέ.
Φύλακας του μουσείου την πλησίασε ζητώντας της να αποχωρήσει και κάλεσε την αστυνομία.
Σύμφωνα με εφημερίδες του Λουξεμβούργου, τελικά ο εισαγγελέας δεν απήγγειλε
κατηγορίες σε βάρος της και αφέθηκε ελεύθερη. Η Ντεμπορα Ντε Ρομπέρτις μιλώντας
στην εφ. Luxemburger Wort δήλωσε πως δεν ήταν μια πράξη επιδειξιομανίας [εμένα μου λες...],
αλλά αντανακλά το έργο του Γκυστάβ Κουρμπέ δημιουργώντας ένα νέο «ταμπλό» στο
πρωτότυπο έργο τέχνης, υποστηρίζοντας ότι (δες εδώ) «Αν αγνοήσετε το πλαίσιο, η παράσταση αυτή θα μπορούσε να ερμηνευτεί ως πράξη επιδειξιομανίας, ωστόσο αυτό που έκανα δεν ήταν μια παρορμητική πράξη» και ότι «Υπάρχει ένα κενό στην ιστορία της τέχνης, η απουσία της άποψης του αντικειμένου στο βλέμμα. Ο ζωγράφος παρουσιάζει τα ανοιχτά πόδια, αλλά ο κόλπος παραμένει κλειστός. Δεν αποκαλύπτει την τρύπα, δηλαδή, το μάτι. Εγώ δεν θέλω να δείξω τον κόλπο μου, αλλά να αποκαλύψω ό, τι δεν βλέπουμε στη ζωγραφική, το μάτι του κόλπου, τη μαύρη τρύπα, αυτό το κρυφό μάτι, αυτό το χάσμα, το οποίο πέρα από τη σάρκα, αναφέρεται στο άπειρο, στην προέλευση της προέλευσης.»
Δες και "Νυχτερινή περίπολος" & Rijksmuseum
Δες και "Νυχτερινή περίπολος" & Rijksmuseum
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου