E, οικονομική κρίση – λέμε τώρα–
έχουμε, σε προεκλογική περίοδο βρισκόμαστε, νάτες και οι Πανελλήνιες Εξετάσεις με τις αναμενόμενες-όπως
κάθε- χρόνο «πατάτες» ή ασαφή θέματα ή δύσκολα ή εκτός ύλης ή/και «βατά» κ.ο.κ.
Το έχουμε ξαναγράψει, ότι δηλαδή «η θεμελιακή και αιτιολογική βάση του
συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια, έτσι όπως αυτό εφαρμόζεται τα τελευταία 30 χρόνια, είναι οικονομική (…) με τα οργανωμένα
φροντιστήρια και με τα λεγόμενα ιδιαίτερα μαθήματα το σύστημα στηρίζει και
τροφοδοτεί μια επιχειρηματική λειτουργία και δημιουργεί εισόδημα, το οποίο σε
αρκετά μεγάλο ποσοστό είναι αδήλωτο. Δημιουργεί επίσης συμπληρωματικό εισόδημα
για χιλιάδες εκπαιδευτικούς της δημόσιας και της ιδιωτικής εκπαίδευσης, μέσα
από τα ιδιαίτερα μαθήματα, που και αυτά διέπονται από μια ιδιαίτερη οικονομική
λογική» (περισσότερα και ο συνοδευτικός σχολισμός εδώ). Ως εκ
τούτου ο κλαυθμός και οδυρμός για το φετινό θέμα της έκθεσης και η δήλωση της Ελένης
Γλύκατζη-Αρβελέρ: "Δεν είναι για παιδιά τα κείμενά μου" "Ουδέποτε
θα έδινα τέτοιο κείμενο στις Πανελλαδικές"(δες εδώ) ή τα δύσκολα θέματα της
Βιολογίας ή το «επιστημονικά» λανθασμένο
ερώτημα Γ4 της Φυσικής Κατεύθυνσης (δες εδώ)- κι ακόμα οι
εξετάσεις δεν έχουν τελειώσει…- αν και καθόλου δεν με αφήνουν αδιάφορο, βλέποντάς τα κριτικά ως παρατηρητής εκτός συστήματος
(δεν είμαι εξεταζόμενος, γονέας, εκπαιδευτικός,…) σκέπτομαι ότι όλοι για κάτι φωνάζουν, εκτιμώντας
την πιθανή απώλεια της «επένδυσης». Έτσι, οι μαθητές και με το απόλυτο δίκιο τους
για το χρόνο που έχασαν διαβάζοντας τη
διδακτέα και τη φροντιστηριακή ύλη – εν πολλοίς πρόσκαιρες
ή/και αδιάφορες γνώσεις για τις εξετάσεις
και μόνο – και τις όποιες ελπίδες τους για την εισαγωγή στη σχολή που επιθυμούν.
Οι γονείς για την οικονομική αφαίμαξη που έχουν υποστεί με τα φροντιστήρια και
τα ιδιαίτερα και την επιθυμία το παιδί τους να μπει σε (κάποια) σχολή του τόπου διαμονής
τους ή όσο πλησιέστερα γίνεται. Οι λοιπές εμπλεκόμενες …«εκπαιδευτικές δυνάμεις» για το να
«πιάσουν» τα θέματα και να εδραιώσουν την όποια φήμη τους, εξασφαλίζοντας ή/και
μεγιστοποιώντας το αυριανό τους εισόδημα.
Α, ξέχασα και τον/την εκάστοτε υπουργό Παιδείας που επιθυμεί την υστεροφημία του/της
μέσω και των Πανελληνίων… Συνεπώς, οι κατ΄ όνομα εξετάσεις, που είναι
διαγωνισμός, δηλαδή, ποιοι από τους εξεταζόμενους θα επιτύχουν την υψηλότερη βαθμολογία εισαγωγής για την κατάληψη
προκαθορισμένων θέσεων, έχουν όλα τα στοιχεία που αιτιολογούν τις διαμαρτυρίες
για τις αστοχίες που παρατηρούνται στη θεματοδότηση. Αυτό που κατά τη γνώμη μου
δεν δικαιολογούν είναι το προκάλυμμα/συσχέτιση μεταξύ των Πανελληνίων και της «εκπαί-δευσης»,
όταν υπάρχουν εισακτέοι με βαθμό 0,9/20, δηλαδή, παντελώς ανεκπαίδευτοι (περισσότερα εδώ, εδώ, αλλά
και εδώ).
Για να έλθω
στα- άλλα λόγια να αγαπιόμαστε- φετινά
θέματα Φυσικής Κατεύθυνσης (ενδεικτικά εδώ, αλλά και εδώ).
Χαλασμός (δες παρατηρήσεις και σχόλια εδώ, εδώ κι όπου αλλού). Προς τι;
Τι σημαίνει «επιστημονικά λανθασμένο»; Πότε θα γίνει κατανοητό ότι στο σχολείο
δε διδάσκουμε Φυσική, Μαθηματικά, Ιστορία, κτλ., αλλά σχολική Φυσική, σχολικά
Μαθηματικά, σχολική Ιστορία. Ότι δε συνιστά επιστήμη μια άσκηση, ένα ερώτημα, ένα πρόβλημα στις όποιες εξετάσεις. Έλεγχος
κατανόησης της διδαχθείσης ή της μη διδαχθείσης ύλης είναι. Ως εκ τούτου δε δικαιολογούνται μεγαλοστομίες-τι άλλο- περί επιστημονικότητας
ή μη, και όταν υπάρχουν αβλεψίες διατύπωσης, η επισήμανσή τους και η όσο περισσότερο δίκαιη γίνεται διαχείρησή τους αρκεί. Εξ άλλου της νύχτας τα καμώματα τα
βλέπει η μέρα και γελάει (δες κι εδώ).Αλλά το φετινό
μπάχαλο είναι δίχως άλλο το είπα -ξείπα του υπουργείου με την (κατ΄αρχήν) ακύρωση του Γ4
ερωτήματος (δες εδώ)! Απόφαση πρωτοφανής και παντελώς άδικη για όσους τίνι τρόπω "ελυσαν" ή προσέγγισαν αυτό το θέμα (δες κι εδώ) και την αναίρεση …της ακύρωσης (εδώ) πριν αλέκτωρ λαλήσει τρις!
Κατά πως φαίνεται το πρόβλημα σε αυτή τη φάση το έχει η πολιτεία και θα
συνεχίζει να το έχει υποθάλποντας όλα το παραπάνω εκτεθέντα, αν δεν αποφασίσουμε
κάποτε ότι οι Πανελλήνιες δεν είναι το γεγονός του δεύτερου 15νθήμερου του Μαΐου ούτε καν της σωτηρίας ημών τε και υμών.
30-5-2012 Eπιστολή μαθήτριας υποψήφιας στις πανελλήνιες για το Γ4 της Φυσικής
31-5-2012 Oι Πανελλήνιες εξετάσεις και το θέμα της Φυσικής...
31-5-2012 H περίπτωση του λάθος θέματος της Φυσικής...
1-6-2012 Έληξε(;) το πρόβλημα της Φυσικής των Πανελληνίων εξετάσεων...
2-6-2012 To σύστημα των παπαγάλων
5-5-2012 Λάθη και γκάφες στις Πανελλαδικές από το 1985 και μετά
30-5-2012 Eπιστολή μαθήτριας υποψήφιας στις πανελλήνιες για το Γ4 της Φυσικής
31-5-2012 Oι Πανελλήνιες εξετάσεις και το θέμα της Φυσικής...
31-5-2012 H περίπτωση του λάθος θέματος της Φυσικής...
1-6-2012 Έληξε(;) το πρόβλημα της Φυσικής των Πανελληνίων εξετάσεων...
2-6-2012 To σύστημα των παπαγάλων
5-5-2012 Λάθη και γκάφες στις Πανελλαδικές από το 1985 και μετά
2 σχόλια:
Για μια ακόμη φορά επαληθεύτηκε το ποιός θεματοδοτεί ... το ΥΠδβμΘ ή η οδός Σόλωνος (τώρα οι σαν μανιτάρια αναφυέντες άλλοι εκδοτικοί οίκοι) ..'ερμε Πασχαλίδη και νυν Κιάου.
Για μένα το πιο καταπληκτικό δεν ήταν το Γάμα τέσσερα, αλλά το Δελτα και οι συνιστώσες του, πολλή μούχλα, με πολλή σκόνη από το παρελθόν ήτο πασπαλισμένο, μέχρι σε φροντιστηριακά βιβλία του 1970, ανέτρεχαν τα προγονικά παρεμφερή θέματα. Πόση ώρα χρειάζονταν εγνωσμένης αξίας φυσικοί να τα γράψουν "κανονικά" σαν μαθητές;;
Πολλή περισσότερη από τρίωρο, και μη χειρότερα ...
Τι να πω Μίλτο.Ο,τι και να πεις πέρα βρέχει...Προλάβαμε και φύγαμε.
Δημοσίευση σχολίου