Τρίτη 3 Ιουνίου 2008

Τα κορίτσια βελτιώνουν τις επιδόσεις τους έναντι των αγοριών

Παραδόσεις και στερεότυπα θέλουν τα αγόρια είναι καλά στο να μετράνε, ενώ τα κορίτσια να διακρί-νονται για τις επιδόσεις τους στα θεωρητικά μαθήματα. Ωστόσο, οι λόγοι για τις διαφορές στην απόδοση των δύο φύλων διίστανται. Πρόσφατη έρευνα από το Ινστιτούτο της Φλωρεντίας στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο υποδεικνύει ότι η κοινωνική κουλτούρα είναι ερμηνευτικό εργαλείο για τις όποιες διαφορές παρουσιάζονται.Οι ερευνητές, βασιζόμενοι στη μαθητική αξιολόγηση PISA των χωρών του ΟΟΣΑ το 2003, συνέκριναν αποτελέσματα από εξετάσεις μαθηματικών και ανάλυσης κειμένων και διαπίστωσαν ότι ο τρόπος με τον οποίο αντι-μετωπιζόταν η ισότητα των δύο φύλων ήταν καθοριστικός για τις επιδόσεις αρρένων και θηλέων.Σε γενικές γραμμές, οι επιδόσεις των κοριτσιών στα μαθηματικά ήταν χαμηλότερες από αυτές των αγοριών, σε χώρες, όμως, όπως η Τουρκία όπου η κοινωνική ανισότητα των δύο φύλων είναι ισχυρότερη, η συγκεκριμένη διαφορά αυξάνεται. Αντίθετα, σε φιλελεύθερες χώρες όπως η Νορβηγία και η Σουηδία όπου οι κοινωνικές συνθήκες ευνοούν την ισότητα των δύο φύλων, η διαφορά στις «παραδοσιακές επιδόσεις» μειώνεται δραματικά, με τα κορίτσια μάλιστα να βελτιώνονται ακόμη περισσότερο στο χώρο όπου παραδοσιακά αριστεύουν.Τα κορίτσια βελτιώνουν τις επιδόσεις τους έναντι των αγοριών, ιδίως στις φιλελεύθερες χώρες .

Από την εφ. Καθημερινή, 2-6-2008
http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_02/06/2008_235378

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails